Laatst heb ik een setje goedkope philipsjes van een verse laag verf voorzien, de houtkleur stond hier niet bepaald mooi.
Eerst geschuurd en daarna een lik verf eroverheen, zoals ik dat al eens eerder had gedaan. Het resultaat is natuurlijk niet super maar het voldoet. Ik denk dat ik er toch nog een laagje verf overheen doe, maar dan moet het wel eerst goed lukken...
Nu zit ik met een probleempje bij het schuren: als ik handmatig een gelakt kastje schuur voordat ik het ga verven, dan zit binnen de kortste keren het stukje schuurpapier vol stof en dan schuurt het dus niet meer. Het schuurpapier is het goedkoopste spul korrel 250 (dacht ik) Doe ik iets fout waardoor het papier zo snel 'vol' gaat zitten, of komt dat gewoon omdat ik merkloos schuurpapier gebruik, of is het iets met het kastje misschien?
groeten, Laurens.
Schuren...
Moderator: Beheerdersteam
- ome subtilieco
- Berichten: 316
- Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
- Locatie: poortugaal
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
De lak is naar mijn verwachting wel uitgehard na 30 jaar, het zijn echt ouwe philipsboxjes type 422. Ondanks dat het de meest simpele speakertjes zijn klinken ze toch best aardig, goed genoeg voor 'doorsnee' luisteren en zeker beter dan de plastic homecinemaprullen die er eerst stonden...
Ik ga eens kijken voor wat beter schuurpapier, dan zal ik de (al geverfde) kastjes nog eens schuren en nog een (nettere) verflaag eroverheen doen.
bedankt voor de tips, andere tips zijn ook nog welkom
Ik ga eens kijken voor wat beter schuurpapier, dan zal ik de (al geverfde) kastjes nog eens schuren en nog een (nettere) verflaag eroverheen doen.
bedankt voor de tips, andere tips zijn ook nog welkom

