P-Audio driver

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

P-Audio driver

Bericht door DIY_Freak »

Halle allen,

wie heeft er ervaring met P-Audio units, in het bijzonder de woofers? Ik ben in alle feedback geinteresseerd, ook wanneer je bijvoorbeeld niet zelf met de unit gewerkt hebt, maar alleen hebt geluisterd. Ik zit nu ff naar de 18" en 21" woofers te kijken voor dipoolgebruik. Maar de andere units zien er ook interessant uit en lijken redelijk scherp geprijsde pro units te zijn.

Ik heb de meeste (alle?) specsheets terug kunnen vinden bij Intertechnik en US sites, maar geen homepage van P-Audio zelf. Wie kent het (post)adres? Ze zijn geloof ik gehuisvest in Italië?

Laat maar binnen stromen die ervaringen ;)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Heb je hier iets aan?

http://www.loudspeakersplus.com/html/paudio.html
http://www.scotronics.co.za/paudio.htm

Helaas is http://www.paudio-europe.com/ (wat vroeger de website was) niet meer te vinden... :(
paudio-europe.com is for sale for $865.00!
Gebruikersavatar
Rademakers
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 24 nov 2004, 1:57
Locatie: Rotterdam

Bericht door Rademakers »

De SD-18 is een speaker die een goede reputatie heeft in PA-land. Het is een sterke en erg efficiente 18", waardoor deze uitstekend geschikt is voor met name hornloaded toepassingen maar ook de X1 (6de orde bandpass, speakerplans).

De Xmax wordt niet altijd even leuk berekend. Zo is de Xmax zoals opgegeven voor de SD-18 slechts 5 mm, terwijl 9 mm ook aangehouden wordt (basreflex). Soms is de Xmax juist weer aangedikt (zoals met zoveel merken tegenwoordig (ook de grote namen)).

Rog Mogale (www.speakerplans.com) gebruikte regelmatig P-Audio speakers in zijn ontwerpen. Op die site zul je dan ook veel aanhangers/gebruikers van het merk vinden.

Contour (andere fora) heeft een TM-12 als ik me niet vergis, een behoorlijk indrukwekkende 12".

Mvg Johan
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Edo schreef:
Helaas is http://www.paudio-europe.com/ (wat vroeger de website was) niet meer te vinden... :(
paudio-europe.com is for sale for $865.00!
Heb even de hoofdwebsite (http://www.paudiosystem.com/) uit mijn database gevist, maar ook deze lijkt in handen te zijn van een provider. Dit kan wel eens sterk verband houden met die redelijk scherpe prijzen.
Gebruikersavatar
Rademakers
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 24 nov 2004, 1:57
Locatie: Rotterdam

Bericht door Rademakers »

Prijzen zijn bij mijn weten niet veranderd. Prijzen waren sowieso al vrij scherp omdat ze in Thailand worden gefabriceerd.

Je zou eventueel een mailtje kunnen sturen naar speakerstore.nl (die verkoopt er ook een aantal) en kunnen vragen of er problemen zijn met de aanvoer.

Mvg Johan
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik heb ze niet gehoord, wel gezien en vastgehouden... S&Co R'dam heeft er een flinke partij van liggen. ziet er erg degelijk uit. en stond er laatst niet een bausatz met P-audio in de K+T?
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Henkjan schreef:
ik heb ze niet gehoord, wel gezien en vastgehouden... S&Co R'dam heeft er een flinke partij van liggen. ziet er erg degelijk uit. en stond er laatst niet een bausatz met P-audio in de K+T?
Inderdaad, en er zijn in het verleden ook weleens een paar units getest, maar zeer mondjesmaat.

Welke 15" ligt er bij Speakerenco?
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Rademakers schreef:
De Xmax wordt niet altijd even leuk berekend. Zo is de Xmax zoals opgegeven voor de SD-18 slechts 5 mm, terwijl 9 mm ook aangehouden wordt (basreflex). Soms is de Xmax juist weer aangedikt (zoals met zoveel merken tegenwoordig (ook de grote namen)).
Het gekke is dat ze wel netjes de VC height en VC airgap geven, dus je kunt het zo uitrekenen.

Iemand perongeluk iets over de goedkopere HP serie gelezen? Die 21" verplaats redelijk wat lucht. Jammer dat de Xmech niet opgegeven is. Dat zou ik wel willen weten voor ik 'm helemaal kaputt eq. De SD-21 is me nu ff iets te duur... dat heb ik wel vaker als er drie nullen in de prijs zitten :twisted:

Inmiddels ook de site gevonden via een ander forum: http://www.paacoustic.com/
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik heb de folder thuis liggen, ik scan 'm wel ff.

voor andere vragen: 010-4672777 (=S&Co)
Master
Berichten: 1
Lid geworden op: do 12 mei 2005, 13:41

Bericht door Master »

Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

DIY_Freak schreef:
[quote="Rademakers"Het gekke is dat ze wel netjes de VC height en VC airgap geven, dus je kunt het zo uitrekenen.
Dat is slechts een indicatie, maar dat getal hoeft nog lang niet altijd correct te zijn. IMHO is dat ook niet veel betouwbaarder dan wat de fabrikant opgeeft (tenzei het zonder reden extreem veel afwijkt). Eigenlijk wil je gewoon de BL curve zien, maar helaas zijn er maar weinigen die dat doen.
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

deepspace schreef:
DIY_Freak schreef:
Het gekke is dat ze wel netjes de VC height en VC airgap geven, dus je kunt het zo uitrekenen.
Dat is slechts een indicatie, maar dat getal hoeft nog lang niet altijd correct te zijn.
Het is in ieder geval zo dat de lineairiteit van Bl sterk afneemt als de spreekspoel zich niet meer geheel in het magnetische veld bevindt. Wat dat betreft is het een goede indicatie en in ieder geval niet te gunstig.
Plaats reactie