Printen en pdf'en

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mambofats
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 7:03
Locatie: Waregem

Printen en pdf'en

Bericht door mambofats »

Het forum is voor mij een lesboek en een enorme bron van kennis en inspiratie.
Hoe leuk het surfen ook is, soms zit ik meer dan een uur te klooien met "copy & paste" om een volledig draadje in 1 bestand te gieten, te pdf'en en af te drukken zodat ik wat bedliteratuur ter beschikking heb of de afgedrukte info bij mij heb in mijn favoriete werkplaats ( waar ik natuurlijk niet online kan )
Biedt de gebruikte forum-software niet de mogelijkheid dit als geintegreerde functie aan te bieden aan de geregistreerde gebruikers ?
Ik zou dit een fantastische functie vinden, en misschien nog anderen samen met mij.

PS : bijna alle projecten van triodedick.com heb ik als bedliteratuur op mijn nachtkastje liggen.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Als je de tekst van een post gewoon selecteerd met copi van de muisknop. kun je die zo in een word document plakken.
De artikelen in de bieb, kun je gewoon uitprinten.
Dat werkt bij mij tenminste zo.
Gebruikersavatar
mambofats
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 7:03
Locatie: Waregem

Bericht door mambofats »

klopt, doe ik ook, maar ik bedoel het volgende :

Maar Ed's Concave beslaat bijna 70 pagina's.
Een print- of pdf-functie die rechtstreeks zijn data uit de volledige database haalt, zou veel werk/tijd kunnen besparen.

Natuurlijk zou een dergelijk functie enkel beschikbaar mogen zijn voor geregistreerde leden.

MamboFats
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

er is een "mod" voor de phpBB software waar je dit mee kan, maar de fora waar ik dat ik actie heb gezien daar werkte dit niet echt lekker. maar nuttig zou het zeker zijn. we zetten het op de verlanglijst 8)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Redelijk wat PDF-converters zijn niet vrij te gebruiken, en bovendien gaat HTML naar PDF inderdaad nog niet geweldig. Ik denk dat je beter af bent als je zelf een topic naar bijv. PDF Creator of CutePDF print.

Een aangepaste layout is dan wel handig, maar daar hoeft geen MOD voor geinstalleerd te worden. Op deze manier zou het ook kunnen. Dat is eigenlijk gewoon een extern tooltje wat zelfstandig de database uitleest, en daarvoor alleen maar de weg naar het forum hoeft te weten.

Is het wat :?:

(Niet op de opmaak letten, want hij is nog in de maak. Het gaat om het idee).
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Dan maar wat afbeeldingen bijvoegen.

De print preview toont alle berichten uit een topic op 1 printervriendelijke pagina, maar enkel wanneer dat topic ook openbaar toegankelijk is. Desgewenst kan bovenin het forum automatisch een link naar de print preview worden getoond in de vorm van een printertje. Hoe dat eruit ziet is te zien in de afbeelding "print_preview_button.jpg".

De installatie bestaat slechts uit:
  1. drie bestandjes in een map naar voorkeur plaatsen
  2. zonodig het path naar het forum aanpassen. For the basic... that's all!
  3. optioneel: 1 regeltje toevoegen aan 'viewtopic_body.tpl' om op het forum automatisch het printertje met de juiste link bovenin elk topic te tonen
Ingrijpende modificaties aan het forum zijn dus niet nodig. Als het naar wens is, hoor ik het graag, en op- of aanmerkingen zijn welkom. Maar ook als het niets is, hoor ik het graag, want dan kan ik me de verdere moeite besparen.
Afbeelding

Als het even kan... graag jullie reactie.
Bijlagen
Toegevoegde button (printertje) bovenin het forum.
Toegevoegde button (printertje) bovenin het forum.
Print view waarin alle berichten uit een topic wordt getoond.
Print view waarin alle berichten uit een topic wordt getoond.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Mario: sorry voor de eerst geen reactie, maar ik krijg alleen een blanco scherm (zowel in Opera als in IE), dacht dat t aan mijn pc lag, maar had dat dus op meerdere plaatsen.... die schermdumps maken t al wat duidelijker, lijkt me mooi (ff mieren: een ovaaltje om t printpreview knopje zou nog mooier staan).
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Als ik in Firefox met PDFCreator naar een PDF file print krijg ik een PDF zoals attached. Dat is al heel wat. Maar zo kun je maar 1 pagina van een thread tegelijk printen. Bevat een thread meerdere pagina's dan krijg je even zovele PDF'jes. Het zou al heel wat zijn als alle pagina's van een thread in 1 PDF terecht zouden komen.
Bijlagen
forum.zelfbouwaudio.nl __ Bekijk onderwerp - Printen en pdf'en.pdf
(140 KiB) 328 keer gedownload
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Dat bedoel ik maar: zulke mooie PDF's krijg je serverside nooit (althans, nog niet) voor elkaar. O:)
Henkjan schreef:
ik krijg alleen een blanco scherm (zowel in Opera als in IE)
In mijn stylesheet-editor zag ik een voor mij onbekende mogelijkheid om tabellen "onzichtbaar" te maken, dus dat heb ik even geprobeerd, en dan zag je inderdaad niets. Misschien keek je net op dat moment. Ook kan het zijn dat de stylesheet gewoon niet goed is, want die heb ik maar snel even vanuit een andere pagina geplakt omdat dit representatiever oogde als standaard tabellen. De layout kan later echter naar behoefte worden aangepast, en voor het printer-ikoontje kan natuurlijk best een phpbb-button worden gemaakt.

