Linkje: http://www.conrad.nl/goto/?product=190794Nils_vn schreef:drugsb, als ik die versterker zo zie, zou ik persoonlijk die links laten liggen. Véél te groot en vol met overbodig prul dat je zowiso niet kan gebruiken.
Dat printje van Sevenup ziet er goed uit, lekker weinig componenten, moet je nog wel een extra 12v voeding bij verzinnen (kopen dus;), vordeel van het velleman kitje: enkel trafo aansluiten en klaar).
Sevenup, kan je daar wat meer info (linkje) van geven ?
Pico Tango bouw en keuze topic
Moderator: Beheerdersteam
Als je op de link naar Conrad klikt, zie je dat hij tot max 18V mag hebben. Dus lijkt me geen probleem...drugsb schreef:nog een vraagje maak het veel uit als er 14,4 volt op een versterker moet en er komr 15 volt op? volgens mij maakt het niet zoveel uit maar ik weet het niet zeker dus vraag ik het maar!
ff tot nu toe
speakers uitgezocht= klaar
speakers kopen = niet klaar
hout = niet klaar
versterker gevonden=klaar
trafo gevonden = klaar
versterker kopen = niet klaar
kabel uitzoeken= niet klaar
filter= ?????????niet klaar
ik wil ook graag een toonregeling ( met volume knop aan en uit knop ) en zo erop hebben is hier ook zo'n bouwpaketje voor????
en wil iemand miss helpen met het filter die de middentonen dempt?
speakers uitgezocht= klaar
speakers kopen = niet klaar
hout = niet klaar
versterker gevonden=klaar
trafo gevonden = klaar
versterker kopen = niet klaar
kabel uitzoeken= niet klaar
filter= ?????????niet klaar
ik wil ook graag een toonregeling ( met volume knop aan en uit knop ) en zo erop hebben is hier ook zo'n bouwpaketje voor????
en wil iemand miss helpen met het filter die de middentonen dempt?
of ik gebruik de koelblokken uuit die 2*18 watt:)drugsb schreef:ik vind het wel geoed ...... maar de speaker die ik ga gebruiken is 8 ohm en deze kan maar 2-4 ohm aansevenup schreef:Ik zou zoiets nemen en die mooi inbouwen. Voeding met een externe 12V voeding. Heeft nog wel een koelblok nodig. Ik gebruik regelmatig koelblokken uit oude PCs.
Toonregeling kun je ook in SW op de PC doen. Zijn vast wel progjes voor. Scheelt weer componenten. Hoef je ook geen filter meer in de luidsprekers zelf te bouwen...drugsb schreef:ff tot nu toe
speakers uitgezocht= klaar
speakers kopen = niet klaar
hout = niet klaar
versterker gevonden=klaar
trafo gevonden = klaar
versterker kopen = niet klaar
kabel uitzoeken= niet klaar
filter= ?????????niet klaar
ik wil ook graag een toonregeling ( met volume knop aan en uit knop ) en zo erop hebben is hier ook zo'n bouwpaketje voor????
en wil iemand miss helpen met het filter die de middentonen dempt?
op die 2*18 kun je de tonen aanpassen dus daarmee kun je ook zlef een soort filter maken toch????sevenup schreef:Toonregeling kun je ook in SW op de PC doen. Zijn vast wel progjes voor. Scheelt weer componenten. Hoef je ook geen filter meer in de luidsprekers zelf te bouwen...drugsb schreef:ff tot nu toe
speakers uitgezocht= klaar
speakers kopen = niet klaar
hout = niet klaar
versterker gevonden=klaar
trafo gevonden = klaar
versterker kopen = niet klaar
kabel uitzoeken= niet klaar
filter= ?????????niet klaar
ik wil ook graag een toonregeling ( met volume knop aan en uit knop ) en zo erop hebben is hier ook zo'n bouwpaketje voor????

en dan leg ik hem plat op zijn buik in de speaker ( nadat ie goed afgesteld is dat kan tog ook???
