Tri-Nextel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

ziet er wederom weer goed uit... :)

ik ben nog steeds niet helemaal gelukkig met de verspringingen. ik denk dat we gewoon terug moeten gaan naar 3 gelijke delen. dat zag er gewoon netter uit. soms werkt de gulden snede dus niet...
of...
de achterste stap helemaal weglaten, zodat het randje van de woofer tot de achterkant van de kast doorloopt, en dan die verspringing toch gulden snede maken.

de verspringing onder de woofer: toch maar niet. het ziet er gewoon niet uit :(

er komt gewoon een 26 mm facet onder de woofer, en verder niets. heeft ook het voordeel dat we wat meer volume overhouden. wellicht kan ik ondiepe groeven in het hout maken zodat de hoofdlijnen wel doorlopen. een soort van schroten idee?

versie 3.2 ziet er ook leuk uit, maar zou veel mooier zijn als het afgeschuinde vlak een ronding is, wat betekend dat ik het met buig-mdf of triplex zal moeten maken, werkblad plaatmateriaal leent zich niet helemaal soepel voor dit doel. en dan zal ik dus moeten fineren of verven.
of ik moet het ergens kunnen laten frezen of zo... zolang dat niet kan gaat dit idee, hoe mooi ook, gewoon niet gebeuren. helaas.

iemand anders nog ideeen?
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

Met dit tempo zijn jullie volgend jaar nog bezig :).
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

nlmb schreef:
Met dit tempo zijn jullie volgend jaar nog bezig :).
Dat heb je nu eenmaal als je van anderen afhankelijk bent :lol: :lol: :lol: .
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

nlmb schreef:
Met dit tempo zijn jullie volgend jaar nog bezig :).
als het effies kan liever niet...
de units zijn besteld, het idee voor de kast is zich aan het uitkristalliseren, ik hoop toch wel binnen een maandje hier een berg zaagsel te hebben...
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

nice :)

Sja, en als je de drivers eenmaal hebt, krijg je ook een veel beter beeld hoe alles gaat worden.

Ben benieuwd hoe die dingen er nu in "levende lijven" er uit zullen zien :P
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

:( net van bmm te horen (email) gekregen dat de woofers pas de 22 vrijgegeven gaan worden. de rest gaat met de woofers mee, dus dat duurt ook nog effies...
fijne levertijd van max 5 werkdagen...
grmbl...
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

BMM is inderdaad niet van de snelste. Bij mij heeft het ook totaal 6 weken geduurd voor ik alles had. We zullen maar zeggen, geduld is een goede deugd.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ze werken met kleine voorraden. Een voordeel daarvan zijn de relatief lage prijzen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

dan liever goedkoop en minder snelle levering.

Je hebt er toch geen haast bij ? :P
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

b_force schreef:
dan liever goedkoop en minder snelle levering.

Je hebt er toch geen haast bij ? :P
niet echt. het hele project loopt al een maand of twee hier en daarvoor een paar maanden via messenger, en al een jaartje in mijn hoofd :)

het verschil in prijs is nog steeds heel erg de moeite waard om erop te wachten. bovendien, zolang marcus het erg druk heeft met andere dingen staat de uitwerking van de tekeningen ook een beetje stil, dus het is niet zo'n ramp.

de kans bestaat alleen dat ze precies langskomen als ik een lang weekend weg ben... :P
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

de kans bestaat alleen dat ze precies langskomen als ik een lang weekend weg ben...


Zal toch wel mogelijk zijn dat ze daar rekening mee kunnen houden?
Dat ze de drivers pas afsturen als je weer terug bent.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

oh, ik heb buren die heel aardig zijn en alle pakketten voor me aannemen. ze hebben al dubieuze (een kubieke meter knuffels) en soms dure dingen (een aaron voor- en eindtrap) voor me bewaard, net als een hele stapel cd's die te goed waren verpakt om door de brievenbus te passen.
daar maak ik me dus niet teveel zorgen over.

ik wil gewoon mijn nieuwe speeltje kunnen aanraken als het komt... :D
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

tot mijn grote verbazing stond er net een koerier voor mijn deur...

de woofers zitten er niet bij, ik neem aan dat die inderdaad later (de 22e) gaan komen.
Bijlagen
IMG_4471.jpg
IMG_4468.jpg
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Zien er lekker uit man :)

Wat een toeter is die BR zeg :P
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

het is inderdaad een BUIS. voor mijn gevoel een tikkie overdreven... :P
tot ongeveer een uurtje geleden was ik nog aan het dubben om de poort toch aan de voorkant te maken, maar met zo'n metrolijn toch maar niet... net iets teveel van het goede.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Aan de onderkant ? :P
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

nah. gewoon aan de achterkant.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Hier een update van Menno's ontwerp.
Een zeer degelijke kast, voorzien van allemaal goede eigenschappen.

Klein tekentechnisch puntje: de achterzijde is in het 3D-model geheel verzonken en zitten de kopsekanten niet in het zicht.
In het 2D-model zit deze niet verzonken.
Volgens het 2D-model is dit wel gemakkelijker op die manier te bouwen.
Ook is het me nog even niet gelukt het facet van 25x25 aan de baffle onder de woofer aan te brengen.

Als we hier heen gaan, kan er wellicht een werktekening + plaatindeling gemaakt gaan worden.
Bijlagen
Clipboard01.gif
Clipboard02.gif
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

If there is anyone here today who thinks that these eighteen panels should not be united in holy matrimony; speak now or forever hold your peace. :lol:

we zijn achter de schermen nog een beetje bezig geweest. dit is het resultaat van vooral marcus zijn inspanningen, waarvoor ik hem ENORM dankbaar ben, hij heeft er heel veel tijd en moeite ingestoken, evenals bart, mijn dank gaat ook in zijn richting!

ik denk dat we alle technische dingen aangepakt hebben, en ook een voor mij werkend model kast ontworpen hebben. het is zelfs te realiseren... :D

wat mij betreft gaat dit het definitieve ontwerp worden. als er nu nog problemen zijn die we over het hoofd gezien hebben dan is dit de laatste kans om ons te waarschuwen...
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Ziet er erg degelijk uit.

Hoeveel ruimte zit er nu tussen de mid en de tweeter?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

CarloPJB schreef:
Ziet er erg degelijk uit.

Hoeveel ruimte zit er nu tussen de mid en de tweeter?
HOH 157 -> 29mm.
Dit kan wellicht nog wijzigen, daar heb ik geen kaas van gegeten :D .
Bijlagen
Clipboard01.gif
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

157 mm, van hart naar hart. dat is ook de golflengte van de overgangsfrequentie: 2175 hz.
daar is over nagedacht :)
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

anonamemouse schreef:
tot mijn grote verbazing stond er net een koerier voor mijn deur...

de woofers zitten er niet bij, ik neem aan dat die inderdaad later (de 22e) gaan komen.

OEF :oops: :oops: , wellicht heb ik wat gemist :oops: :oops:

MOOI SPUL!!! :D
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

anonamemouse schreef:
157 mm, van hart naar hart. dat is ook de golflengte van de overgangsfrequentie: 2175 hz.
daar is over nagedacht :)

Dan kom ik op 29 mm tussen de drivers in.(110 mm tweeter/2 en 146mm mid/2)

Ik dacht ( maar schroom niet mij te corrigeren als ik ernaast zit ) dat het beter was als tweeter en mid zoveel mogelijk bij elkaar zouden zitten :?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

in feite idd het beste op de drivers zo dicht mogelijk bij elkaar te plaatsen.

Voor de lloks ga ik meestal voor max 2 cm. (maar liever kleiner)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”