CarloPJB schreef:Hondasnl schreef:Optie 2
Optie 3 lijkt mijn voorkeur te zijn.
wordt vervolgt............
Moderator: Beheerdersteam
inderdaad, de tweeter in mijn huidige skylines mikt precies over mijn hoofd heen. niet dat het qua geluid erg veel uitmaakt, maar het is gewoon voor het gevoel. en het is niet helmaal standaard.Hondasnl schreef:Denk niet dat je het moet zien alszijnde eigenwijs.
Gewoon bouwen zoals je het zelf het beste lijkt.
De tweeter zit nu al hoog zat, straalt recht in je bakkes, als je relaxed op de bank zit.

yup, dat was dus ook mijn gedachte...Montana schreef:@ anenoumouse: Zo zet je units nog niet in fase hoor.. Je probeert alleen dichter tegen gelijke fase aan te komen. Om ze absoluut in fase te krijgen kan het best zijn dat de tweeter 8 cm naar achteren moet. Of absolute fase zo gewenst is vraag ik me af. Of ax verandert een en ander altijd.
zowel de W22 als de W26 zijn behoorlijk diep, het verschil in hoogte zal zeker een cm of 6 zijn.IrritateGuy @ forums.soundandvisionmag.com schreef:A regular baffle speaker typically cannot time align the midrange and the tweeter on the same plane. Most dome tweeters have an acoustic center at the front of the voice coil while most cone speakers have their acoustic center at the point where the voice coil former is connected to the cone.

Nee 10,3 cm. Alles in fase. Speaker was behoorlijk goed hoor, filter is met behulp van een bedrijfje gemaakt. Alleen bij mij thuis klonk het niet lekker. Teveel hoog.anonamemouse schreef:tamelijk apart!
alleen is die tweeter volgens my niet time aligned... staat die niet veel te ver naar achteren?
ik zie ook dat er niet de allergoedkoopste units inzitten... had ik dan toch maar effies wat meer aandacht aan geschonken
ik heb een soortgelijk eerste project op mijn naam staan (waar gelukkig voor zover ik weet geen fotos van zijn). zag er ook niet uit, klonk okay maar niet daverend. met wat meer aandacht had het misschien best leuk kunnen klinken.
maar je bent 13 en je wilt wat he...
Klinkt als veelbelovend "een bedrijfje"Montana schreef:Speaker was behoorlijk goed hoor, filter is met behulp van een bedrijfje gemaakt. Alleen bij mij thuis klonk het niet lekker. Teveel hoog.
jeroen_d schreef:Een droomcombinatie van SEAS, voor de echte high end, zou voor mij zijn: W26FX002, W15LY001 en T29CF002 (of T29CF001 voor dezelfde performance maar lagere prijs en wat minder high end looks).