Welke van de twee scan speak en de seas vind jij het mooiste?!
Tweetertje... Maar welke!?
Moderator: Beheerdersteam
Eigenlijk heb ik alleen veel naar de 9500 geluisterd en vond dat een erg mooi gedeeltailleerde tweeter die toch rustig klinkt. Vond persoonlijk hem eigenlijk mooier dan de duurdere 97000. Hij klinkt zeker mooier dan de WA10. Die heb ik ook gebruikt maar ik vind het tophoog daarvan toch wat aan de (te) pittige kant. Die 9500 heb ik zelf eens op 1800 Hz gefilterd en dat klonk best goed, kon dan alleen wat minder hard. Denk dat de genoemde Seas en ScanSpeak tweeters elkaar niet zoveel ontlopen.
Diyparadiso heeft gewoon de laagste prijzen
Het zit in Antwerpen. Je kunt ze rustig opbellen voor advies. Benny die dat winkeltje runt weet er erg veel van en geeft goed advies.
Diyparadiso heeft gewoon de laagste prijzen
- telefunken
- Berichten: 94
- Lid geworden op: za 28 aug 2004, 21:39
- Locatie: Poortugaal
alleen jammer dat de prijzen van benny niet altijd kloppen met de werkelijke prijs.Pjotr schreef:Eigenlijk heb ik alleen veel naar de 9500 geluisterd en vond dat een erg mooi gedeeltailleerde tweeter die toch rustig klinkt. Vond persoonlijk hem eigenlijk mooier dan de duurdere 97000. Hij klinkt zeker mooier dan de WA10. Die heb ik ook gebruikt maar ik vind het tophoog daarvan toch wat aan de (te) pittige kant. Die 9500 heb ik zelf eens op 1800 Hz gefilterd en dat klonk best goed, kon dan alleen wat minder hard. Denk dat de genoemde Seas en ScanSpeak tweeters elkaar niet zoveel ontlopen.
Diyparadiso heeft gewoon de laagste prijzenHet zit in Antwerpen. Je kunt ze rustig opbellen voor advies. Benny die dat winkeltje runt weet er erg veel van en geeft goed advies.
De meningen over die benny verschillen nogal eens. Zijn prijzen liggen inderdaad laag, maar het advies is niet zo denderend. Enfin, ik koop er niets meer.
Aan de sales op zijn site te zien lijkt het ook alsof hij ermee wil stoppen.
kijk eens op www.schuro.de
Hun prijzen voor Peerless zijn erg laag, de andere merken heb ik niet vergeleken.
Aan de sales op zijn site te zien lijkt het ook alsof hij ermee wil stoppen.
kijk eens op www.schuro.de
Hun prijzen voor Peerless zijn erg laag, de andere merken heb ik niet vergeleken.
Weet niet hoe het nu is met Benny, mijn laatste contact is van meer dan een 1 1/2 jaar geleden. 'Tis een eigenwijze snuiter maar hij laat het wel aan jou over wat je doet en dat vind ik wel prettig.
Dat die prijzen niet kloppen klopt wel. Meestal kon ik wel een prijsje met hem maken en was ik nog minder kwijt dan wat op de site staat
Dat die prijzen niet kloppen klopt wel. Meestal kon ik wel een prijsje met hem maken en was ik nog minder kwijt dan wat op de site staat
Betaal je je wel weer blauw aan rembourse en handlingkosten.kijk eens op www.schuro.de
Hun prijzen voor Peerless zijn erg laag, de andere merken heb ik niet vergeleken.
die kosten vallen best mee. Ik zou nooit 2 weerstandjes bestellen in duitsland, maar voor grotere bedragen komt het bijna altijd voordeliger uit. En je moet er niet eens voor buiten komen 
nog een leuke online shop:
http://www.lautsprechershop.de/
17€ verzendingskosten
das toch niet zoveel vind ik
Bij Benny had ik nu net het omgekeerde gevoel. Ik vond hem vrij opdringerig. Je doet uiteindelijk natuurlijk wel je zin, maar die eigenwijze houding stond mij echt niet aan.
