Geenius schreef:De enige info die ik heb is die van de site van Clofis:
http://www.clofis.nl/nl/thiel/C24-6_voorlopig.pdf. Deze gegevens heb ik ingevoerd in mijn simulaties, het wordt dus een berekende "gok" als ik die zou bestellen. Het mooie aan deze tweeter is de extreem lage vervorming over het hele bereik en hij is laag inzetbaar. Wat me alleen een beetje tegenhoudt is de dip bovenin.
Best een ruige motor zo te zien, 6mm underhung met Neodymium. Ik vraag me af hoeveel beter het nog kan dan de C23. De vervorming verschilt eigenlijk niet van het oude model. Ook de CSD plot lijkt nagenoeg hetzelfde (let op schaal...). De dip bij 20KHz is ook enigsins terug te zien bij de C23. Wel een gek bliebje van de impedantieplot bij 20KHz. Ik weet niet of je je daar druk over moet maken. Misschien is het inderdaad wel te horen, maar we hebben het uiteindelijk maar over een daling van ruim 3dB boven 12KHz, nog gaan octaaf verwijderd van 20KHz...
Slechter zal het niet worden lijkt me

dus als de introductie niet lang op zich laat wachten (nog niet leverbaar zo te zien), dan kun je net zo goed even wachten.
massa van de behuizing = minimaal de netto inhoud van de behuizing.

Zand heeft een soortelijk gewicht van 1,6-1,8 kg/dm3, ijzer is ongeveer 7,8kg/dm3 maar een paar plakken lood moet ook helpen: 11,3 kg/dm3...
Is Hawaphon erg goed bevallen? Ik bedoel, denk je dat het meer doet dan verzwaren? Ik ben er nog een tikje huiverig van: het spul klinkt tenslotte als een sambabal als je het schut