Printen en pdf'en
Moderator: Beheerdersteam
Printen en pdf'en
Het forum is voor mij een lesboek en een enorme bron van kennis en inspiratie.
Hoe leuk het surfen ook is, soms zit ik meer dan een uur te klooien met "copy & paste" om een volledig draadje in 1 bestand te gieten, te pdf'en en af te drukken zodat ik wat bedliteratuur ter beschikking heb of de afgedrukte info bij mij heb in mijn favoriete werkplaats ( waar ik natuurlijk niet online kan )
Biedt de gebruikte forum-software niet de mogelijkheid dit als geintegreerde functie aan te bieden aan de geregistreerde gebruikers ?
Ik zou dit een fantastische functie vinden, en misschien nog anderen samen met mij.
PS : bijna alle projecten van triodedick.com heb ik als bedliteratuur op mijn nachtkastje liggen.
Hoe leuk het surfen ook is, soms zit ik meer dan een uur te klooien met "copy & paste" om een volledig draadje in 1 bestand te gieten, te pdf'en en af te drukken zodat ik wat bedliteratuur ter beschikking heb of de afgedrukte info bij mij heb in mijn favoriete werkplaats ( waar ik natuurlijk niet online kan )
Biedt de gebruikte forum-software niet de mogelijkheid dit als geintegreerde functie aan te bieden aan de geregistreerde gebruikers ?
Ik zou dit een fantastische functie vinden, en misschien nog anderen samen met mij.
PS : bijna alle projecten van triodedick.com heb ik als bedliteratuur op mijn nachtkastje liggen.
klopt, doe ik ook, maar ik bedoel het volgende :
Maar Ed's Concave beslaat bijna 70 pagina's.
Een print- of pdf-functie die rechtstreeks zijn data uit de volledige database haalt, zou veel werk/tijd kunnen besparen.
Natuurlijk zou een dergelijk functie enkel beschikbaar mogen zijn voor geregistreerde leden.
MamboFats
Maar Ed's Concave beslaat bijna 70 pagina's.
Een print- of pdf-functie die rechtstreeks zijn data uit de volledige database haalt, zou veel werk/tijd kunnen besparen.
Natuurlijk zou een dergelijk functie enkel beschikbaar mogen zijn voor geregistreerde leden.
MamboFats
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Redelijk wat PDF-converters zijn niet vrij te gebruiken, en bovendien gaat HTML naar PDF inderdaad nog niet geweldig. Ik denk dat je beter af bent als je zelf een topic naar bijv. PDF Creator of CutePDF print.
Een aangepaste layout is dan wel handig, maar daar hoeft geen MOD voor geinstalleerd te worden. Op deze manier zou het ook kunnen. Dat is eigenlijk gewoon een extern tooltje wat zelfstandig de database uitleest, en daarvoor alleen maar de weg naar het forum hoeft te weten.
Is het wat
(Niet op de opmaak letten, want hij is nog in de maak. Het gaat om het idee).
Een aangepaste layout is dan wel handig, maar daar hoeft geen MOD voor geinstalleerd te worden. Op deze manier zou het ook kunnen. Dat is eigenlijk gewoon een extern tooltje wat zelfstandig de database uitleest, en daarvoor alleen maar de weg naar het forum hoeft te weten.
Is het wat
(Niet op de opmaak letten, want hij is nog in de maak. Het gaat om het idee).
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Dan maar wat afbeeldingen bijvoegen.
De print preview toont alle berichten uit een topic op 1 printervriendelijke pagina, maar enkel wanneer dat topic ook openbaar toegankelijk is. Desgewenst kan bovenin het forum automatisch een link naar de print preview worden getoond in de vorm van een printertje. Hoe dat eruit ziet is te zien in de afbeelding "print_preview_button.jpg".
De installatie bestaat slechts uit:

Als het even kan... graag jullie reactie.
De print preview toont alle berichten uit een topic op 1 printervriendelijke pagina, maar enkel wanneer dat topic ook openbaar toegankelijk is. Desgewenst kan bovenin het forum automatisch een link naar de print preview worden getoond in de vorm van een printertje. Hoe dat eruit ziet is te zien in de afbeelding "print_preview_button.jpg".
De installatie bestaat slechts uit:
- drie bestandjes in een map naar voorkeur plaatsen
- zonodig het path naar het forum aanpassen. For the basic... that's all!
- optioneel: 1 regeltje toevoegen aan 'viewtopic_body.tpl' om op het forum automatisch het printertje met de juiste link bovenin elk topic te tonen

Als het even kan... graag jullie reactie.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Mario: sorry voor de eerst geen reactie, maar ik krijg alleen een blanco scherm (zowel in Opera als in IE), dacht dat t aan mijn pc lag, maar had dat dus op meerdere plaatsen.... die schermdumps maken t al wat duidelijker, lijkt me mooi (ff mieren: een ovaaltje om t printpreview knopje zou nog mooier staan).
