M'n moeder wil ook zoiets...alleen geen tijd voor. En ik ben niet meer zo vaak thuis...dus daar heeft ze ook niks aan.
Wat kost ze?jeroen_d schreef:Ze is in te huren.
Moderator: Beheerdersteam
Jeroen,jeroen_d schreef:Ja, de smalle baffle zorgt dat er in het onderste deel van het werkingsgebied van de AL130 akoestische kortsluiting ontstaat. Verder is er de dipoolbult van 600-1400Hz. Deze effecten pak ik met een enkel actief notchfilter aan, door een breed werkingsgebied te kiezen. Blauw is de gemeten respons van de AL130, rood is het actieve notchfilter en dik zwart is het resultaat. Dit resultaat is gemakkelijk verder te filteren met actief hoogdoorlaat en passief laagdoorlaat tot de gewenste respons.
Lastig plaatsen speelt eigenlijk niet eens als het afstraalgedrag goed symmetrisch is. Je haalt alleen niet het optimale qua ruimtelijke afbeelding als ze niet voldoende de ruimte hebben. Verder wordt het laag beter ondersteund in een fatsoenlijke ruimte van minimaal 20m2.Henkjan schreef:en zijn er naast de voor de hand liggende "lastig plaatsen" en "lage waf" nog andere?jeroen_d schreef:..... Ook al zijn er ook aan deze oplossing bepaalde nadelen verbonden. Hoe zwaar die wegen is dan toch een persoonlijk iets.
Nee, gewoon op de baffle geschroefd. De magneet aan een bracing heeft geen zin, eventuele frameresonanties liggen ruim boven het werkingsgebied. Gezien mijn huidige dipoolbas (en hoe weinig deze trilt dan wel resoneert) zie ik geen aanleiding tot ingewikkelde constructies met deze stevige baffle.Paul schreef:Hoe ga je de woofers nu monteren? Met de magneet aan een bracing?
Ik zie het al, de achterzijde is recht, ik dacht in eerste instantie dat de achterkant ook schuin was, dat leek me lastig monterenjeroen_d schreef:Nee, gewoon op de baffle geschroefd. De magneet aan een bracing heeft geen zin, eventuele frameresonanties liggen ruim boven het werkingsgebied. Gezien mijn huidige dipoolbas (en hoe weinig deze trilt dan wel resoneert) zie ik geen aanleiding tot ingewikkelde constructies met deze stevige baffle.