Tri-Nextel
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
gelukkig wel... anders zouden alle vrouwen in de wereld achter mij aanhollen en zou er voor geen enkel van jullie ook maar iemand overblijven...Hondasnl schreef:Qua looks, das persoonlijk, smaken verschillen nu eenmaal.
ik heb het d'appolito rekenmodel aangehouden, de hartsafstand van de speakers is de golflengte van het crossover punt.Hondasnl schreef:Ik denk dat er in dit geval aan gerekend is.
helemaal met je eens. de kast is al redelijk aan de maat, de speakers op een kluitje ziet er dan niet meer uit...Hondasnl schreef:Tevens zijn de verhoudingen hier ook erg mooi, te dicht opelkaar geeft direct een benauwde indruk voor een royale kast.
Nog `n vraagje.anonamemouse schreef:If there is anyone here today who thinks that these eighteen panels should not be united in holy matrimony; speak now or forever hold your peace.![]()
we zijn achter de schermen nog een beetje bezig geweest. dit is het resultaat van vooral marcus zijn inspanningen, waarvoor ik hem ENORM dankbaar ben, hij heeft er heel veel tijd en moeite ingestoken, evenals bart, mijn dank gaat ook in zijn richting!
ik denk dat we alle technische dingen aangepakt hebben, en ook een voor mij werkend model kast ontworpen hebben. het is zelfs te realiseren...![]()
wat mij betreft gaat dit het definitieve ontwerp worden. als er nu nog problemen zijn die we over het hoofd gezien hebben dan is dit de laatste kans om ons te waarschuwen...
Ik zie achter de tweeter nog `n plaatje (rood geschetst) met als achterliggende gedachte dat dit `n eigen kamer voor de tweeter wordt...........?
Moet deze dan niet iets verder naar achter?
Het een en ander hangt natuurlijk af van hoe dik je de baffle maakt
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
de tweeter krijgt inderdaad een eigen ruimte om drukgolven van woofer of mid buiten te sluiten. omdat een tweeter geen volume nodig heeft zal het een precies passend kamertje worden. de tweeter is 4.5 cm hoog, dus twee laagjes baffle op elkaar is voldoende, eventueel nog een plakje mdf eroverheen of zo.
Dan ben ik (en wellicht de rest ook) erg geintresseerd waarom het beter is.b_force schreef:2cm bedoelde ik niet qua persoonlijke looks, maar gewoon dat het "beter" zou zijn
Maargoed ik denk dat dit ook wel voldoende is
Menno heeft deze maatvoering op basis van een berekening bepaald.
Mij niet aankijken ofdat ik het niet met je eens ben hoor, ik wil graag weten van het hoe en waarom
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
het staat sowieso tussen aanhalingstekens
Maar in feite creëer je op deze manier steeds meer een punt bron.
het liefst wil je natuurlijk alles uit 1 punt hebben om een zo goed mogelijk afstraal gedrag etc te hebben.
In hoeverre je dit hoort blijft natuurlijk altijd de vraag, maargoed het is vaak een kleine moeite om zoiets te realiseren, dus waarom zou je het laten ?
Maar in feite creëer je op deze manier steeds meer een punt bron.
het liefst wil je natuurlijk alles uit 1 punt hebben om een zo goed mogelijk afstraal gedrag etc te hebben.
In hoeverre je dit hoort blijft natuurlijk altijd de vraag, maargoed het is vaak een kleine moeite om zoiets te realiseren, dus waarom zou je het laten ?
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
de reden dat ik ermee aan het rekenen ben geweest is de heer d"appolito, die gebruikt dit principe in de meeste van zijn kasten, jouw odins zijn ook op die golflengte gebaseerd.Hondasnl schreef:Ok, lijkt mij ook.
Maar hoe zit dat nu met die overgangsfrequentie met de daarbij behorende onderlinge afstand?
138 mm is de golflengte van ongeveer 2480 hz, behoorlijk ver boven de geplande overgang van ongeveer 2150 - 2200 hz.
wat betreft het visuele aspect lijkt 10 mm tussen de units me ook wel mooier... (ik heb een grotere monitor nodig om de pdf van marcus (in mijn mail) een beetje op ware grootte te kunnen beoordelen...
