Tri-Nextel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

anonamemouse schreef:
HoMeR schreef:
Deze soort staat op de CITES lijst II, van zeldzame of met uitsterven bedreigde planten.
Dus; NIET gebruiken !!
[-X =; [-X
uhm... per dag sterven er twee levensvormen uit. dat zijn dus zowel planten als dieren. als het op de cites 2 lijst staat (die bijzonder mager is, 90% van alle bedreigde soorten zal er nooit op te vinden zijn) is die aanwezigheid absoluut geen garantie dat het inderdaad niet zal verdwijnen.

en... als ik het mooi vind dan heeft de lijst toch echt pech...
Van alle latten die ik heb gekocht kan ik vast wel iets missen. Dus mocht je graag een stukje afrormosia in je hand willen hebben om eraan te voelen, aaien, zoenen, kijken wat het doet met lak/olie/waxolie/plastic coating of eraan willen schuren, dan kan dat best geregeld worden.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Interficior schreef:
Van alle latten die ik heb gekocht kan ik vast wel iets missen. Dus mocht je graag een stukje afrormosia in je hand willen hebben om eraan te voelen, aaien, zoenen, kijken wat het doet met lak/olie/waxolie/plastic coating of eraan willen schuren, dan kan dat best geregeld worden.
oooOOOooohhh... dat zou HEEL aardig zijn!!!
ik heb van top hout een stuk noten meegekregen, dat staat hier te staan en is ook mooi glad geschuurd. dan kan ik ze naast elkaar bekijken!
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Lijkt dat Noten een beetje op het Noten dat ik eerder heb gepost?

Overigens als je eventueel nog Afzelia wilt zien, daar heb ik helemaal nog tonnen van liggen. Drop maar een PB in mijn inbox voor de afhandeling.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Interficior schreef:
Lijkt dat Noten een beetje op het Noten dat ik eerder heb gepost?

Overigens als je eventueel nog Afzelia wilt zien, daar heb ik helemaal nog tonnen van liggen. Drop maar een PB in mijn inbox voor de afhandeling.
niet echt, maar mijn kersen lijkt wel behoorlijk op het kersen dat je postte. :wink:
het afzelia vind ik te donker, dit hadden ze ook bij top hout en vond ik niet geweldig.
Laatst gewijzigd door anonamemouse op di 19 feb 2008, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Heb ik kersen gepost? Of bedoel je het Afrormosia?
@Afzelia: Okay, kan ik begrijpen, maar qua 'innerlijk' is dit ook een erg mooie houtsoort.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

als je afzelia aflakt met een waterlak wordt ie met de tijd een heel stuk lichter :wink:
als je wil kan ik wel even een proef stukkie voor je maken :wink:
kersen moet je nooit met waterlak doen,dan slaat ie groenig uit :?
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

dre schreef:
als je afzelia aflakt met een waterlak wordt ie met de tijd een heel stuk lichter :wink:
als je wil kan ik wel even een proef stukkie voor je maken :wink:
kersen moet je nooit met waterlak doen,dan slaat ie groenig uit :?
ongeacht welke houtsoort je online opzoekt, je krijgt 2000 fotos voor je neus varierend van bijna zwart tot net niet wit...
als je een stukje voor me zou willen maken, heel graag!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik vindt afzelia in ieder geval een prachtige houtsoort 8)
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

anonamemouse schreef:
HoMeR schreef:
Deze soort staat op de CITES lijst II, van zeldzame of met uitsterven bedreigde planten.
Dus; NIET gebruiken !!
[-X =; [-X
uhm... per dag sterven er twee levensvormen uit. dat zijn dus zowel planten als dieren. als het op de cites 2 lijst staat (die bijzonder mager is, 90% van alle bedreigde soorten zal er nooit op te vinden zijn) is die aanwezigheid absoluut geen garantie dat het inderdaad niet zal verdwijnen.

en... als ik het mooi vind dan heeft de lijst toch echt pech...
De planken die je koopt zijn immers al gekapt en het is zonde om ze dan maar niet te gebruiken bedoel je... :?:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

We spreken hier over zeer prijzige kastmaterialen.
Ik zou om te beginnen eens een testkast maken, zeker bij een zelfontwerp.
Gewoon van mdf, lekker goedkoop en makkelijk in elkaar te steken.

