Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het ontwerp, en ik heb er 2 af. Ze verschillen niet veel van elkaar, maar ik weet nog niet welke ik ga nemen....
Maargoed, er hoort natuurlijk wel een mooi tweetertje bij. Als eerst zat ik te denken aan de Vifa XT 300. Ik heb hier al wat goeie dingen over gehoord, maar het is dan ook gelijk de enige tweeter waar ik wat over heb gelezen (op de Thiel tweeters en de scan speak ring dadiator na; welke ver buiten het budget vallen). De vifa past nog net in het budget... laat ik het beter zeggen, ik wil niet meer kwijt zijn voor de tweeters.
Iemand die mij misschien kan zeggen waarom ik wel of niet voor deze tweeter zou gaan, of iemand die een andere/betere kandidaat heeft.
Ter info. Ik wil crossen op 2000-2500 Hz, hoger is denk ik niet haalbaar met de 8" woofers. Het moet een 2 weg blijven. Het ontwerp voor het filter ga ik niet zelf maken, hoe deze er uit komt te zien maakt me vrij weinig uit. Ik denk dat iemand met verstand van filters aan de hand van wat meetingen het meest optimale filter voor mij kan ontwerpen.
Brand los!!! Ik ben benieuwd.
