Is dit nou poortruis?
Moderator: Beheerdersteam
Is dit nou poortruis?
Hallo,
Ik heb sinds kort de Mivoc sw 1100 A subwoofer, en ik merk dat bij de intro van dark side of the moon, ( diepe luide hartslag) dat ik niet aleen de diepe bas hoor maar ook een soort van proeit proeit proeit proeit geluid. Moeilijk om uit te leggen hoe het presies klinkt. Ik merk wel als ik mij hand in de bassreflex pijp doe dat het zelfde soort geluid harder word. Met normaal muziek luisteren hoor ik het niet, maar dan zit ik ook een paar meter van mijn speakers af. Er zit wel een ronde brace in het midden van de bassreflexpijp, van misschien 3 mm dik, kan dat het zijn?
koen
Ik heb sinds kort de Mivoc sw 1100 A subwoofer, en ik merk dat bij de intro van dark side of the moon, ( diepe luide hartslag) dat ik niet aleen de diepe bas hoor maar ook een soort van proeit proeit proeit proeit geluid. Moeilijk om uit te leggen hoe het presies klinkt. Ik merk wel als ik mij hand in de bassreflex pijp doe dat het zelfde soort geluid harder word. Met normaal muziek luisteren hoor ik het niet, maar dan zit ik ook een paar meter van mijn speakers af. Er zit wel een ronde brace in het midden van de bassreflexpijp, van misschien 3 mm dik, kan dat het zijn?
koen
een stethoscoop kan je makkelijk realiseren door een rubberen of kunststoffen, flexibel buisje (binnendiameter 2 à 4mm) tegen je oor te houden en met het andere einde de plaatsen af te lopen waar je denkt dat het probleem zit. Ikzelf heb dat al een paar keer gedaan bij het zoeken van sisgeluiden bij motoren en het werkt vrij goed.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
met photobucket zit het over het algemeen wel goed hoor 
maar zet ze wel even tussen

Sjees een sub met 0,0 demping, mmmmmmm is ook wel vrij apart. Als ik jou was zou ik sowieso wat pritex tegen de wanden plakken.
Ziet er voor de rest prima uit. zou kunnen dat de subamp mee resoneerd ?
maar zet ze wel even tussen

Sjees een sub met 0,0 demping, mmmmmmm is ook wel vrij apart. Als ik jou was zou ik sowieso wat pritex tegen de wanden plakken.
Ziet er voor de rest prima uit. zou kunnen dat de subamp mee resoneerd ?
Laatst gewijzigd door b_force op zo 27 jan 2008, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
nee hoor, ook daar lopen we t risico over x maanden met een topic met rode kruisjes te zitten. + dat de lay-out verziekt wordt als er te brede plaatjes staan.b_force schreef:met photobucket zit het over het algemeen wel goed hoor
dus ik herhaal m'n verzoek: uploaden graag (en t zou fijn zijn als daar niet telkens als een mod er op wijst, er wijsneuzerig commentaar op komt, smiley of niet)
Het lijkt mij ook poortruis, vind het een beetje raar dat die diameter zo klein is, ik heb een poort van 11cm doorsnede en hoor ik bij extreem lage frequenties net geen poortruis. Gaat net goed om het zo te zeggen. Dat is een 10" of een 8" woofertje? Verder toch best aardig kastje, hier en daar zouden nog wat verbeteringen kunnen 
Probeer de sub eens uit op het volume waar je normaal de "ruis" had terwijl de woofer buiten de kast staat (wel even vasthouden). Helaas ben ik al een paar woofers tegengekomen die mysterieus uit zichzelf een ruis geven als ze vrij hard staan.
Heb daar zelf ook nog geen verklaring voor kunnen geven.
Let wel op dat je de woofer buiten de kast niet overstuurt!
Heb daar zelf ook nog geen verklaring voor kunnen geven.
Let wel op dat je de woofer buiten de kast niet overstuurt!
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Ik had van veel mensen begrepen dat deze dat probleem dus niet had, maargoed, sorry anders daarvoorHenkjan schreef:nee hoor, ook daar lopen we t risico over x maanden met een topic met rode kruisjes te zitten. + dat de lay-out verziekt wordt als er te brede plaatjes staan.b_force schreef:met photobucket zit het over het algemeen wel goed hoor
dus ik herhaal m'n verzoek: uploaden graag (en t zou fijn zijn als daar niet telkens als een mod er op wijst, er wijsneuzerig commentaar op komt, smiley of niet)
(ik heb zelf een betaalde server, dus geen last van
7cm vind ik niet zo heel klein, een Mivocje AWM104 kan je vrij hard draaien voordat je daar portruis gaat ontdekken.
Aangezien deze ook nog eens afgerond is.
Probleem lijkt me dus wat anders


