[ANIMO] Workshop meten en simuleren - MELDEN AUB!!!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.

Welke workshop ?

Meten
10
18%
Simuleren en ontwerpen
6
11%
Beide!
39
71%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

nee nog steeds :P

Voor de mensen die nog mee willen doen, ik blijf het maar gewoon herhalen :P

Overigens zijn computers geen probleem als er zo'n 10 man een laptop mee kan nemen.

Het probleem waar ik nu meer op stuit, is dat de zowel Rijswijk als Eindhoven netzoveel kandidaten heeft.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat een een voorkeur zou hebben.

Persoonlijk heb ik natuurlijk de voorkeur aan Rijswijk, maargoed Einhoven is ook prima (ik kan daar naar toe ov'en of desnoods met iemand meerijden).
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik ben het spoor even bijster, wat is nu de bedoeling van die kleurtjes?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Als je goed kijkt zie je het :)

Die mensen staan er dus dubbel in, bv dat iemand zowel Rijswijk als Eindhoven goed vindt.

Dat telt gemakkelijk en je ziet in een oog opslag hoevel mensen er kunnen op die lokatie.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Bart_M schreef:
Ik ben het spoor even bijster, wat is nu de bedoeling van die kleurtjes?
Hm, even de overeenkomsten zoeken:

blauw = Eindhoven of Rijswijk
oranje = Eindhoven of Breda

Het is simpeler dan het lijkt :D

Groeten,
Mischa

edit: je was me net voor :idea:
Laatst gewijzigd door mischa72 op wo 30 jan 2008, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

goed heh ? :P 8)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

b_force schreef:
Het probleem waar ik nu meer op stuit, is dat de zowel Rijswijk als Eindhoven netzoveel kandidaten heeft.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat een een voorkeur zou hebben.

Persoonlijk heb ik natuurlijk de voorkeur aan Rijswijk, maargoed Einhoven is ook prima (ik kan daar naar toe ov'en of desnoods met iemand meerijden).
en twee van deze avonden doen? zowel in rijswijk en in eindhoven? ik heb er geen enkel probleem mee om dit twee keer te doen, het zullen vrijwel zeker niet twee keer exact dezelfde avonden zijn...
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

pfoe, is een optie.

Maar is wel veel werk voor me :P

En ik denk dat de meesten maar een avond willen doen.
Dan hou je (grofweg gezegd) 10 man over voor 1 avond.

Maargoed das is een optie, ik zal eens kijken wat er te regelen valt.
Nogmaals in Rijswijk kan het enkel op maandag avond.

Misschien als ik heel erg grote manga ogen opzet kan het op een andere dag, maar dat is niet standaard.

As vrijdag heb ik mijn laatste tentamen, daarna nog een project verslag en nog wat dingen.
Dan kan ik dus volgende week beginnen met het inhoudelijk invullen van alles.

Ik zet dan bij tijds de powerpoint hier in het topic en wil een tutorial filmpje maken voor spkrwrshop zodat men daar al mee aan de slag kan.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

ik denk dat het alleen maar voordelen heeft: de groepen zijn kleiner, dus meer tijd voor vragen en uitleg, meer mogelijkheden om ergens wat specifieker op in te gaan, meer persoonlijke en directe aandacht.

wat betreft voorbereiding is het alleen maar een extra avond regelen, het programma kan voor beide avonden hetzelfde zijn.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

b_force schreef:
As vrijdag heb ik mijn laatste tentamen, daarna nog een project verslag en nog wat dingen.
Succes alvast. Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat ik je op voorhand alvast wil bedanken voor de inzet voor de workshop om er überhaupt mee te starten.

Mischa
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Hey.. raar dat ik dit nog helemaal niet gezien heb! :shock:

(Net na een paar uur LSPCad-en eens gezocht op cursus simuleren)

Ik zou ook graag een kijkje willen komen nemen! =D..

Ik kan zelf eigenlijk iedere avond wel, moet er alleen wel voor zorgen dat ik nog een trein terug kan vinden! Net even gekeken, en ik kan vanuit rijswijk om 0:39 de laatste trein terug nemen, maar zo laat zal het niet worden toch?
Rijswijk heeft voor mij de voorkeur in ieder geval, zit ik in een uurtje met het het OV! Eindhoven is ruim 2 uur, en dat is voor een doordeweekse avond net wat té...

Ik denk dat het het meest handige is om speakerworkshop te gebruiken als programma voor deze avond. (Als er gekozen moet worden). Dit is een gratis totaal pakket, simuleren en meten. Ik denk dat dit het leukst is omdat het dan (na de 'cursus') voor iedereen beschikbaar en bruikbaar is.

Hoe dan ook een ontzettend leuk idee! Ik hoop dat het doorgaat en alvast bedankt voor de inzet! =D..
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Update:

--Graag allemaal melden of PM sturen !!!!--

Rijswijk
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- Hopsa
- Geus
- lepain
- cve
- dre
- Wijx
- doppedoos
- Bas R
- Rademakers
- Yannick

Eindhoven
- Wowly
- Boppo84
- Jan-Willem
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- GeertM2
- Bart_M
- mischa72
- Geus
- lepain
- wol5455
- Rademakers

Beiden niet/Breda

- Marp
- mischa72
- Wowly
- Rademakers


Aantal mensen: 21

En nogmaals herhalen.