Tot nu toe was mijn aandacht voornamelijk gericht op functionaliteit, oftewel: door phpbb aan tekst toegevoegde willekeurige ID-codes filteren, bbcode correct converteren naar html, en vervolgens alle posts uit 1 topic op 1 pagina tonen (mits dat topic publiekelijk toegankelijk is). Nu dit werkt, is het eerst zaak om ook de bijgevoegde afbeeldingen te tonen. Om dit uit te zoeken zal ik eerst zelf de attachment mod moeten installeren. Is voor ZBA deze mod gebruikt?

--

Verder kan het handig zijn om de printpreview vooraf te laten gaan door een menu voor bepaalde instellingen. Om zomaar wat mogelijkheden te noemen:
  • alle posts op 1 pagina of een zelf te specificeren aantal posts per pagina
  • posts met gebruikersgegevens in een sidebar (zoals op het forum), of met de naam erboven (zodat de volledige breedte kan worden benut)
  • avators tonen, weglaten, of zeer klein weergeven
  • berichten tonen als platte tekst of in de oorspronkelijke tekstopmaak
  • attachments tonen of weglaten
  • tussen de tekst aanwezige afbeeldingen tonen of weglaten
  • deze afbeeldingen in het oorspronkelijke formaat tonen, of in een zelf op te geven formaat. (handig als iemand weer eens iemand een joekel van een afbeelding ertussen heeft geplaatst)
  • emoticons weglaten of tonen in de vorm van een afbeelding, het gebruikte tekstsymbool of de bijbehorende omschijving. Dus bijv: :) of :) of [Smile]
Het behoort zelfs tot de mogelijkheden om een selectie uit de posts te maken, maar dan zou ik alles in slechts enkele basiskeuzes onderbrengen en daar een geavanceerde mode aan toevoegen.

Maak de wensen maar kenbaar.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

kzie nog stees een leeg scherm....
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Henkjan schreef:
kzie nog stees een leeg scherm....
OK, later besteed ik wel aandacht aan de opmaak, maar voor nu heb ik even de stylesheet en de opmaak-elementen verwijderd. Als het goed is, heb je nu geen leeg scherm maar een simpele pagina met standaard tabelranden.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

sorry maar http://h89220131029.dsl.speedlinq.nl/zba/print/?t=1 geeft nog steeds een wit scherm
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Geen blanke pagina in je cache? Probeer anders deze statische pagina eens:
http://h89220131029.dsl.speedlinq.nl/zba/print/test.php
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Marp schreef:
Geen blanke pagina in je cache? Probeer anders deze statische pagina eens:
http://195-240-160-47.ip.telfort.nl/zba/print/test.php
die laatste gaat wel goed.. ziet er prima uit zo! daar valt met CutePDF oid prima een pdf van te brouwen
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Marp schreef:
Is voor ZBA deze mod gebruikt?
wij gebruiken Attachment Mod Version 2.4.1, maar als een upgrade naaar de 2.4.5 niet te lastig is doen we dat hoor.
Gebruikersavatar
mambofats
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 7:03
Locatie: Waregem

Bericht door mambofats »

De laatste link van Marp leverde een werkbare html-pagina op

Indien 1 pagina dus het volledige aantal posts kan bevatten - zoals de huidige 25 waarschijnlijk ook maar een instelling is - dan kan die pagina in pdf natuurlijk wel het - een - antwoord zijn op mijn oorspronkelijke vraag.

thx voor de tijd en inspanning die jullie hierin stoppen
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Marp schreef:
Geen blanke pagina in je cache?
njet, ook hier thuis blanco, ook na leegmaken van cache
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Is een standaard mod voor, zie als voorbeeld mijn forum:


http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.ph ... viewresult
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”