Schuren...

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Laurens
Berichten: 210
Lid geworden op: di 26 dec 2006, 17:25
Locatie: Zaandam

Schuren...

Bericht door Laurens »

Laatst heb ik een setje goedkope philipsjes van een verse laag verf voorzien, de houtkleur stond hier niet bepaald mooi.
Eerst geschuurd en daarna een lik verf eroverheen, zoals ik dat al eens eerder had gedaan. Het resultaat is natuurlijk niet super maar het voldoet. Ik denk dat ik er toch nog een laagje verf overheen doe, maar dan moet het wel eerst goed lukken...

Nu zit ik met een probleempje bij het schuren: als ik handmatig een gelakt kastje schuur voordat ik het ga verven, dan zit binnen de kortste keren het stukje schuurpapier vol stof en dan schuurt het dus niet meer. Het schuurpapier is het goedkoopste spul korrel 250 (dacht ik) Doe ik iets fout waardoor het papier zo snel 'vol' gaat zitten, of komt dat gewoon omdat ik merkloos schuurpapier gebruik, of is het iets met het kastje misschien?
groeten, Laurens.
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

Hey Laurens,

Het is waarschijnlijk de combinatie van cheappo shuurpapier. En de verf die niet volledig hard

gr Laurens
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Koop eens schuurpapier van 3M. En klop je schuurpapier regelmatig uit.
PN
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen

Bericht door PN »

Idd 3M heeft speciaal schuurpapier (Mintgroene kleur) om blanke lak/vernis te schuren, zonder dat het schuurpapier snel vol loopt.
Laurens
Berichten: 210
Lid geworden op: di 26 dec 2006, 17:25
Locatie: Zaandam

Bericht door Laurens »

De lak is naar mijn verwachting wel uitgehard na 30 jaar, het zijn echt ouwe philipsboxjes type 422. Ondanks dat het de meest simpele speakertjes zijn klinken ze toch best aardig, goed genoeg voor 'doorsnee' luisteren en zeker beter dan de plastic homecinemaprullen die er eerst stonden...
Ik ga eens kijken voor wat beter schuurpapier, dan zal ik de (al geverfde) kastjes nog eens schuren en nog een (nettere) verflaag eroverheen doen.
bedankt voor de tips, andere tips zijn ook nog welkom :)
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Ik gebruik zelf vaak de schuursponjes van 3m, Ik vind dit echt heerlijk werken. De korrel slijt niet snel en je kan vlot en strak werken. Ook voor nat schuren gaat dit ideal. Oppassen alleen met scherpe oppvlakte dat je niet te hard drukt want dat kost je alsnog je sponsje :wink:
Plaats reactie