Ervaringen gevraagd met Vincent audio..

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Ervaringen gevraagd met Vincent audio..

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Mja, ik zit eigenlijk eens wat rond te kijken naar een andere versterker. Nu is mijn oog gevallen op het merk Vincent, maar ik vind er nogal wisselende geluiden over op internet en de diverse forums..

Zijn er onder jullie mensen die componenten van Vincent thuis hebben staan?

Graag hoor ik jullie ervaringen ermee. Ik speel nu met een amp van Marantz. Weet niet of het te vergelijken is?...

Ben benieuwd! :)

Groet,

JJ.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Mja, ik zit eigenlijk eens wat rond te kijken naar een andere versterker
Misschien leuk om te weten waarom?
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

sietse schreef:
Mja, ik zit eigenlijk eens wat rond te kijken naar een andere versterker
Misschien leuk om te weten waarom?
Naja... Ik heb deze nu een jaartje of twee:

http://www.marantz.com/new/index.cfm?fu ... 8&type=amp

en los van het feit dat ik er nog steeds happy mee ben wil ik wel een keer naar beter. Nu ben ik op het gebied van electronica echt een nul, dus zelfbouw op dat gebied is gewoon niet aan mij besteed. Ook al kan een UCD nog zo simpel zijn om in elkaar te zetten, ik ben de uitzondering in levende lijve! :)

En bij het rondkijken kwam ik telkens uit op Vincent audio, maar ik kan er nergens een fatsoenlijke prijslijst van vinden. Google is inderdaad je vriend, maar soms...
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

ik heb hier een paar dagen een vincent gehad, en het is zeker een leuke versterker.
het was echter niet het geluid dat ik zocht, en toen ik ineens de mogelijkheid kreeg om met FIKSE korting een aaron voor en eindtrap te kopen heb ik de vincent weer teruggebracht.

mocht je interesse hebben in een aaron met een vriendelijker prijskaartje (geheel legaal, met garantie en alles); stuur me effies een pm.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Bericht door Olaf Analogue »

Ik heb twee monoblokken van Vincent in gebruik, ik heb ze nu een jaar of twee, ik heb er erg veel plezier van, het zijn zware jongens die nergens moeilijk over doen en toch een lekker open geluidsbeeld neerzetten.
Afbeelding
Voordat de vincents kwamen had ik een marantz combi voor en eidversterker, de Vincents waren een flinke stap vooruit.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik had deze twee monoblokken.

Afbeelding

Waren erg goed. Lekker neutraal geluid en mooi design.
Rede van verkoop paar jaar geleden is dat ik die buizenversterker kreeg en een surround versterker...dit werd teveel. Maar als ik ooit weer mag kiezen staat Vincent zeker op het lijstje. Goede kwaliteit/prijs verhouding, mooie afwerking, stevig, mooi design.
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

anonamemouse schreef:
ik heb hier een paar dagen een vincent gehad, en het is zeker een leuke versterker.
het was echter niet het geluid dat ik zocht, en toen ik ineens de mogelijkheid kreeg om met FIKSE korting een aaron voor en eindtrap te kopen heb ik de vincent weer teruggebracht.
Kun je enigszins zeggen wat je miste aan het geluid?
Stephen2006 schreef:
Ik heb twee monoblokken van Vincent in gebruik, ik heb ze nu een jaar of twee, ik heb er erg veel plezier van, het zijn zware jongens die nergens moeilijk over doen en toch een lekker open geluidsbeeld neerzetten.
Afbeelding
Voordat de vincents kwamen had ik een marantz combi voor en eidversterker, de Vincents waren een flinke stap vooruit.
Goed om te weten dat jij ook van Marantz bent overgestapt naar Vincent.. Waarmee stuur je die monoblokken aan trouwens?

Edo schreef:
Ik had deze twee monoblokken.

Afbeelding

Waren erg goed. Lekker neutraal geluid en mooi design.
Rede van verkoop paar jaar geleden is dat ik die buizenversterker kreeg en een surround versterker...dit werd teveel. Maar als ik ooit weer mag kiezen staat Vincent zeker op het lijstje. Goede kwaliteit/prijs verhouding, mooie afwerking, stevig, mooi design.
Duidelijke taal. :) Maar zou jij ook voor Vincent kiezen als het gaat om hun hybride versterkers gaat?