Of je moet wel heel zeker van je zaak zijn dat dit de perfecte combinatie is :wink: .

Het is maar een suggestie.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Je kan sowieso een testkast maken en die later beplaten, dat lijkt me een stuk handiger :)
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

b_force schreef:
Je kan sowieso een testkast maken en die later beplaten, dat lijkt me een stuk handiger :)
Dan worden de uitwendige kastafmetingen al snel een stuk groter (van een goede testkast).
Of je moet je testkast van 12mm dik mdf maken :lol: :lol: :lol: .
Dat lijkt me geen goede idee.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

12mm met 8, 10 of 12mm beplaten, dan heb je een enorm sterke constructie (mede door de lijm).

Lijkt me een erg goed geheel dan :) en ziet er ook nog eens uit alsof het van massief is.

Het is ook zonde om een hele kast van MDF zomaar weg te gooien en tevens onnodig.

Maar waarom zou je overigens een testkast willen maken ?
Alles is zo te simuleren en met ervaring te bedenken dat de huidige kast prima zal voldoen.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Nogmaals:
Hondasnl schreef:
Of je moet wel heel zeker van je zaak zijn dat dit de perfecte combinatie is :wink: .

Het is maar een suggestie.
Een simpel testkastje is zo gemaakt met de inhouden van mid en laag.
Kosten zijn ong. 15 euro??
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

eindelijk alle units binnen!
ze zijn mooi... :D
ze zijn heel donker en diep zwart, maar het is me niet gelukt om dat goed op de foto te krijgen. seas zelf heeft dat ook niet voor elkaar gekregen, dus ik voel me niet zo schuldig over het gebrek aan natuurgetrouwe fotos. :P

nu is het wachten op een reactie van top hout in rotterdam, waar ik een offerte voor materiaal gevraagd heb. daarnaast heb ik momenteel totaal geen tijd dus een kleine pauze is niet zo'n ramp.

weet iemand waar ik zelfklevend vilt van een cm (of meer) dik kan krijgen? en heeft er iemand suggesties wat betreft demping?
Bijlagen
mijn eigen trio.
mijn eigen trio.
in vogelvlucht
in vogelvlucht
op gelijke hoogte...
op gelijke hoogte...
zoals ze straks in de kast zitten (ongeveer)
zoals ze straks in de kast zitten (ongeveer)
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Welke en de hoeveelheid demping heeft ook te maken met de vorm van de kasten. Ik zou dat als laatste aanschaffen dus.

Voor een 'normale' baskast met geen a-parallele vormen zou ik op de achterwand Pritex gebruiken en voor de rest vullen met Baf tot (50-70%). Wanneer je een br kast maakt zou ik juist meer pritex toepassen en iets van 20-25% Baf.

In het midkastje zou ik max 1 wand met pritex bedekken en de rest aanvullen met wol. Proefondervindelijk vind ik dat het beste klinken. Teveel pritex in het midkastje zorgt voor een minder open geluid. Beter is het om zo een golfjes patroon aan te brengen aan de achterzijde en bovenzijde en dan alleen een beetje met wol vullen/ icm vilt op de overige wanden.
Laatst gewijzigd door Martijn H op za 01 mar 2008, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Tommy
Berichten: 296
Lid geworden op: do 15 feb 2007, 10:45
Locatie: Noordwijk

Bericht door Tommy »

anonamemouse schreef:
weet iemand waar ik zelfklevend vilt van een cm (of meer) dik kan krijgen? en heeft er iemand suggesties wat betreft demping?
Bij een bedrijfje in Amsterdam genaamd 'Vilta' zou je dat moeten kunnen krijgen. Let op: Er is geen website en geen e-mail adres. De eigenaar is alleen telefonisch te bereiken en is wat nors. Succes!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Dat ziet er zeer nice uit Menno :D