1- Rijswijk, Eindhoven, Breda iets anders ?
2- Welke dag ?
3- Welke datum schikt ?
Als ik mensen per ongeluk vergeten ben, meldt dat dan ook aub :)

Ik neig steeds meer naar 2 workshop avonden met dit aantal en deze verdeling.
Hoewel het er op neer komt dat als ik de groep in Rijswijk gehad heb, ik maar 7 mensen heb in Eindhoven (of andersom).
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Naja, als je 2 workshops gaat geven, wat k al écht heel tof vind dat je het er allemaal voor over hebt, kan je denk ik van de mensen die naar allebei de lokaties kunnen een aardige verdeling maken..

Ik hoop dat het allemaal een beetje terecht komt! =D..
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Is er al een datum? Wellicht kan ik in Eindhoven een handje helpen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik ga de aankomende weken het programma in elkaar zetten.

Een beetje hulp is altijd handig natuurlijk :)

Voor de rest kijken wanneer het bij mij op school kan. Dat wordt sowieso een maandag avond.

Mijn voorkeur gaat uiteraard naar Rijswijk, maar als iemand me naar Eindhoven kan rijden vind ik het ook allemaal goed.

Ik neig toch wel steeds naar 2 workshops, aangezien ik anders heel wat mensen teleur moet stellen.

Versterker, speaker meet apparatuur heb ik zelf.
Ik denk dat het niet echt nodig is dat mensen het allemaal meenemen, maargoed daar moet ik nog even over nadenken.

Binnenkort even mijn meetmic uit een verhuisdoos halen en opsturen om te laten kalibreren en mijn eigen werk/studiekamer af klussen, zodat ik een opstelling kan bedenken :)
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Laat maar weten, liefst via een PB / email. Rijswijk zal voor mij over gaan, maar als het in Eindhoven is kan ik aanwezig zijn voor vragen e.d.
Heb je meer een presentatie / demo in gedachten? Je kunt ook (aanvullend) denken aan een opzet waar 'iedereen' z'n meetsetje meeneemt, met een paar ervaren mensen die rondlopen voor vragen, hints en tips. Ik gooi maar een balletje op ;) Een nadeel zou kunnen zijn dat je met tig verschillende soorten software geconfronteerd wordt... dus zo'n opzet heeft ook zo z'n beperkingen.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

b_force schreef:
Mijn voorkeur gaat uiteraard naar Rijswijk, maar als iemand me naar Eindhoven kan rijden vind ik het ook allemaal goed.
no problemo. beschouw dat als geregeld.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

DIY_freak, lees even terug dan kan je het zo terug vinden :)

Eigenlijk is mijn idee om eerst een presentatie te houden. Vervolgens wat te meten (met mensen of sets, dat weet ik nog niet helemaal)
En dan mensen aan het werk te zetten met speakerworkshop, arta, boxsim.

Ik kan helaas niet al teveel software er bij nemen, omdat men die bv meot betalen (en echt heel duur zijn).
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

b_force schreef:
DIY_freak, lees even terug dan kan je het zo terug vinden :)
We zitten al op 7 blz. Ik stem voor een samenvatting in de eerste post :D
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Lijkt me een goeie, begin ik een nieuw topic :)

Waar alles overzichtelijker in staat :)
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door vinnie411 »

als beginner lijkt het me eens wijs plan om hier maar aan deel te nemen.
ik geeft me graag op voor Rijswijk.
zit er trouwens nog een vergoeding aan of heb ik hier overheen gelezen?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

ok, mooi dan zal ik gelijk eens wat updaten.

bij mij op school (TH Rijswijk dus) kan ik voor niks een lokaal regelen, dus wat mij betreft zijn er geen kosten aan verbonden.

Aankomende week heb ik eindelijk tijd (lees vakantie) om eens wat vorm te gieten.

Helaas zitten we nog steeds met zooi hier en daar en zijn er dingen nog niet af, dus ik kan nog niet echt gemakkelijk dingen voorbereiden, testen, meten etc.

Maargoed dat zal niet al te lang meet duren :)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

als het van mijn ouders mag wil ik ook graag meedoen! :shock:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Welke plaatst heeft voorkeur ?

Pfoe, binnekort ga ik een nieuw topic maken met waar alles concreet in staat.
Momenteel heb ik het waanzinnig druk op school dus ik probeer tussen de dingen door alvast wat dingen uit te zoeken.

Vervelende is dat ik ook nog niet mijn eigen apparatuur tot de beschikking heb, omdat we nog aan het vebrouwen zijn (en dat zit nog in verhuisdozen).
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

ik woo vlakbij groningen dus het dichtste bij!!!! volgens mij rijswijk idee kan ik wel bij mijn oom en tante logeren want die wonen in rotterdam 8)


is dat niet raar dan een 113 jarige tussen al die oude mannetjes??? niet beledigend bedoelt
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Al was je 5, dan verwelkomt je iedereen nog met open armen :P

Bedenk wel voor je jezelf dat je alles een beetje kan volgen. In feite is de workshop ubersimpel ,maar ik ga wel uit van een beetje basis kennis.

Maar volgens mij ben je pienter en leergierig genoeg om zoiets te kunnen volgen :)

In feite is Rijswijk verder weg, maar als je bij je oom en tante kan logeren is dat natuurlijk praktischer voor jou.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”