UcD400HG "Black Edition"

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

cve schreef:
De bijbehorende plaatjes. Als dit niet goed gaat klinken....dan heb ik in elk geval mijn best gedaan.
Wow, dat lijkt wel getekend!!! mooie scherpe foto trouwens.

Begin ik plots zo'n zin te krijgen om ook een UcD te maken, al was het maar om deze print te kunnen gebruiken :D
Wowly schreef:
Sander, jij was toch ook bezig met die freesmachine? Kun je ook al printen frezen?
voodooless schreef:
Hoe stel je je dat voor Jan? Plakjes koper op poly plakken en dan banen uitfreezen?
Kan perfect.
Gewoon een ongeëtste print (intertechnik heeft er met 35 um) en met een dun freesje gaatjes boren en met iets dikker fresje banen frezen.

Ed.
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

ik begin ook goesting te krijgen in een UCD 400 daarom volg ik dit draadje met argusogen(zou ik op mijn oude dag nog aan mijn buizen verzaken?)
mvg
audioot
cve

Bericht door cve »

Ik doe mijn best om hem voor Breda werkend te hebben. Tot die tijd blijf ik jullie verblijden met plaatjes. Het is nog een heel gepuzzel om alles samen in een kast te krijgen met de ReLaixed, 4 trafo's, softstart, 2 x supply en 2x UcD400HG. Volle bak dus. En dan moet het geheel ook nog de afmetingen van een Primare hebben.

Co
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

audioot schreef:
ik begin ook goesting te krijgen in een UCD 400 daarom volg ik dit draadje met argusogen(zou ik op mijn oude dag nog aan mijn buizen verzaken?)
--- off-topic: dan doen we dat toch effe samen Audioot.
Je bent dan wel van over het water, maar toch nog steeds landgenoot :lol: ---

--- on-topic: Zijn die nieuwste modules voor tuning vatbaar of zijn die reeds af fabriek voldoende opgewaardeerd?
Paul

Bericht door Paul »

Wat ik ervan begrepen heb zijn veel van de tweaks voor de oudere modules in de nieuwe HG modules doorgevoerd. Op DIYaudio heb ik nog niet veel / niets gevonden over tweaks voor deze modules
cve

Bericht door cve »

Overigens ook bij de HG modules is het kortsluiten van de koppel c's zeer nuttig
Aldus Paul. Bij mijn huidige versie heb ik dat niet gedaan maar bij deze overweeg ik om het wel te doen.

Co
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

waar heb je trouwens die T Network caps vandaan ?
cve

Bericht door cve »

Gewoon bij Denis Morecroft van DNM

http://www.dnm.co.uk/capacitors.html

En anders bij Schuro. Als je er meer koopt is het bij Denis goedkoper en hij reageert snel op je vragen.

Co
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Schuro ?

Ik ag dat Farnell ook wat heeft, maar helaas nog niet de T Networks...
cve

Bericht door cve »

http://www.schuro.de/

Schuro ja.

Co
cve

Bericht door cve »

Ondertussen zit de "relaixed" ook voor het grootste deel inelkaar. Vanavond eens even testen of alles goed werkt. Jos en Sander hebben in elk geval een mooie print gemaakt. Ook de documentatie is prima in orde. Kortom tot zover ben ik erg blij met de Relaixed.

Co
Bijlagen
relaixed_MG_3385.jpg
relaixed_MG_3387.jpg
cve

Bericht door cve »

Eindelijk ook de trafo's binnen. De supply's werken naar behoren. Keurig + en - 59,8VDC. Ook de DC beveiliging werkt prima. Bij de voorversterker meet ik iets hogere spanningen dan Jos aangeeft. Nu heb het display gedeelte nog niet aangesloten dus het geheel staat onbelast te werken.
Uit Italie het zwarte frontpaneel binnengekregen. De tekst is hier niet gefreesd maar gedrukt. Jammer dat het paneel niet op de juiste maat is gemaakt, moet helaas overnieuw.

Co
Bijlagen
panel-P1010075 kopie.jpg
panel-P1010072 kopie.jpg
voeding 59VDC-P1010067 kopie.jpg
knuisje

Bericht door knuisje »

Mooie frontplaat en volumeknop! Waar heb je het bedrukken laten doen?
cve schreef:
Bij de voorversterker meet ik iets hogere spanningen dan Jos aangeeft. Nu heb het display gedeelte nog niet aangesloten dus het geheel staat onbelast te werken.
Hoeveel volt meet je?
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

knuisje schreef:
Mooie frontplaat en volumeknop!
Sorry, ik vind ze niet mooi, ik vind ze schitterend :D :D :D

Ook ik ben benieuwd naar de producent hiervan. Heb je indicatieverlichting achter de gaten zitten?