nog een leuke online shop:
http://www.lautsprechershop.de/
17€ verzendingskosten
das toch niet zoveel vind ik
Bij Benny had ik nu net het omgekeerde gevoel. Ik vond hem vrij opdringerig. Je doet uiteindelijk natuurlijk wel je zin, maar die eigenwijze houding stond mij echt niet aan.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Of op http://www.dieboxhifi.de/....nog lagerDIY_peter schreef:kijk eens op www.schuro.de
Hun prijzen voor Peerless zijn erg laag, de andere merken heb ik niet vergeleken.
mmm, ook goedkope site, maar voor Peerless toch iets duurder hoor. Al is het maar een paar €Edo schreef:Of op http://www.dieboxhifi.de/....nog lagerDIY_peter schreef:kijk eens op www.schuro.de
Hun prijzen voor Peerless zijn erg laag, de andere merken heb ik niet vergeleken.
je kan ook eens kijken op ebay.de
zo heb ik daar laatst een setje tweeters gekocht van mbquart voor 25 euro, 32 incluzief verzenden. http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 3838826148
natuurlijk is zoiets altijd een beetje een gok maar in ieder geval geen hele dure gok, je ziet ook allerlei leuke dingen langs komen voor erg weinig geld.
zo heb ik daar laatst een setje tweeters gekocht van mbquart voor 25 euro, 32 incluzief verzenden. http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 3838826148
natuurlijk is zoiets altijd een beetje een gok maar in ieder geval geen hele dure gok, je ziet ook allerlei leuke dingen langs komen voor erg weinig geld.
Ja inderdaad. 95€ is teveel voor die hds182.Edo schreef:Je hebt gelijk, tweeters scheelt niets eigenlijk.
Ik had even naar de HDS 182 gekeken (die ik zelf wil bestellen) en bij Schuro betaal ik 95 euro. Bij die box maar 60 euro. Da's wel een leuk verschil...
Maar ik denk dat dat een fout op de site is. De afgeschermde versie kost maar 62€. Lijkt me vreemd dat die goedkoper zou zijn.
Ik heb vorig jaar een speaker gemaakt met twee hds182's en een wa10 tweeter. klinkt goed. Peerless wordt echt onderschat vind ik.
Oke, ik heb vandaag twee stuks Seas Excel T25CF001 binnen gekregen. Wat zijn dit degelijke tweeters zeg! Lekker zwaar, dikke front plaat... Precies zoals het hoort.
Net even 1 tweeter aangesloten om eens te kijken hoe het klinkt. Nu nog even samen met een hoorn geladen breedbander en actieve filtering. Ik cross um voor het gemakje op 2 KHz, wat ik uiteindelijk als x over voor deze tweeters wil hebben. Het hoorntje zelf loopt tot zo'n 5-7 KHz dus die doe ik op deze manier wat te kort.
Het was wel ff een knopje omzetten in m'n kop aangezien ik vrijwel nooit naar de hoge tonen "luister". Ik ben tot nu toe vooral bezig geweest met laag en mid. Maar ik moet zeggen dat het me heel aangenaam klinkt!! Ik ben er erg blij mee, bedankt Hans!!!
Over een maandje heb ik de kasten in huis als het goed is. Ik zal ze dan eerst op m'n actieve filter gooien voordat ze de deur uitgaan voor een op maat ontworpen passief filter. Dat wil ik niet zelf doen aangezien ik er weinig verstand van heb, en totaal geen ervaring mee heb. En ik wil hier wel een paar deftige kastjes van maken.
Net even 1 tweeter aangesloten om eens te kijken hoe het klinkt. Nu nog even samen met een hoorn geladen breedbander en actieve filtering. Ik cross um voor het gemakje op 2 KHz, wat ik uiteindelijk als x over voor deze tweeters wil hebben. Het hoorntje zelf loopt tot zo'n 5-7 KHz dus die doe ik op deze manier wat te kort.
Het was wel ff een knopje omzetten in m'n kop aangezien ik vrijwel nooit naar de hoge tonen "luister". Ik ben tot nu toe vooral bezig geweest met laag en mid. Maar ik moet zeggen dat het me heel aangenaam klinkt!! Ik ben er erg blij mee, bedankt Hans!!!
Over een maandje heb ik de kasten in huis als het goed is. Ik zal ze dan eerst op m'n actieve filter gooien voordat ze de deur uitgaan voor een op maat ontworpen passief filter. Dat wil ik niet zelf doen aangezien ik er weinig verstand van heb, en totaal geen ervaring mee heb. En ik wil hier wel een paar deftige kastjes van maken.