Als ik in Firefox met PDFCreator naar een PDF file print krijg ik een PDF zoals attached. Dat is al heel wat. Maar zo kun je maar 1 pagina van een thread tegelijk printen. Bevat een thread meerdere pagina's dan krijg je even zovele PDF'jes. Het zou al heel wat zijn als alle pagina's van een thread in 1 PDF terecht zouden komen.
- Bijlagen
-
- forum.zelfbouwaudio.nl __ Bekijk onderwerp - Printen en pdf'en.pdf
- (140 KiB) 328 keer gedownload
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Dat bedoel ik maar: zulke mooie PDF's krijg je serverside nooit (althans, nog niet) voor elkaar. 
Tot nu toe was mijn aandacht voornamelijk gericht op functionaliteit, oftewel: door phpbb aan tekst toegevoegde willekeurige ID-codes filteren, bbcode correct converteren naar html, en vervolgens alle posts uit 1 topic op 1 pagina tonen (mits dat topic publiekelijk toegankelijk is). Nu dit werkt, is het eerst zaak om ook de bijgevoegde afbeeldingen te tonen. Om dit uit te zoeken zal ik eerst zelf de attachment mod moeten installeren. Is voor ZBA deze mod gebruikt?
--
Verder kan het handig zijn om de printpreview vooraf te laten gaan door een menu voor bepaalde instellingen. Om zomaar wat mogelijkheden te noemen:
Maak de wensen maar kenbaar.
In mijn stylesheet-editor zag ik een voor mij onbekende mogelijkheid om tabellen "onzichtbaar" te maken, dus dat heb ik even geprobeerd, en dan zag je inderdaad niets. Misschien keek je net op dat moment. Ook kan het zijn dat de stylesheet gewoon niet goed is, want die heb ik maar snel even vanuit een andere pagina geplakt omdat dit representatiever oogde als standaard tabellen. De layout kan later echter naar behoefte worden aangepast, en voor het printer-ikoontje kan natuurlijk best een phpbb-button worden gemaakt.Henkjan schreef:ik krijg alleen een blanco scherm (zowel in Opera als in IE)
Tot nu toe was mijn aandacht voornamelijk gericht op functionaliteit, oftewel: door phpbb aan tekst toegevoegde willekeurige ID-codes filteren, bbcode correct converteren naar html, en vervolgens alle posts uit 1 topic op 1 pagina tonen (mits dat topic publiekelijk toegankelijk is). Nu dit werkt, is het eerst zaak om ook de bijgevoegde afbeeldingen te tonen. Om dit uit te zoeken zal ik eerst zelf de attachment mod moeten installeren. Is voor ZBA deze mod gebruikt?
--
Verder kan het handig zijn om de printpreview vooraf te laten gaan door een menu voor bepaalde instellingen. Om zomaar wat mogelijkheden te noemen:
- alle posts op 1 pagina of een zelf te specificeren aantal posts per pagina
- posts met gebruikersgegevens in een sidebar (zoals op het forum), of met de naam erboven (zodat de volledige breedte kan worden benut)
- avators tonen, weglaten, of zeer klein weergeven
- berichten tonen als platte tekst of in de oorspronkelijke tekstopmaak
- attachments tonen of weglaten
- tussen de tekst aanwezige afbeeldingen tonen of weglaten
- deze afbeeldingen in het oorspronkelijke formaat tonen, of in een zelf op te geven formaat. (handig als iemand weer eens iemand een joekel van een afbeelding ertussen heeft geplaatst)
- emoticons weglaten of tonen in de vorm van een afbeelding, het gebruikte tekstsymbool of de bijbehorende omschijving. Dus bijv:
of :) of [Smile]
Maak de wensen maar kenbaar.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
sorry maar http://h89220131029.dsl.speedlinq.nl/zba/print/?t=1 geeft nog steeds een wit scherm
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Geen blanke pagina in je cache? Probeer anders deze statische pagina eens:
http://h89220131029.dsl.speedlinq.nl/zba/print/test.php
http://h89220131029.dsl.speedlinq.nl/zba/print/test.php
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
die laatste gaat wel goed.. ziet er prima uit zo! daar valt met CutePDF oid prima een pdf van te brouwenMarp schreef:Geen blanke pagina in je cache? Probeer anders deze statische pagina eens:
http://195-240-160-47.ip.telfort.nl/zba/print/test.php
De laatste link van Marp leverde een werkbare html-pagina op
Indien 1 pagina dus het volledige aantal posts kan bevatten - zoals de huidige 25 waarschijnlijk ook maar een instelling is - dan kan die pagina in pdf natuurlijk wel het - een - antwoord zijn op mijn oorspronkelijke vraag.
thx voor de tijd en inspanning die jullie hierin stoppen
Indien 1 pagina dus het volledige aantal posts kan bevatten - zoals de huidige 25 waarschijnlijk ook maar een instelling is - dan kan die pagina in pdf natuurlijk wel het - een - antwoord zijn op mijn oorspronkelijke vraag.
thx voor de tijd en inspanning die jullie hierin stoppen
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Is een standaard mod voor, zie als voorbeeld mijn forum:
http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.ph ... viewresult
http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.ph ... viewresult