Het valt me wel op dat ondanks dat er bij jullie wel positieve geluiden zijn maar dat Vincent kennelijk niet snel een blijvertje is..
Voor zover ik het kan achterhalen wordt Vincent audio hier en daar nog wel eens uitgemaakt voor 'Kermisspul' en is er wantrouwen
vanwege die prijs kwaliteit verhouding. Ik wel daar beslist niet op af gaan, vandaar ook dit topic.
Het zal een kwestie van smaak blijven denk ik. Onbekend maakt onbemind denk ik dan..

Anyone?
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Zou een buizenamp iets kunnen zijn. Die grote Yarland vond ik niet slecht en is niet duur.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Er is echt zoveel ander spul... dus als je zoekt, kijk zeker niet alleen naar Vincent.

Wat betreft je Marantz: volgens mij is die toch helemaal niet zo slecht?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Bericht door Olaf Analogue »

Marantz is zeker niet slecht, integendeel, maar er is altijd beter ( ook beter als Vincent ) maar bij mij is er toch een afweging tussen het prijskaartje wat er dan aan mag hangen en wat je er voor terug krijgt, en in dat perspectief springt Vincent er wel erg goed uit.

Voordat de vincents kwamen gebruikte in een 5 kanaals eindversterker van Marantz, de MM 9000:
Afbeelding
Deze stuurde ik aan met een Marantz sr 7300

Afbeelding

Echter wou ik van het 5 kanaals gebeuren af omdat ik simpelweg geen films kijk en muziek graag 2 kanaals beluister, naar mijn mening klinkt dit het meest prettig, dus begonnen de vergelijkingen van versterkers onderling.
Toen ik een vergelijking deed tussen mijn marantz spulletjes en een combi van een Xindak XA 3200 mkII als voorversterker met de genoemde Vincent monoblokken viel me gelijk op dat er duidelijk meer kracht en dynamiek was en een opener geluidsbeeld, ik ben toen overgegaan op de aankoop van deze combi.

Afbeelding


In het verleden heb ik trouwens ook apparatuur gehad van Boothroyd Stuart Meridian en ik weet dat mijn huidige combi er niet voor onder doet voor een fractie van de prijs

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

sietse schreef:
Zou een buizenamp iets kunnen zijn. Die grote Yarland vond ik niet slecht en is niet duur.
Abso-zeker-weten-luut mijn beste Sietse! Ik kijk nu ook lekkerbekkend naar de Design line 3 serie van Vincent eigenlijk. Yarland heb ik me verder nog niet zo in verdiept, en
voodooless schreef:
Er is echt zoveel ander spul... dus als je zoekt, kijk zeker niet alleen naar Vincent.

Wat betreft je Marantz: volgens mij is die toch helemaal niet zo slecht?
inderdaad Christiaan, er is eigenlijk veel te veel.. als ik zie hoeveel verschillende importeurs er al zijn van audio is er eigenlijk geen beginnen aan om het allemaal op een rijtje te krijgen.

Die Marantz van me.. inderdaad. Niet slecht. Maar het is ook niet zo zeer een kwestie dat die amp slecht is, ik ben gewoon benieuwd naar 'meer' en 'beter' zeg maar. in eerste instantie was ik ook geneigd om Vincent in dezelfde categorie te plaatsen als Marantz. Misschien een vergissing?
Stephen2006 schreef:
Marantz is zeker niet slecht, integendeel, maar er is altijd beter ( ook beter als Vincent ) maar bij mij is er toch een afweging tussen het prijskaartje wat er dan aan mag hangen en wat je er voor terug krijgt, en in dat perspectief springt Vincent er wel erg goed uit.

Voordat de vincents kwamen gebruikte in een 5 kanaals eindversterker van Marantz, de MM 9000:
Afbeelding
Deze stuurde ik aan met een Marantz sr 7300

Afbeelding

Echter wou ik van het 5 kanaals gebeuren af omdat ik simpelweg geen films kijk en muziek graag 2 kanaals beluister, naar mijn mening klinkt dit het meest prettig, dus begonnen de vergelijkingen van versterkers onderling.
Toen ik een vergelijking deed tussen mijn marantz spulletjes en een combi van een Xindak XA 3200 mkII als voorversterker met de genoemde Vincent monoblokken viel me gelijk op dat er duidelijk meer kracht en dynamiek was en een opener geluidsbeeld, ik ben toen overgegaan op de aankoop van deze combi.