Dag Drugsb,
Beter een nieuwe gebruiken dan. Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=459064
Maar aangezien je budget zou ik het achterwege laten!
Mvg Juul
Beter een nieuwe gebruiken dan. Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=459064
Maar aangezien je budget zou ik het achterwege laten!
Mvg Juul
Nu zou ik zeggen, in eerste instantie is het niet noodzakelijk om er dat filtertje in te stoppen. Ook zonder komt er geluid uit, met nog een correctie filter gaat het wat mooier klinken.drugsb schreef:oke dan doe ik dat wel het is wel mooier net zo'n toonregeling ding, maar dan heb wel een filter nodig of niet?
Dus je kan eventueel om te beginnen de luidsprekertjes bouwen zonder filter, nadien kan je het filtertje er nog steeds tussen zetten:
Driver los vijzen en solderen, filter er tussen solderen en opnieuw monteren.
Ja hoor, het filter zal niet zo groot worden, met wat puzzelen krijg je dat er nog wel langst het gat van de speaker in de kast.drugsb schreef:oke ik ga eerst beginnen de kast zelf te maken, dan de luisprekers er in en de versterker en dan kan later misschien het filter er nog in ( kan dat wel als je da kat al helemaal hebt afgesloten? en als je de speaker er weer uit schroefd??
Wel zou ik de versterker enz direct betrekken tijdens het bouwen van de kast, aangezien de aansluitpunten rechtstreeks op het versterker printje staan...
Probeer eens een 3D tekening te maken in google's "sketch-up" waarbij je rekening houd met alle aansluitingen, plaats voor de amp, trafo, toonregeling...
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Zeg maar je hoor, u zeg je maar tegen opa's en oma's 
Nou er zitten natuurlijk fabricage fouten in. Deze zijn bij tangband nogal ruim.
Ik weet niet hoe het met de huidige reeks zit (de zwarte versie etc), maar de oudere daar moet je wel echt een soort van "matched paartje" hebben.
Liefst zo dicht mogelijk tegen de theoretische parameters aan gegeven door de fabrikant.
Overigens werken de andere Fountek breedbanders ook, dus de FE87 en de FR88.
Hoe deze het hoog weergeven weet ik niet, ik denk dat ze niet veel verschillen van de tangband.
Persoonlijk zou ik dan voor de duurdere kiezen, aangezien die een flinke xmax heeft.
(De FE87 is het goedkoopste)
Nou er zitten natuurlijk fabricage fouten in. Deze zijn bij tangband nogal ruim.
Ik weet niet hoe het met de huidige reeks zit (de zwarte versie etc), maar de oudere daar moet je wel echt een soort van "matched paartje" hebben.
Liefst zo dicht mogelijk tegen de theoretische parameters aan gegeven door de fabrikant.
Overigens werken de andere Fountek breedbanders ook, dus de FE87 en de FR88.
Hoe deze het hoog weergeven weet ik niet, ik denk dat ze niet veel verschillen van de tangband.
Persoonlijk zou ik dan voor de duurdere kiezen, aangezien die een flinke xmax heeft.
(De FE87 is het goedkoopste)
oke srryr B_force maar JE a atar is inderdaa wat misleidend......
mvg drugsb( of zeg maar daniel)
p.s ik heb ff alle speakers op een rijtje gezet:
de Omnes Audio BB.3.01 http://www.juoiga.nl/download/bb301.pdf de Fountek FR88
de Fountek FE87
en die tagband
p.s heeft iemand miss linkjes voor datasheets van de founteks???? ( b_force
)
mvg drugsb( of zeg maar daniel)
p.s ik heb ff alle speakers op een rijtje gezet:
de Omnes Audio BB.3.01 http://www.juoiga.nl/download/bb301.pdf de Fountek FR88
de Fountek FE87
en die tagband
p.s heeft iemand miss linkjes voor datasheets van de founteks???? ( b_force

