Van alle latten die ik heb gekocht kan ik vast wel iets missen. Dus mocht je graag een stukje afrormosia in je hand willen hebben om eraan te voelen, aaien, zoenen, kijken wat het doet met lak/olie/waxolie/plastic coating of eraan willen schuren, dan kan dat best geregeld worden.anonamemouse schreef:uhm... per dag sterven er twee levensvormen uit. dat zijn dus zowel planten als dieren. als het op de cites 2 lijst staat (die bijzonder mager is, 90% van alle bedreigde soorten zal er nooit op te vinden zijn) is die aanwezigheid absoluut geen garantie dat het inderdaad niet zal verdwijnen.HoMeR schreef:Dus; NIET gebruiken !!Deze soort staat op de CITES lijst II, van zeldzame of met uitsterven bedreigde planten.
![]()
![]()
en... als ik het mooi vind dan heeft de lijst toch echt pech...
Tri-Nextel
Moderator: Beheerdersteam
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
oooOOOooohhh... dat zou HEEL aardig zijn!!!Interficior schreef:Van alle latten die ik heb gekocht kan ik vast wel iets missen. Dus mocht je graag een stukje afrormosia in je hand willen hebben om eraan te voelen, aaien, zoenen, kijken wat het doet met lak/olie/waxolie/plastic coating of eraan willen schuren, dan kan dat best geregeld worden.
ik heb van top hout een stuk noten meegekregen, dat staat hier te staan en is ook mooi glad geschuurd. dan kan ik ze naast elkaar bekijken!
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
niet echt, maar mijn kersen lijkt wel behoorlijk op het kersen dat je postte.Interficior schreef:Lijkt dat Noten een beetje op het Noten dat ik eerder heb gepost?
Overigens als je eventueel nog Afzelia wilt zien, daar heb ik helemaal nog tonnen van liggen. Drop maar een PB in mijn inbox voor de afhandeling.
het afzelia vind ik te donker, dit hadden ze ook bij top hout en vond ik niet geweldig.
Laatst gewijzigd door anonamemouse op di 19 feb 2008, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
ongeacht welke houtsoort je online opzoekt, je krijgt 2000 fotos voor je neus varierend van bijna zwart tot net niet wit...dre schreef:als je afzelia aflakt met een waterlak wordt ie met de tijd een heel stuk lichter![]()
als je wil kan ik wel even een proef stukkie voor je maken![]()
kersen moet je nooit met waterlak doen,dan slaat ie groenig uit
als je een stukje voor me zou willen maken, heel graag!
De planken die je koopt zijn immers al gekapt en het is zonde om ze dan maar niet te gebruiken bedoel je...anonamemouse schreef:uhm... per dag sterven er twee levensvormen uit. dat zijn dus zowel planten als dieren. als het op de cites 2 lijst staat (die bijzonder mager is, 90% van alle bedreigde soorten zal er nooit op te vinden zijn) is die aanwezigheid absoluut geen garantie dat het inderdaad niet zal verdwijnen.HoMeR schreef:Dus; NIET gebruiken !!Deze soort staat op de CITES lijst II, van zeldzame of met uitsterven bedreigde planten.
![]()
![]()
en... als ik het mooi vind dan heeft de lijst toch echt pech...
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
12mm met 8, 10 of 12mm beplaten, dan heb je een enorm sterke constructie (mede door de lijm).
Lijkt me een erg goed geheel dan
en ziet er ook nog eens uit alsof het van massief is.
Het is ook zonde om een hele kast van MDF zomaar weg te gooien en tevens onnodig.
Maar waarom zou je overigens een testkast willen maken ?
Alles is zo te simuleren en met ervaring te bedenken dat de huidige kast prima zal voldoen.
Lijkt me een erg goed geheel dan
Het is ook zonde om een hele kast van MDF zomaar weg te gooien en tevens onnodig.
Maar waarom zou je overigens een testkast willen maken ?
Alles is zo te simuleren en met ervaring te bedenken dat de huidige kast prima zal voldoen.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
eindelijk alle units binnen!
ze zijn mooi...
ze zijn heel donker en diep zwart, maar het is me niet gelukt om dat goed op de foto te krijgen. seas zelf heeft dat ook niet voor elkaar gekregen, dus ik voel me niet zo schuldig over het gebrek aan natuurgetrouwe fotos.
nu is het wachten op een reactie van top hout in rotterdam, waar ik een offerte voor materiaal gevraagd heb. daarnaast heb ik momenteel totaal geen tijd dus een kleine pauze is niet zo'n ramp.
weet iemand waar ik zelfklevend vilt van een cm (of meer) dik kan krijgen? en heeft er iemand suggesties wat betreft demping?
ze zijn mooi...
ze zijn heel donker en diep zwart, maar het is me niet gelukt om dat goed op de foto te krijgen. seas zelf heeft dat ook niet voor elkaar gekregen, dus ik voel me niet zo schuldig over het gebrek aan natuurgetrouwe fotos.
nu is het wachten op een reactie van top hout in rotterdam, waar ik een offerte voor materiaal gevraagd heb. daarnaast heb ik momenteel totaal geen tijd dus een kleine pauze is niet zo'n ramp.
weet iemand waar ik zelfklevend vilt van een cm (of meer) dik kan krijgen? en heeft er iemand suggesties wat betreft demping?
