Ik ben op zoek naar het schema van een stereo eindversterker die in Elektuur in 1994 heeft gestaan. Het gaat om een 2 x 25 watt klasse A versterker, die dubbel mono is opgebouwd, en 2 x 50 watt in AB levert. Ik heb hem niet zelf gebouwd, en als ik hem openschroef zitten er een paar zaken in die ik niet begrijp, dus alle hulp is meegenomen. Een foto van het binnenwerk van de versterkers is hier te vinden:
satch , email me is via de knop onderaan, dan geef ik je wel link hiervoor, waar volledig elektuur verslag ingescand in pdf formaat instaat, beide delen.
Kga hem enkel niet voor iedereen online zetten, is en blijft copyright.
ivm wat wat is, er zijn enkele dingen die me ook niet egt bekent voorkomen en die eigenlijk ook niet thuishoren in de "normale" setup, zoals die relais dicht bij de uitgangen ( zijn toch relais toch ? ), en die print links onderaan op het koellichaam en deze op de bodemplaat daar juist onder.
De rest lijkt me de vrij standaard 4 printen opbouw ( eintrap / spanningversterkingsprint / beveiliging / hulpspanningsvoedingsprint )
Ik heb het schema ondertussen, maar bedankt voor de aanbiedingen. Heb nog geen concrete plannen, maar toen ik de versterker kocht viel het me op dat het er wat chaotisch uitzag. De bouwer heeft inderdaad een eigen kast gebruikt, weliswaar met zwaardere koelingsprofielen, maar het is ook wat voller geworden. Bovendien heeft hij een tweede set (schakelbare) luidsprekeraansluitingen erbij geknutseld, wat me ook niet echt bekend voorkomt. Nu moet ik wel zeggen dat het ding beter klinkt dan alle (commerciele) versterkers die ik gehad heb, en voorlopig eisen andere zaken mijn tijd op, maar het best zijn dat ik ineens de geest krijg, en wat modificaties ga uitvoeren....... Wordt vervolgd.