Voor- en Eindversterkers
Moderator: Beheerdersteam
audiomanics
Berichten: 4575 Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:
Bericht
door audiomanics » zo 25 nov 2007, 14:39
Henkjan schreef: ik krijg een idee... als ik t wat concreter heb dan Skypen we wel ff...
Mailen kan ook.. tekeningen komen dan wat beter over... maar skypen is altijd leuk!
Kees
audiomanics
Berichten: 4575 Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:
Bericht
door audiomanics » wo 26 dec 2007, 15:24
De schema's zijn klaar en doorgerekend.. commentaar mag, mits ik iets over het hoofd gezien heb..
Dit keer nog geen nieuwe freeswerkjes dus..
Kees
Bijlagen
Nils_vn
Berichten: 868 Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede
Bericht
door Nils_vn » wo 26 dec 2007, 19:18
ik mis wss iets, maar slechts 1 input?
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927 Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:
Bericht
door Digidoo » wo 26 dec 2007, 19:44
Nils_vn schreef: ik mis wss iets, maar slechts 1 input?
Waarschijnlijk is het schema zoals wij dat zien bedoeld voor 1 eindtrap; dus een kanaal; dus mono
sietse
Berichten: 4993 Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum
Bericht
door sietse » wo 26 dec 2007, 19:53
Is die ingangs trafo niet nadelig in het audiogebied?
Nils_vn
Berichten: 868 Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede
Bericht
door Nils_vn » wo 26 dec 2007, 20:52
Digidoo schreef: Nils_vn schreef: ik mis wss iets, maar slechts 1 input?
Waarschijnlijk is het schema zoals wij dat zien bedoeld voor 1 eindtrap; dus een kanaal; dus mono
maar dat is 'm nu net... het is een pre-amp. Dus buiten een 2e kanaal mis ik een input schakelaar, of k zie 'm over het hoofd...
audiomanics
Berichten: 4575 Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:
Bericht
door audiomanics » wo 26 dec 2007, 21:19
@ iedereen: beide kanalen zijn gelijk dus teken ik meestal maar een kanaal. Natuurlijk wordt ie stereo...
@ Sietse: Nee hoor, volgens de specs is deze trafo binnen 0,2dB recht van 5Hz tot 50kHz , als je 'm maar goed afsluit voor een goede blokgolfrespons..
@ nils_vn : het hele regelgebeuren inclusief kanaalkeuze wordt gedaan door een tweetal, ietwat aangepast printje van Jos van Eijndhoven (als hij ze weer in productie neemt) Ook het standby -aan -uit wordt hierdoor geregeld.. Ik wil niet met andermans veren pronken dus post ik daarvan geen schema... sommige mensen zouden misschien gaan denken dat ook dit mijn eigen ontwerp zou zijn.. Er komen 4 gebalanceerde stereo ingange op en een gebalanceerde stereo uitgang... alles met XLR-plugjes
Kees
sietse
Berichten: 4993 Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum
Bericht
door sietse » wo 26 dec 2007, 22:12
@ Sietse: Nee hoor, volgens de specs is deze trafo binnen 0,2dB recht van 5Hz tot 50kHz , als je 'm maar goed afsluit voor een goede blokgolfrespons..
Ok, kom ik nog op terug in een eigen topic. Zegt m'n brein...
audiomanics
Berichten: 4575 Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:
Bericht
door audiomanics » di 01 jan 2008, 3:52
Nog net op de valreep van 2007/2008 een paar plexiglas ringen gemaakt.
Bedankt Henkjan, het werkt goed dat spul. Geen slecht resultaat, toch?
Kees
Bijlagen
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » di 01 jan 2008, 14:50
dat zie er mooi uit Kees! nooit gedacht dat uit die ouwe platen nog eens wat gemaakt zou worden
Nils_vn
Berichten: 868 Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede
Bericht
door Nils_vn » wo 02 jan 2008, 15:04
audiomanics schreef: Nog net op de valreep van 2007/2008 een paar plexiglas ringen gemaakt.
Bedankt Henkjan, het werkt goed dat spul. Geen slecht resultaat, toch?
Kees
Word dat buisvoetje niet warm?
audiomanics
Berichten: 4575 Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:
Bericht
door audiomanics » wo 02 jan 2008, 17:15
het hele buisje wordt niet of nauwelijks warm. Daarom ben ik nu ook bezig met hardhouten topcaps..
Kees
audiomanics
Berichten: 4575 Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:
Bericht
door audiomanics » za 05 jan 2008, 21:35
En de Greenheart houten topcapjes in de vioollak na 5 dagen drogen:
Kees
Bijlagen
Nils_vn
Berichten: 868 Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede
Bericht
door Nils_vn » za 05 jan 2008, 21:57
allemachtig wat mooi !!!!!
audiomanics
Berichten: 4575 Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:
Bericht
door audiomanics » di 19 feb 2008, 22:33
Eindelijk wat hout gevonden op het eiland: Oranje Lotus.. Niet meteen een houtsoort met een mooie tekening maar wel knoepert hard en lood zwaar..
Op de foto's: onder de ruwe blokken hout en daarboven het eindresultaat van heel wat uurtjes frezen.
En ja, dat zwarte is koolstof!!
Kees
Bijlagen
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » di 19 feb 2008, 22:38
heel het eiland onder het stof zeker
mooi resultaat Kees!
riktw
Berichten: 209 Lid geworden op: wo 29 aug 2007, 14:36
Locatie: arnhem
Bericht
door riktw » di 19 feb 2008, 23:56
zow mooi gedaan, doe ik je niet na, ik heb ook geen frees maarja
mooi hout ook.
audiomanics
Berichten: 4575 Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:
Bericht
door audiomanics » wo 20 feb 2008, 22:31
Met het steen er in en de buisjes erop begint het toch al aardig op het eerste plaatje te lijken....
Kees
Bijlagen
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » wo 20 feb 2008, 22:56
kolere, dat wordt weer erg mooi Kees
hoort eigenlijk in een museum thuis
misschien kan je de volgende keer met Simon mee als die weer exposeert?
audiomanics
Berichten: 4575 Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:
Bericht
door audiomanics » wo 20 feb 2008, 23:03
Ja en dan terug komen en een gebroken kast uitpakken
Kees
asterduc
Berichten: 4165 Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:
Bericht
door asterduc » wo 20 feb 2008, 23:15
audiomanics schreef:
Op de foto's: onder de ruwe blokken hout en daarboven het eindresultaat van heel wat uurtjes frezen.
pfff, kan ik ook hoor, ooit, misschien, later, als ik die software eens onder de knie krijg.
Kees, wat maak je mij toch jaloers man!
Nils_vn
Berichten: 868 Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede
Bericht
door Nils_vn » do 21 feb 2008, 0:02
audiomanics schreef: Met het steen er in en de buisjes erop begint het toch al aardig op het eerste plaatje te lijken....
Kees
prachtig!
heikneuter modus aan: hoewel ik de topcaps en buisvoetjes er wat "zwaar" vind uitzien t.o.v. de buisjes...
HoMeR
Berichten: 556 Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen
Bericht
door HoMeR » do 21 feb 2008, 8:29
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242 Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie
Bericht
door audioot » do 21 feb 2008, 20:20
prachtig!
mvg
audioot
Penguin
Berichten: 271 Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:
Bericht
door Penguin » do 21 feb 2008, 21:18
Dat dit uit hout te maken is .... petje af, knap werk Kees
Een metaalbewerker