Welke en de hoeveelheid demping heeft ook te maken met de vorm van de kasten. Ik zou dat als laatste aanschaffen dus.
Voor een 'normale' baskast met geen a-parallele vormen zou ik op de achterwand Pritex gebruiken en voor de rest vullen met Baf tot (50-70%). Wanneer je een br kast maakt zou ik juist meer pritex toepassen en iets van 20-25% Baf.
In het midkastje zou ik max 1 wand met pritex bedekken en de rest aanvullen met wol. Proefondervindelijk vind ik dat het beste klinken. Teveel pritex in het midkastje zorgt voor een minder open geluid. Beter is het om zo een golfjes patroon aan te brengen aan de achterzijde en bovenzijde en dan alleen een beetje met wol vullen/ icm vilt op de overige wanden.
Voor een 'normale' baskast met geen a-parallele vormen zou ik op de achterwand Pritex gebruiken en voor de rest vullen met Baf tot (50-70%). Wanneer je een br kast maakt zou ik juist meer pritex toepassen en iets van 20-25% Baf.
In het midkastje zou ik max 1 wand met pritex bedekken en de rest aanvullen met wol. Proefondervindelijk vind ik dat het beste klinken. Teveel pritex in het midkastje zorgt voor een minder open geluid. Beter is het om zo een golfjes patroon aan te brengen aan de achterzijde en bovenzijde en dan alleen een beetje met wol vullen/ icm vilt op de overige wanden.
Laatst gewijzigd door Martijn H op za 01 mar 2008, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij een bedrijfje in Amsterdam genaamd 'Vilta' zou je dat moeten kunnen krijgen. Let op: Er is geen website en geen e-mail adres. De eigenaar is alleen telefonisch te bereiken en is wat nors. Succes!anonamemouse schreef:weet iemand waar ik zelfklevend vilt van een cm (of meer) dik kan krijgen? en heeft er iemand suggesties wat betreft demping?
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
zie de tekening een pagina eerder, de mid is driehoekig, de bas is niet normaal rechthoekig. twee schuine randen en een schuin dak, dus weinig kans op directe reflecties (hoop ik).Montana schreef:Welke en de hoeveelheid demping heeft ook te maken met de vorm van de kasten. Ik zou dat als laatste aanschaffen dus.
mijn huidige idee was direct achter de woofer tegen de achterwand piramide pritex (schijnt iets beter te werken) en op het plafond en de bodem ook. dan de rest beplakken met dik vilt, en opvullen met baf, dit zal een beetje expirimenteren worden.Montana schreef:Voor een 'normale' baskast met geen a-parallele vormen zou ik op de achterwand Pritex gebruiken en voor de rest vullen met Baf tot (50-70%). Wanneer je een br kast maakt zou ik juist meer pritex toepassen en iets van 20-25% Baf.
de golfjes gaat niet meer lukken vrees ik, maar een laaagje bitumen met vilt erover zat al in de planning. eventueel baf ook proefondervindelijk toevoegen denk ik.Montana schreef:In het midkastje zou ik max 1 wand met pritex bedekken en de rest aanvullen met wol. Proefondervindelijk vind ik dat het beste klinken. Teveel pritex in het midkastje zorgt voor een minder open geluid. Beter is het om zo een golfjes patroon aan te brengen aan de achterzijde en bovenzijde en dan alleen een beetje met wol vullen/ icm vilt op de overige wanden.
ah, da's mooi, dan ga ik daar effies naar op jacht. dank je wel!Tommy schreef:Bij een bedrijfje in Amsterdam genaamd 'Vilta' zou je dat moeten kunnen krijgen. Let op: Er is geen website en geen e-mail adres. De eigenaar is alleen telefonisch te bereiken en is wat nors. Succes!
==edit==
Vilt- en Viltartikelen Vilta BV
Donker Curtiusstraat 17
1051JM Amsterdam
020 6841139
dank je, dank je... kost wat, maar je krijgt ook wat!b_force schreef:Dat ziet er zeer nice uit Menno
toch blij dat je de W26 hebt genomen ?
Ben benieuwd binnenkort naar de bouw, als je nog wat helpen handjes nodig hebt, bel,mail,pb,msn je maar
yup, de w26 is uiteindelijk toch de betere keuze wat betreft geluid. hij had alleen net een tikkie kleiner moeten zijn
zowiezo met metingen en dergelijke zal ik je hulp keihard nodig hebben. en wellicht voor die tijd met bouwen ook, in dat geval zal ik me zeker laten horen!
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
nee hoor... jij bent een van de mensen geweest die me aan het twijfelen heeft gebracht en wiens mening me uiteindelijk heeft geholpen toch voor een maatje groter te gaan!nlmb schreef:Toen ik dat voorstelde werd dat meteen verworpen... Nu nog een goed filter, Nextel heeft veel potentie zie dat er maar uit te krijgen.
wat betreft filtering, zover is het helaas nog niet. maar ik weet zeker dat er iets heel moois uit gaat rollen! tegen de tijd dat we op een punt ziten van "dit is het wel zo'n beetje" ben je van harte welkom om je mening te komen geven en suggesties te doen!

