90 db op 1 mMartijn M schreef:Ed, welk niveau is dat precies?
Nautilus kasten
Moderator: Beheerdersteam
Ed,asterduc schreef:Weinig op aan te merken lijkt mij zo.Montana schreef:Ik heb nooit de vervormingsmetingen gezien, dus het kan ook gelegen hebben aan de woofer die eronder zat, maar zonder de vervormingsmetingen gezien te hebben zou ik hem na die ervaring niet durven gebruiken..
De meting is gedaan op het geluidsniveau dat hoorschade aanvangt!
Die meting ziet er mooi uit, maar zonder vergelijkingsmateriaal is er weinig over te zeggen. De gemiddelde dayton reference midwoofer scoort in vergelijkende tests 15dB beter wb vervormingsmetingen. Als ik jouw meting vergelijk met die van Zaph zie ik weinig overeenkomst. Misschien heeft hij een iets afwijkend type gehad.
Of dat een reden is om een scanspeak te vervangen voor een dayton denk ik niet. Afwerking zal ook wel mee tellen, hoewel die van dayton ook vrij goed is.
Ik wil iemand die de 12M met tevredenheid gebruikt niet op zijn tenen trappen, maar vervormingsmetingen zijn wel handig om aan te geven waar deze unit het beste presteert. De W18 dus rond 600Hz pas crossen naar het mid..
I
Kan iemand die man royeren voor eenvoudigweg het pesten van deze community !!!!asterduc schreef:De eigenlijke vorm is gefreesd en staat als model te pronken.
Jullie vinden het natuurlijk niet erg dat ik net geen foto bij de hand heb zeker
Gaat allemaal wel erg snel bij die frank zeg......niet te zuinig!!
Jan
Auw,Montana schreef:Ik wil iemand die de 12M met tevredenheid gebruikt niet op zijn tenen trappen, maar vervormingsmetingen zijn wel handig om aan te geven waar deze unit het beste presteert. De W18 dus rond 600Hz pas crossen naar het mid..
Bij mij crost de 18w en 12m op 750. Is wellicht ook weer wat overdreven. Ga dat waarschijnlijk terug brengen naar rond de 600.
Gelijk heeft hij. Vindt hij dit a.s. wereld record ook wel leuk denk ikasterduc schreef:maar door het prachtige weer ging Frank liever catamarannen.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
niet echt, dat is grootzeilerij.ovni schreef:Gelijk heeft hij. Vindt hij dit a.s. wereld record ook wel leuk denk ikasterduc schreef:maar door het prachtige weer ging Frank liever catamarannen.
De Frank wil aktie, echte actie, niet zoals die salonkerels daar op hun dooie gemak een blikje leegdrinken
Ik dacht dat ie een Nacra of Dart 18 heeft, met wat wind is dat een spannende bedoening!
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
hold it hold it.
Dit is slechts de vorm om de mal uit te maken.
Je wilt niet weten wat een lijdensweg er nog te gaan is.
Het stuk op de foto is dus de gefreesde schuimblok.
Deze is nu van een topcoat voorzien, anders kun je van dat 'ding' geen mal maken.
Deze topcoat moet dan met de hand mooi glad geschuurd worden.
Na dat gladschuren moeten de kleine putjes van de topcoat opgevuld worden.
Als laatste moeten ook de minieme onregelmatigheden nog weggeplamuurd worden, want een ronde hoogglansvorm is ongenadig voor elk deukje, hoe klein ook.
Elk klein foutje dat op het positief achterblijft gaat mee in de mal en zal dan later op elk van de delen meegenomen worden.
En dat willen we niet, toch?
Fotos: één zijde geschuurd (topcoat ruw), de andere zijde vlakgeschuurd.
Ed.
Dit is slechts de vorm om de mal uit te maken.
Je wilt niet weten wat een lijdensweg er nog te gaan is.
Het stuk op de foto is dus de gefreesde schuimblok.
Deze is nu van een topcoat voorzien, anders kun je van dat 'ding' geen mal maken.
Deze topcoat moet dan met de hand mooi glad geschuurd worden.
Na dat gladschuren moeten de kleine putjes van de topcoat opgevuld worden.
Als laatste moeten ook de minieme onregelmatigheden nog weggeplamuurd worden, want een ronde hoogglansvorm is ongenadig voor elk deukje, hoe klein ook.
Elk klein foutje dat op het positief achterblijft gaat mee in de mal en zal dan later op elk van de delen meegenomen worden.
En dat willen we niet, toch?
Fotos: één zijde geschuurd (topcoat ruw), de andere zijde vlakgeschuurd.
Ed.
