Zijn er onder jullie mensen die componenten van Vincent thuis hebben staan?
Graag hoor ik jullie ervaringen ermee. Ik speel nu met een amp van Marantz. Weet niet of het te vergelijken is?...
Ben benieuwd!
Groet,
JJ.
Moderator: Beheerdersteam
Naja... Ik heb deze nu een jaartje of twee:sietse schreef:Misschien leuk om te weten waarom?Mja, ik zit eigenlijk eens wat rond te kijken naar een andere versterker

Kun je enigszins zeggen wat je miste aan het geluid?
Goed om te weten dat jij ook van Marantz bent overgestapt naar Vincent.. Waarmee stuur je die monoblokken aan trouwens?Stephen2006 schreef:Ik heb twee monoblokken van Vincent in gebruik, ik heb ze nu een jaar of twee, ik heb er erg veel plezier van, het zijn zware jongens die nergens moeilijk over doen en toch een lekker open geluidsbeeld neerzetten.
Voordat de vincents kwamen had ik een marantz combi voor en eidversterker, de Vincents waren een flinke stap vooruit.
Duidelijke taal.Edo schreef:Ik had deze twee monoblokken.
Waren erg goed. Lekker neutraal geluid en mooi design.
Rede van verkoop paar jaar geleden is dat ik die buizenversterker kreeg en een surround versterker...dit werd teveel. Maar als ik ooit weer mag kiezen staat Vincent zeker op het lijstje. Goede kwaliteit/prijs verhouding, mooie afwerking, stevig, mooi design.

Abso-zeker-weten-luut mijn beste Sietse! Ik kijk nu ook lekkerbekkend naar de Design line 3 serie van Vincent eigenlijk. Yarland heb ik me verder nog niet zo in verdiept, ensietse schreef:Zou een buizenamp iets kunnen zijn. Die grote Yarland vond ik niet slecht en is niet duur.
inderdaad Christiaan, er is eigenlijk veel te veel.. als ik zie hoeveel verschillende importeurs er al zijn van audio is er eigenlijk geen beginnen aan om het allemaal op een rijtje te krijgen.voodooless schreef:Er is echt zoveel ander spul... dus als je zoekt, kijk zeker niet alleen naar Vincent.
Wat betreft je Marantz: volgens mij is die toch helemaal niet zo slecht?
Meridian is denk ik voor mij wat te hoog gegrepen. Ik weet ook niet of ze iets aan verbetering bijdragen als het om de speakers gaat. In vergelijking met mijn huidige amp kijk ik in elk geval wel naar wat meer power zeg maar.Stephen2006 schreef:Marantz is zeker niet slecht, integendeel, maar er is altijd beter ( ook beter als Vincent ) maar bij mij is er toch een afweging tussen het prijskaartje wat er dan aan mag hangen en wat je er voor terug krijgt, en in dat perspectief springt Vincent er wel erg goed uit.
Voordat de vincents kwamen gebruikte in een 5 kanaals eindversterker van Marantz, de MM 9000:
Deze stuurde ik aan met een Marantz sr 7300
Echter wou ik van het 5 kanaals gebeuren af omdat ik simpelweg geen films kijk en muziek graag 2 kanaals beluister, naar mijn mening klinkt dit het meest prettig, dus begonnen de vergelijkingen van versterkers onderling.
Toen ik een vergelijking deed tussen mijn marantz spulletjes en een combi van een Xindak XA 3200 mkII als voorversterker met de genoemde Vincent monoblokken viel me gelijk op dat er duidelijk meer kracht en dynamiek was en een opener geluidsbeeld, ik ben toen overgegaan op de aankoop van deze combi.
In het verleden heb ik trouwens ook apparatuur gehad van Boothroyd Stuart Meridian en ik weet dat mijn huidige combi er niet voor onder doet voor een fractie van de prijs
Hee Roland..Roland schreef:Hoi,
Met wat voor een speakers draai je? (ik kan inderdaad ook zoeken op het forum)
Groet Roland
Vincent is een Duits handelshuis die audioaparatuur uit diverse chinese fabrieken op de markt zet. Ik denk dat de kwaliteit erg afhankelijk is van de kwaliteit van de specifieke fabriek en de ernst van de kwaliteitscontrole van de fabrikant en importeur. In het verleden was kwaliteitscontrole nog wel eens een probleem, iets wat natuurlijk wel steeds beter wordt in China.Wijx schreef:Bij Vincent moet je even kijken naar de leeftijd. Ze zijn overgenomen door een ander bedrijf en daarbij is de bouwkwaliteit achteruit gegaan. Service is wel weer makkelijker.