Ikzelf vind 170 euro ook wat prijzig, maar ik begrijp dat het waarschijnlijk wat minder zal worden. Ik ben benieuwd!
Wellicht is het een idee om van de grote spoelen met hoge inductie waarde er toch een aantal weg te laten. Ik kan me namelijk voorstellen dat deze spoelen een groot aandeel in de totale kosten hebben.
Anderzijds heb ik voor mij laatste 2-weg filtertje ook bijna 100 euro per stuk uitgegeven (zijn dan wel erg dure/goede componenten). En ik denk dat meerdere mensen zo'n bedrag wel in een filter steken om toch alles uit de units te kunnen halen. En dan is zelfs 170 euro niet veel als je het hiermee mogeljk maakt flink te experimenteren en op die manier precies kunt vaststellen welke spoelen / condensatoren je wilt kopen in de duurdere uitvoeringen.
Ik denk dat men de investering in dit setje dan ook over meerdere 'projecten' moet 'afschrijven'. En laten we eerlijk zijn, de meeste mensen hier blijven bouwen en verbeteren. Slechts weinigen zullen één speaker bouwen en daar dan 10 jaar naar gaan luisteren...
De eerste setjes zijn besteld. Ik wacht nog op de prijs voor de crocokabels. De eerste 5 setjes verkoop ik voor 99.- Daarna kijken we verder wat er mist en wat er beter kan.
Alle spoelen zijn nu voorzien van een kern om de prijs te drukken: 0.22 mH tot 0.56 mH 0.70mm draad met kern en 0.68 mH tot 2.20 mH in 1.00 mm draad met kern.
Ik hoop uiteindelijk op 119.- voor de hele kit uit te komen.
Dat is goed nieuws! PM anders je rekeningnummer even en de exacte prijs dan kan ik het geld alvast overmaken. Wat is nu de uiteindelijke samenstelling van het setje geworden? Is het nog gelukt om er een doosje omheen te krijgen?
Ik heb zeker interesse voor dit setje. Ik vermoed zelfs dat dit mijn eerstvolgende ZBA investering gaat worden. Ik ben benieuwd naar foto's van het doosje samen met een stuklijst of zoiets.