Schema gezocht

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
satch

Schema gezocht

Bericht door satch »

Ik ben op zoek naar het schema van een stereo eindversterker die in Elektuur in 1994 heeft gestaan. Het gaat om een 2 x 25 watt klasse A versterker, die dubbel mono is opgebouwd, en 2 x 50 watt in AB levert. Ik heb hem niet zelf gebouwd, en als ik hem openschroef zitten er een paar zaken in die ik niet begrijp, dus alle hulp is meegenomen. Een foto van het binnenwerk van de versterkers is hier te vinden:

http://my.hifi.nl/index.php?user=487

Helemaal onderaan staan drie thumbnails: het is de eerste..... :D

Alvast bedankt voor alle moeite,

Michiel.
Wijx

Bericht door Wijx »

wat een zooitje in die kast. :shock:
Rudy

Bericht door Rudy »

satch , email me is via de knop onderaan, dan geef ik je wel link hiervoor, waar volledig elektuur verslag ingescand in pdf formaat instaat, beide delen.

Kga hem enkel niet voor iedereen online zetten, is en blijft copyright.

Groetjes
Rudy
vigier

Bericht door vigier »

Is de LFA50-OA .... alleen is die wel wat ouder dan 1994!
2SA1216 en 2SC2922 ring-emitters, dat is leuk speelgoed!

Ik heb het artikel hier ook als het nog nodig is.

Groet, Joris
Rudy

Bericht door Rudy »

mogen we weten wat je er mee van plan bent

buiten dan luisteren 8) :lol:

ivm wat wat is, er zijn enkele dingen die me ook niet egt bekent voorkomen en die eigenlijk ook niet thuishoren in de "normale" setup, zoals die relais dicht bij de uitgangen ( zijn toch relais toch ? ), en die print links onderaan op het koellichaam en deze op de bodemplaat daar juist onder.

De rest lijkt me de vrij standaard 4 printen opbouw ( eintrap / spanningversterkingsprint / beveiliging / hulpspanningsvoedingsprint )

Groetjes
Rudy
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Wijx schreef:
wat een zooitje in die kast. :shock:
Dat kun je wel zeggen ja :o Met een betere layout en in een grotere kast is veel winst te behalen denk ik. Hoop dat je er niet te veel voor betaald hebt ;)
satch

Bericht door satch »

Ik heb het schema ondertussen, maar bedankt voor de aanbiedingen. Heb nog geen concrete plannen, maar toen ik de versterker kocht viel het me op dat het er wat chaotisch uitzag. De bouwer heeft inderdaad een eigen kast gebruikt, weliswaar met zwaardere koelingsprofielen, maar het is ook wat voller geworden. Bovendien heeft hij een tweede set (schakelbare) luidsprekeraansluitingen erbij geknutseld, wat me ook niet echt bekend voorkomt. Nu moet ik wel zeggen dat het ding beter klinkt dan alle (commerciele) versterkers die ik gehad heb, en voorlopig eisen andere zaken mijn tijd op, maar het best zijn dat ik ineens de geest krijg, en wat modificaties ga uitvoeren....... Wordt vervolgd.
Plaats reactie