Ik heb testen gedaan met alles los op de tafel daarbij lag de trafo ver genoeg van de electronica.Ik heb nu een lichte brom en met bewegen van de kabels wordt het luider of zachter daarom ga ik het in die richting zoeken en er voor zorgen dat de kabels goed bevestigd zijn.Ik hou er de moed in.
getest met 70000µF afvlakking en extra spoel (totaal 3,5mH) per kant met als resultaat death silent
Keurig!
Die extra spoel, wat moet daaronder verstaan worden? is dat een seriespoel tussen de trafo en de gelijkrichting?
Vanaf de gelijkrichting gaat het naar de eerste 2 elco's waar er tussen de 2 volgende een spoel komt te zitten tussen de + kabel.Deze dient als pi filter wat heb ik nu gedaan,ik heb 2 extra elco's genomen aangesloten op de gelijkrichting.Vlak achter de extra elco's heb ik een 2de spoel gehangen welke naar de versterker gaat.Dus gewoon een externe voeding gemaakt met zijn eigen elco's en spoel.Zie schema
EUREKA!!!!!!
daaraan zie je dat de aanhouder wint
de voeding is bij een klasse A bak dan ook van primordiaal belang vanwege de grote rimpelstroom
succes nog
mvg
audioot
Als ik beeldspraak mag gebruiken,doet zelfs een schoendoos goed klinken.Ik zal een anekdote vertellen.Ik heb thuis een stel monitorluidsprekers staan die ik bij mijn broer had gehoord en ik zei voor dat geld klinken ze niet slecht.De bas was goed,mid en hoog alles in proporties.Stelletje mee naar huis genomen op een teac versterker gehangen,trok op niks veel te veel hoog het geheel was niet in balance,ik dacht hierheb ik wat in huis gehaald.Ik moet zeggen bij mij in de woonkamer klonk alleen een fulrange speaker door de harde acoustiek.
Dezelfde speakers op deze amp(Zen)gezet dag en nacht verschil het mooie geluid was terug .Weg was het overheersende hoog.Smooth and silky.Harde acoustiek de Zen amp is voor mij de oplossing of andere Klasse A versterker