Dipool met AMT , AT en 15" .
Moderator: Beheerdersteam
Ik wil dit konisch zien te krijgen maaar ben er nog niet uit hoe dat te doen.Er zijn nl geen freesjes van 10 cm lang voor de bovenfreesEdo schreef:Ja, waarom niet eigenlijk...![]()
Nog ideeen over hoe je de achterkant van de baffle waar de woofers in zitten gaat uirfreezen?
Ga eens proberen om het laag voor laag te doen zodat het naadloos op elkaar aansluit.Maar dat zal wel niet meevallen.En ik heb nu alleen nog maar `n 45gr frees en wil dit eigenlijk met 30/60 gr frees doen.Anders kom ik aan de zijkant door m`n baffle heen
Andere optie is het gewoon recht uit te frezen en dan telkens `n paar mm groter en hier dan 4 mm mdf in te lijmen.
lepain schreef:Ziet er goed uit Carlo. Niet te slopen!
Als het niet perfect aansluit nadat je het laag voor laag hebt gefreesd kan je het met de hand met schuurpapier prima glad krijgen.
Hoe ga je dat doen met het lood eigenlijk. Kan je lood frezen?
Lood is wel te frezen maar kops slecht te schuren
En dan zeker 4 gaten waar 4 lagen lood in zit
Ik moet de baffle dikte toch iets terugbrengen.
Het zal 4 x 18 mm worden met daartussen lood.Dit omdat ik anders ter hoogte van het hard van de woofers door de zijkant van de baffle kom.Bij de eerste plaat zal het gat voor de woofer 360 mm worden en daarna 380,400 en 420.Baffle is ter hoogte van de woofer 430 mm breed dus blijft daar aan beide kanten nog 5 mm staan.
Het zal 4 x 18 mm worden met daartussen lood.Dit omdat ik anders ter hoogte van het hard van de woofers door de zijkant van de baffle kom.Bij de eerste plaat zal het gat voor de woofer 360 mm worden en daarna 380,400 en 420.Baffle is ter hoogte van de woofer 430 mm breed dus blijft daar aan beide kanten nog 5 mm staan.
Wat magneet betreft zit er inderdaad flink verschil tussen de Sls-315 en de Sls-400.Als ik het helemaal goed wil doen moet ik nog meer laten verlopen maar dan zou de baffle nog `n cm of 8 breder moeten worden.
Als ik ter hoogte van de woofer de baflle nog 2 cm breder zou maken kan ik nog wel`n laag kwijt.
Maar,dan ziet de mid aan de achterkant ook steeds meer baffle naast zich.En of die dat zo fijn vindt
Als ik ter hoogte van de woofer de baflle nog 2 cm breder zou maken kan ik nog wel`n laag kwijt.
Maar,dan ziet de mid aan de achterkant ook steeds meer baffle naast zich.En of die dat zo fijn vindt
Ok, dan zal 392mm al voldoende zijn (net even gezien dat het effectieve oppervlak maar liefst 892cm2 is). Dat de korf hier en daar wat in de weg zit daar kun je niets aan doen, grote kans dat het oppervlak van de gaten in de korf bij elkaar kleiner is dan dat van de woofer. Hoef je je verder geen zorgen over te maken, bij mij begint de woofer eerder te vervormen dan dat er bijgeluiden optreden en dan zit ik voorbij de lineaire Xmax.
Vandaag wat tijd gevonden om het een en ander te (laten) zagen.
De kleine baffle panelen waar de mid en tweeter in komen.Deze zullen in een later stadium in 3 delen worden gefreest i.v.m. de gaten voor de woofers.
Ook hebben we `n mal gemaakt waar de baffle panelen klem in komen te liggen tijdens het frezen van de woofer gaten.
In de platen die er nu in liggen ga ik verschillende maten cirkels frezen die ik dan weer gebruik om elke laag van de uiteindelijke baffle z`n schuining zo te geven dat deze naadloos in elkaar overlopen.Dit met `n freesje met wieltje boven de messen. Hoop dat het duidelijk is en anders zal ik het later met foto materiaal toelichten.
De kleine baffle panelen waar de mid en tweeter in komen.Deze zullen in een later stadium in 3 delen worden gefreest i.v.m. de gaten voor de woofers.
Ook hebben we `n mal gemaakt waar de baffle panelen klem in komen te liggen tijdens het frezen van de woofer gaten.
In de platen die er nu in liggen ga ik verschillende maten cirkels frezen die ik dan weer gebruik om elke laag van de uiteindelijke baffle z`n schuining zo te geven dat deze naadloos in elkaar overlopen.Dit met `n freesje met wieltje boven de messen. Hoop dat het duidelijk is en anders zal ik het later met foto materiaal toelichten.
Eigenlijk staat de onderlinge afstand van de drivers vast.Jeroen_D heeft het een en ander in The Edge gesimuleerd en dit is de ideaale opstelling.Ik moet het echt in de afwerking van de achterkant zoeken.
En de boel verder uit elkaar zetten......
Het geheel is nu 125 cm hoog met hart van de tweeter op 118,5
En de boel verder uit elkaar zetten......
Het geheel is nu 125 cm hoog met hart van de tweeter op 118,5
De platen die je op onderstaande foto ziet zijn de platen waar ik later langs frees.
De bovenste plaat op de foto is om de tweede plaat van de baffle te fresen.
De tweede plaat op de foto is om de derde plaat van de baffle te frezen en zo verder.
Do bovenste plaat van de uiteindelijke baffle blijft gewoon recht. Omdat de wooferkorf dezelfde diepte heeft heeft het hier geen nut om er `n schuining op aan te brengen.
Op deze manier hou ik ook mooi wat vlees over om in te schroeven.
De bovenste plaat op de foto is om de tweede plaat van de baffle te fresen.
De tweede plaat op de foto is om de derde plaat van de baffle te frezen en zo verder.
Do bovenste plaat van de uiteindelijke baffle blijft gewoon recht. Omdat de wooferkorf dezelfde diepte heeft heeft het hier geen nut om er `n schuining op aan te brengen.
Op deze manier hou ik ook mooi wat vlees over om in te schroeven.