Afbeelding


In het verleden heb ik trouwens ook apparatuur gehad van Boothroyd Stuart Meridian en ik weet dat mijn huidige combi er niet voor onder doet voor een fractie van de prijs

Afbeelding
Meridian is denk ik voor mij wat te hoog gegrepen. Ik weet ook niet of ze iets aan verbetering bijdragen als het om de speakers gaat. In vergelijking met mijn huidige amp kijk ik in elk geval wel naar wat meer power zeg maar.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Met wat voor een speakers draai je? (ik kan inderdaad ook zoeken op het forum)

Groet Roland
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Roland schreef:
Hoi,

Met wat voor een speakers draai je? (ik kan inderdaad ook zoeken op het forum)

Groet Roland
Hee Roland..

Ik geloof dat ik zo ongeveer het halve forum hier 2,5 jaar lang de kop gek gezeurd heb over een paar Paranello's...

Ziehier:

viewtopic.php?t=1028&postdays=0&postorder=asc&start=600

Filterwerk is hoofdzakelijk gedaan door Edo, proeffilter in elkaar gezet door Daniël.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

:oops:

Dat was me even ontschoten. Maar even in het algemeen denk ik wel goed om te weten.

Groet Roland
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

Bij Vincent moet je even kijken naar de leeftijd. Ze zijn overgenomen door een ander bedrijf en daarbij is de bouwkwaliteit achteruit gegaan. Service is wel weer makkelijker.

Vincent geeft wel veel waar voor je geld
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Heeee Wijx! :) Da's een poos geleden..

Hoe bedoel je die bouwkwaliteit precies? hun kwaliteit van afwerking? Of de onderdelen waarmee is gebouwd?

Als ik kijk naar de afbeeldingen op hun website zie ik nogal eens een buis net een beetje scheef staan op een amp, of foto's die net niet lekker uit de verf komen. Nu heeft dat niet direct iets te maken met hun producten zelf, maar er gaat wel iets van uit vind ik...
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Wijx schreef:
Bij Vincent moet je even kijken naar de leeftijd. Ze zijn overgenomen door een ander bedrijf en daarbij is de bouwkwaliteit achteruit gegaan. Service is wel weer makkelijker.
Vincent is een Duits handelshuis die audioaparatuur uit diverse chinese fabrieken op de markt zet. Ik denk dat de kwaliteit erg afhankelijk is van de kwaliteit van de specifieke fabriek en de ernst van de kwaliteitscontrole van de fabrikant en importeur. In het verleden was kwaliteitscontrole nog wel eens een probleem, iets wat natuurlijk wel steeds beter wordt in China.
Gebruikersavatar
Penguin
Berichten: 271
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Penguin »

Heb een vincent cd s1 cdspeler, moet zeggen voor zijn geld is het een goed apparaat.
Maar ik als audiofiel, brandde de schroevendraaier al in mijn handen. :twisted:
Open maken die hap, tja opbouw van alles is goed te noemen.
Gescheiden voedingen, centrale aardpunt van de print is erg mooi gebouwd.
Alleen die koppel condensatoren (blauwe blokken van 2uf2) lagen er binnen een week uit.
Veel komt bij Sheng ya audio vandaan een lokale audio componenten fabriek in china, hong kong, niet slecht maar het kan altijd beter :D
Heb er leuke audyncaps in terug geplaatst.
Voor zijn geld heb je een mooi merk te pakken denk ik.
Ik ga in iedergeval sparen voor een highend speler bouwpakket cdspeler 1900 euro bestaat uit loopwerk en dac appart.
Markus
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 11 feb 2007, 14:01
Locatie: Oud Beijerland

Bericht door Markus »

Hallo,

Ik draai nu twee maanden naar volle tevredenheid met een Vincent SP 331 eindversterker.
Deze bevalt zo goed, dat de tweede in bestelling is.
Persoonlijk vind ik het een waanzinnig apparaat, zowel in bouwkwaliteit als geluidskwaliteit.
Ik weet dat "the absolute sound" een aantal verschillende Vincents' getest heeft.

www.theabsolutesound.com

:)
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

De SV 233, een zeer eerlijke en krachtige bron voor relatief weinig geld.
Zeer degelijk en robuust gebouwd.

Een nadeel: de draaischakelaar voor kanalen te kiezen is nogal gevoelig.

Bovendien kun je hem gewoon een week op proef nemen (bij een beetje zaak).
Bijlagen
Sv-233-4.jpg
Plaats reactie