Een lekker punt vind ik de BR-pijp aan de onderkant. Laag, best strak en niet meer zo plaats gebonden. Midden in kamer of tegen de muur maakt niet zo gek veel uit.
Het mid vind ik fantastisch. Ik had al ervaringen met Dayton woofertjes, maar ze blijven me verbazen voor dat geld. Je hebt zeker niet het idee dat je naar een aluminium driver zit te luisteren. Hij is wel direct. Directer dan de Thesis qua mid (en meer bas trouwens).
Thesis was wat rustiger, ies wolliger en teruggetrokken vind ik. (Over Isis maar niet te spreken, want die was echt "smooth")
Qua hoog ben ik ook te spreken. Dit was de eerste keer dat ik deze tweeter gebruikte (en hoorde) dus was een beetje een gok. Maar ik heb eigenlijk nog nooit slechte ervaringen gehad met Seas, dus durfde de gok wel te nemen. Dus na wat overleg met Tony deze tweeter geplaatst.
En ook hier moet ik zeggen dat ik niet het gevoel heb dat je naar een alu-driver zit te luisteren.
Ik ben ondertussen best wel fan geworden van aluminium units. Denk dat de smaak veranderd, want vroeger vond ik ze nogal eens kil klinken. Kan natuurlijk aan het filter liggen, maar de laatste tijd veel met alu gedaan en bevalt me prima. Zeker in combinatie met m'n buizenversterker.
Ben wel heel nieuwsgierig wat ze doen met een Hpex UDC. (misschien ook maar eens maken).
Al met al ben ik tt nu toe zeer tevreden met het resultaat. Maar ik heb ze natuurlijk zelf gemaakt, dus het is niet geheel objectief. Binnenkort maar eens wat mensen laten luisteren, die zijn wat objectiever denk ik. Ze komen zeker mee naar Breda.