Nieuw draaitafel project

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Gelukkig heb je het laatste stukje ook binnen gekregen.. Ziet er mooi uit bij elkaar!
Uit het feit dat je de eerste stukjes wel redelijk snel had en uiteindelijk toch ook het laatste stukje neem ik aan dat er waarschijnlijk geen kwade bedoelingen mee waren maar omstandigheden waar wij niet van weten... kan van alles zijn: een afgebrand pand of een ravage na inbraak, een enge ziekte ineens ...bedenk het maar...
Waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat niet iedereen in principe slecht is..
(en ja ik heb ook wel eens wat geld verloren op eBay.. bleek een roemeen te zijn... meer hoef ik niet te zeggen denk ik..)

Kees
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

audiomanics schreef:
bleek een roemeen te zijn... meer hoef ik niet te zeggen denk ik..)
:lol: :lol:

Nee ik denk het ook niet, maar zóveel smoesjes heb ik nog nooit gehoord.

Haha..dat van die ziekte klopt, de ravage ook daarbij opgeteld een paar nieuwe internet verbindingen, een boormachine die twee keer stuk was, een mitarbieder die hem vergeten was (wat heb je hem nog niet?) maar nu heb ik hem écht opgestuurd.

Kortom extra blij dat ik hem heb....
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Superduper man! Blij dat het toch een legitiem bedrijf was.
Ziet er trouwens echt héél erg mooi uit hoor!! Fantastisch.

Wowly
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Hee Wowly bedankt voor het compliment!
wowly schreef:
Blij dat het toch een legitiem bedrijf was.
Nou anders ik wel.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Een mens vaart wel op positiviteit :D . Negativiteit word ons al snel aangeleerd, positief zijn moet je je in NL echt aanleren. Oei, dadelijk ga ik nog tsjakka zeggen :oops:
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Joost schreef:
Hee Wowly bedankt voor het compliment!
Joost, ik denk dat Wowly goed aan geeft hoe het hele forum erover denkt. Ik zit ook met verbazing je topic te volgen ...... zoiets krijgen maar heel weinig mensen voor elkaar. =D>
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Leuk om te horen! :D
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Woorden overbodig... :D
=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

Wow!!

Kwam dit topic net tegen. Niet te geloven. Hele vette chapeau.

Doet-ie het inmiddels al?
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Nee doen doet ie het nog niet. Ben ook een tijdje ziek geweest, dus het duurde even voordat ik weer zin had en fit genoeg was om weer achter deze jongen te staan.......
Bijlagen
draaibank.jpg
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Op de vorige foto zijn we het contra gewicht voor de arm aan het draaien. Verder nog de bovenkanten en een ring om het lager aan het zicht te onttrekken. Kortom weer een stapje verder.
Bijlagen
overview.JPG
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Rechts onder de nieuwe behuizing van de phonopre. Het enige probleem is nog dat de aansluiting van de arm in het armboard zit. Hierdoor past de DIN aansluiting er niet in omdat deze naar opzij gaat. Ben nog aan het zoeken naar een oplossing.

Groet Joost
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

is ruimte een probleem? Ik heb nog een verzameling hele fraaie LEMO plugjes (3-polig) liggen en die zijn heel klein.. zeer professionele kwaliteit.

Kees
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Ja ruimte is zeker een probleem....

Maar de din aansluiting is 5 polig. Kan dat evengoed dan? Anders hou ik mij aanbevolen...

Moet ik er anders even een foto'tje van maken?

Greetz
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ja, maak er eens een detailopname van..
Desnoods neem je twee pluggen om links en rechts direct al te scheiden.
Nadeel is wel dat ze erg ienimini zijn dus een lekkere dikke (koolstof) worst er aan is heel moeilijk..

Kees
Bijlagen
DSCN1132.JPG
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Mmm dat gaat niet passen ben ik bang, hier de detailopname:

Het probleem is dat de aansluitings kabel naar opzij gaat (daar waar het armboard zit) en niet naar beneden.
Bijlagen
armboard.JPG
aansluiting.JPG
bunky

Bericht door bunky »

Armbekabeling vervangen door draad in enen van element naar phonotrap. :wink:
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Cardas 90graden DINplug toepassen:

http://www.cardas.com/content.php?area= ... part_id=71

Afbeelding
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

Of gewoon een SME armkabel kopen. Zat die niet bij je arm meegeleverd?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Zo te zien gaat die ook niet zondermeer passen.. Het middelste puntje zit bij de plug aan de arm geheel rechts. Als de plug er zo op moet komt de draad ook rechts.
Mogelijk is die plug te slopen en te verbouwen zodat hij een minimale hoogte buiten de armplug heeft.. Voor het insteken moet dan mogelijk de arm gedemonteerd worden..
Een alternatief kan zijn om de armplug te demonteren en daarvoor in de plaats een tackboard te nemen en daar de kabel op aan te sluiten.
Een en ander uit te voeren in teflon en zilver.. De kabel blijft dan wel vast aan de draaitafel zitten... geeft ook geen contactovergangen

Kees
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

bunky schreef:
Armbekabeling vervangen door draad in enen van element naar phonotrap.
Tsja dat zou het mooiste zijn. Heb er nog twee van liggen, van mijn vorige DT arm, maar vind het zonde om mijn 309 daarvoor te doorboren...
Bijlagen
DVC00362.JPG
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Ja die kabel zat erbij , maar het is precies zoals Kees zegt...
Audiomanics schreef:
Zo te zien gaat die ook niet zondermeer passen.. Het middelste puntje zit bij de plug aan de arm geheel rechts. Als de plug er zo op moet komt de draad ook rechts.
Goed gezien trouwens.... 8)
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Ja dat tagboard is misschien wel een goede oplossing, of misschien koop ik deze wel.... Hopelijk gaat dat passen....
Bijlagen
9706_1.jpg
9706_1.jpg (11.28 KiB) 2398 keer bekeken
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

met zo'n, werkelijk, prachtige draaibank kun je vast dat plugje naar wens aanpassen..
stukje d'r af, stukje d'r bij... ja zo gaat ie goed...

Kees
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Zo weer een nieuwe mijlpaal. De motor is klaar en hij werkt.....
Bijlagen
DVC00365.JPG
DVC00364.JPG
Plaats reactie