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
yup. wat betreft looks is 10 mm absoluut beter.
tenzij er iemand een goede reden weet om vast te houden aan het d'appolito idee en de golflengte aan te houden als afstand tussen de units, lijkt me dit een stuk mooier.
ik heb ook even de units uit hun doosje gehaald en geprobeerd hoe het eruit zag, en 10 mm is gewoon mooier...
tenzij er iemand een goede reden weet om vast te houden aan het d'appolito idee en de golflengte aan te houden als afstand tussen de units, lijkt me dit een stuk mooier.
ik heb ook even de units uit hun doosje gehaald en geprobeerd hoe het eruit zag, en 10 mm is gewoon mooier...
Graag gedaananonamemouse schreef:yup. wat betreft looks is 10 mm absoluut beter.
tenzij er iemand een goede reden weet om vast te houden aan het d'appolito idee en de golflengte aan te houden als afstand tussen de units, lijkt me dit een stuk mooier.
ik heb ook even de units uit hun doosje gehaald en geprobeerd hoe het eruit zag, en 10 mm is gewoon mooier...
Hierbij de eerste officiele plannen.
Gaarne maatvoeringen controleren, met name de poort.
Als je meer maatvoering ergens wilt hebben dan prik ik die er in.
Modificaties / verbeteringen kunnen nu ook nog doorgevoerd gaan worden.
Als de tekening definitief is, dan gaan we een plaatindeling maken.
Mooi weer!!!, prettig weekeind!!
Ik hoor het wel.
Greetzzzz.
Ohwwww, die kerel is ongeveer 187 cm
Gaarne maatvoeringen controleren, met name de poort.
Als je meer maatvoering ergens wilt hebben dan prik ik die er in.
Modificaties / verbeteringen kunnen nu ook nog doorgevoerd gaan worden.
Als de tekening definitief is, dan gaan we een plaatindeling maken.
Mooi weer!!!, prettig weekeind!!
Ik hoor het wel.
Greetzzzz.
Ohwwww, die kerel is ongeveer 187 cm
- Bijlagen
-
- Tri-Nextel Model (3).pdf
- (51.24 KiB) 147 keer gedownload
-
- Tri-Nextel Model (2).pdf
- (68.65 KiB) 146 keer gedownload
-
- Tri-Nextel Model (1).pdf
- (36.54 KiB) 171 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op vr 15 feb 2008, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Aan de bovenkant van de woofer. Die is niet gelijk met de zijkanten.Hondasnl schreef:Welke rand bedoel je?b_force schreef:Waarom zit er nog zo'n grote rand boven de woofer ?
Dat scheel maar 1 cm maar ik denk dat het mooier is dat die hoogte net zoveel is als de breedte, is het niet ?
Voor de rest een zeer nice ontwerp
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Menno,
Corrigeer me als ik wat vergeten ben
.
Hierbij de aangepaste versie.
Correcties doorgevoerd in:
- poort
- reflector achter woofer verwijderd
- onderplaat 20mm laten zakken
Reflector zal vervangen worden door het duurzamere piramide noppenschuim.
De bruto inhoud van het woofer compartiment is nu bij benadering 63,4 liter.
Hier gaat nog vanaf:
- compartiment tweeter
- hor.- en vert. bracing.
Als je het wilt weten dan kan ik dat ook nog voor je uitrekenen.
Corrigeer me als ik wat vergeten ben
Hierbij de aangepaste versie.
Correcties doorgevoerd in:
- poort
- reflector achter woofer verwijderd
- onderplaat 20mm laten zakken
Reflector zal vervangen worden door het duurzamere piramide noppenschuim.
De bruto inhoud van het woofer compartiment is nu bij benadering 63,4 liter.
Hier gaat nog vanaf:
- compartiment tweeter
- hor.- en vert. bracing.
Als je het wilt weten dan kan ik dat ook nog voor je uitrekenen.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
volgens mij zitten alle aanpassingen erin!
mooi volume voor het laag, smalle baffle voor het mid en hoog, ruimte voor filter, metrobuis als reflexpoort, voldoende bracing tegen vibraties, zand bovenop het midcompartiment...
ik geloof dat we alle opmerkingen en ideeen die in de loop der tijd voorbij zijn gekomen hebben gehad.
iemand nog opmerkingen of ideeen of suggesties? pretty please?
mooi volume voor het laag, smalle baffle voor het mid en hoog, ruimte voor filter, metrobuis als reflexpoort, voldoende bracing tegen vibraties, zand bovenop het midcompartiment...
ik geloof dat we alle opmerkingen en ideeen die in de loop der tijd voorbij zijn gekomen hebben gehad.
iemand nog opmerkingen of ideeen of suggesties? pretty please?