toch blij dat je de W26 hebt genomen ? :P


Ben benieuwd binnenkort naar de bouw, als je og wat helpen handjes nodig hebt, bel,mail,pb,msn je maar :)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Montana schreef:
Welke en de hoeveelheid demping heeft ook te maken met de vorm van de kasten. Ik zou dat als laatste aanschaffen dus.
zie de tekening een pagina eerder, de mid is driehoekig, de bas is niet normaal rechthoekig. twee schuine randen en een schuin dak, dus weinig kans op directe reflecties (hoop ik).
Montana schreef:
Voor een 'normale' baskast met geen a-parallele vormen zou ik op de achterwand Pritex gebruiken en voor de rest vullen met Baf tot (50-70%). Wanneer je een br kast maakt zou ik juist meer pritex toepassen en iets van 20-25% Baf.
mijn huidige idee was direct achter de woofer tegen de achterwand piramide pritex (schijnt iets beter te werken) en op het plafond en de bodem ook. dan de rest beplakken met dik vilt, en opvullen met baf, dit zal een beetje expirimenteren worden.
Montana schreef:
In het midkastje zou ik max 1 wand met pritex bedekken en de rest aanvullen met wol. Proefondervindelijk vind ik dat het beste klinken. Teveel pritex in het midkastje zorgt voor een minder open geluid. Beter is het om zo een golfjes patroon aan te brengen aan de achterzijde en bovenzijde en dan alleen een beetje met wol vullen/ icm vilt op de overige wanden.
de golfjes gaat niet meer lukken vrees ik, maar een laaagje bitumen met vilt erover zat al in de planning. eventueel baf ook proefondervindelijk toevoegen denk ik.
Tommy schreef:
Bij een bedrijfje in Amsterdam genaamd 'Vilta' zou je dat moeten kunnen krijgen. Let op: Er is geen website en geen e-mail adres. De eigenaar is alleen telefonisch te bereiken en is wat nors. Succes!
ah, da's mooi, dan ga ik daar effies naar op jacht. dank je wel!

==edit==
Vilt- en Viltartikelen Vilta BV
Donker Curtiusstraat 17
1051JM Amsterdam
020 6841139
b_force schreef:
Dat ziet er zeer nice uit Menno
toch blij dat je de W26 hebt genomen ?
Ben benieuwd binnenkort naar de bouw, als je nog wat helpen handjes nodig hebt, bel,mail,pb,msn je maar
dank je, dank je... kost wat, maar je krijgt ook wat!
yup, de w26 is uiteindelijk toch de betere keuze wat betreft geluid. hij had alleen net een tikkie kleiner moeten zijn :D
zowiezo met metingen en dergelijke zal ik je hulp keihard nodig hebben. en wellicht voor die tijd met bouwen ook, in dat geval zal ik me zeker laten horen!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

jeroen had ook nog een adresje voor vilt in delft :wink:

bij vilta heb je wel prima keus,die ander ken ik nie.
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

b_force schreef:
toch blij dat je de W26 hebt genomen ? :P
Toen ik dat voorstelde werd dat meteen verworpen... Nu nog een goed filter, Nextel heeft veel potentie zie dat er maar uit te krijgen :).
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Menno vond het eerst te groot, gelukkig heb ik hem weten te overtuigen :P
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

nlmb schreef:
Toen ik dat voorstelde werd dat meteen verworpen... Nu nog een goed filter, Nextel heeft veel potentie zie dat er maar uit te krijgen :).
nee hoor... jij bent een van de mensen geweest die me aan het twijfelen heeft gebracht en wiens mening me uiteindelijk heeft geholpen toch voor een maatje groter te gaan!
wat betreft filtering, zover is het helaas nog niet. maar ik weet zeker dat er iets heel moois uit gaat rollen! tegen de tijd dat we op een punt ziten van "dit is het wel zo'n beetje" ben je van harte welkom om je mening te komen geven en suggesties te doen! :D
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Dit gaat een heel mooi project worden. Een klassieke drieweg, met heel veel aandacht voor detail in de kast.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Ben ook erg benieuwd.

Ik weet uit eigen ervaring wat voor potentie er in de Nextel serie van Seas zit.(Samen met de mensen die vorig jaar in Breda zijn geweest)

Succes !
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”