Groeten,
Mischa
cve

Bericht door cve »

De plaat is gemaakt bij HIFI2000, de leverancier van de plaat.
Ik meet 29,2 ipv. 28VDC maximaal over R5P en pin 4 van U1P. De trafo levert trouwens onbelast ook meer dan 21 VAC (18VAC en 7VA).
De output van U5P en U6P klopt echter wel (pin 3) de spanning op pin 1 is bij beide echter weer 10% hoger. Ik verwacht echter dat de waarden normaal zullen zijn als ook de displays zijn gemonteerd.

Co
cve

Bericht door cve »

Heb je indicatieverlichting achter de gaten zitten?
De indicatieverlichting zit inderdaad achter het linker venster. Net als bij de eerdere versie. Alleen wordt deze groen. Moet passen bij een Primare cd speler. De volgende wordt afwijkend en krijgt een blauw display.

Co
Bijlagen
Antoon Audio-3.png
volume en vensters.jpg
sietse

Bericht door sietse »

De plaat is gemaakt bij HIFI2000, de leverancier van de plaat
vertel es hoe en wat?
cve

Bericht door cve »

vertel es hoe en wat?
Meestal stuur ik de panelen die ik koop bij HIFI2000 naar Schaeffer in Duitsland om te bewerken. Omdat het paneel zwart moest worden heb ik in dit geval besloten om hem bij HIFI2000 te laten maken. Als je een zwart paneel bewerkt komt de oorspronkelijke alu kleur weer te voorschijn. Het paneel moet dan weer geborsteld en geanodiseerd worden. Bij Schaeffer doen ze dat niet. HIFI2000 freest de teksten echter weer niet uit maar bedrukt deze. Bij Schaeffer kun je gebruik maken van hun handige programma en bij HIFI2000 moet je een DWG file aanleveren. Persoonlijk vind ik dat laatste een stuk lastiger. Daarnaast moet je veel geduld hebben en heel veel mailwisseling voeren. De prijs voor het frezen valt wel mee en is vergelijkbaar met Schaeffer. Voor de opdruk moet echter een film gemaakt worden en dat is een dure grap (eenmalig dat dan weer wel) Alles bij elkaar zou 1 paneel bewerken zo'n 200 euro kosten. Vervolg panelen zijn dan veel goedkoper omdat de film al gemaakt is.

Co
sietse

Bericht door sietse »

bij HIFI2000 moet je een DWG file aanleveren.
Da's voormij een makkie, want ik snap nog steeds niks van Frontplatten Disigner. Maar 200 is wel een beetje duur.
cve

Bericht door cve »

ik snap nog steeds niks van Frontplatten Disigner
Is toch echt makkelijker. Als je een tekening maakt wil ik hem wel voor je in Frontplatten Designer zetten.

Co
sietse

Bericht door sietse »

cve schreef:
ik snap nog steeds niks van Frontplatten Disigner
Is toch echt makkelijker. Als je een tekening maakt wil ik hem wel voor je in Frontplatten Designer zetten.

Co
Ok, maar dat duurd nog ff. Zien we dan wel weer.
cve

Bericht door cve »

De relaixed is nu op de in- en uitgangspluggen helemaal klaar. De gemeten spanning blijft echter hoger dan Jos opgeeft. Ik heb het er maar op gewaagd om de ic's er allemaal in te zetten. Het geheel werkt echter naar behoren en de relais klikken er vrolijk op los. De displays zijn met draadjes aan de print verbonden. De printlayout is net andersom dan bij de passieve versie en past dus niet in het voorpaneel zoals ik het ontworpen heb. Ben erg benieuwd hoe hij klinkt met de UcD's.

Co
Bijlagen
display-P1010079.jpg
display-P1010076.jpg
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

cve schreef:
De trafo levert trouwens onbelast ook meer dan 21 VAC (18VAC en 7VA).
Onbelast hoort de spanning (maximaal?) 20% hoger te zijn, dus is het niet zo raar.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik wil het toch maar even hebben gezegd: je werkt echt fantastisch netjes !!!!!
Zoals je die cijferelementjes eraan hebt gezet :shock:

Jan
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Zoals je die cijferelementjes eraan hebt gezet
Die koop je zo kant-en-klaar hoor Jan, zoiets heet een x-segment display (met x = aantal segmenten).

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Plaats reactie