Serious Sub

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Geenius schreef:
Ze hebben in ieder geval genoeg reserves, zelfs bij veel laag geweld in films, moet je de konussen aanraken om te voelen of ze wel aanstaan. Zichtbare konusbeweging is er niet.
Ja vind je het gek? :lol: . Als je konusbeweging wilt zien moet je bij die papieren hoedjes zijn. Ik vind het wel een heel grappig gezicht, moest erg lachen om die foto 8) .
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Open baffle gaat dat ding van mij wel tekeer. Bij de Finding Nemo 'Tapping the tank' scene tegen de 1 cm p-p aan.

Hierthuis zit in nu met een versterker die eerder clipt dan de woofer, dus verder dan 2/2,5 cm p-p kom ik niet echt.

Edit: Ik heb een 18sound 21LW1400 hier.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ik heb ze ook in een open-baffle gehad en daar was er inderdaad sprake van zichtbare beweging, niet echt veel omdat ik er twee heb, maar toch wel iets van +/- 5mm. :D
Ik ga vanavond maar eens Finding Nemo kijken.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Interficior schreef:
..... Bij de Finding Nemo 'Tapping the tank' scene tegen de 1 cm p-p aan...
hoe hard heb je 'm dan staan?
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Vind ze super!

maar is er nu enig verschil waar te nemen als je er 1 ipv allebei aansluit?
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Henkjan schreef:
Interficior schreef:
..... Bij de Finding Nemo 'Tapping the tank' scene tegen de 1 cm p-p aan...
hoe hard heb je 'm dan staan?
Niet zo hard. Het was 11 uur 's avonds ongeveer. Dus binnen die 'grens'. Het klonk wel heel raar en luchtig, maar nog lang niet zoals het moet gaan worden.
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Geenius schreef:
Ik had problemen met de Speakon NLT4MP 4-polige stekkers achterop de subwooferkasten, die maakten niet altijd goedcontact, dus heb ik ze verangen door "gewone" aansluitingen, kon ik meteen de kabel opwaarderen naar 2x 10mm2.
Wat voor aansluitingen zijn dat? ( linkje van web winkel?? )
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

fireman schreef:
Geenius schreef:
Ik had problemen met de Speakon NLT4MP 4-polige stekkers achterop de subwooferkasten, die maakten niet altijd goedcontact, dus heb ik ze verangen door "gewone" aansluitingen, kon ik meteen de kabel opwaarderen naar 2x 10mm2.
Wat voor aansluitingen zijn dat? ( linkje van web winkel?? )
anonamemouse schreef:
Geenius schreef:
Ik ...vervangen door "gewone" aansluitingen...
dat zijn hele mooie "gewone" aansluitingen... waar zijn die te koop? en wat staat er op het prijskaartje?

edit: gevonden!
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Christian schreef:
fireman schreef:
Geenius schreef:
Ik had problemen met de Speakon NLT4MP 4-polige stekkers achterop de subwooferkasten, die maakten niet altijd goedcontact, dus heb ik ze verangen door "gewone" aansluitingen, kon ik meteen de kabel opwaarderen naar 2x 10mm2.
Wat voor aansluitingen zijn dat? ( linkje van web winkel?? )
anonamemouse schreef:
Geenius schreef:
Ik ...vervangen door "gewone" aansluitingen...
dat zijn hele mooie "gewone" aansluitingen... waar zijn die te koop? en wat staat er op het prijskaartje?

edit: gevonden!
Niet de terminals maar de ( haakse ) stekkers.
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Hier.

We zijn wel een beetje lui vandaag he.. :wink:
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

Fokko schreef:
Hier.

We zijn wel een beetje lui vandaag he.. :wink:
Ik dacht het, jij zegt het. :lol:
Gesloten