is dit bruikbaar voor bv een kleine 41Hz-amp voeding

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

is dit bruikbaar voor bv een kleine 41Hz-amp voeding

Bericht door Henkjan »

3.5A @15V is voor een 2*10W ruim genoeg lijkt me... maar is zo'n notebook voeding vrij van "rommel"

http://www.mr-at.nl/trust-pw1250p-noteb ... ath=105_27
teacher

Bericht door teacher »

Hmm.. een schakelende voeding op een schakelende versterker. Zou moeten kunnen volgens mij.
Soundexcel

Bericht door Soundexcel »

jep. zou perfect moeten werken
Pjotr

Bericht door Pjotr »

15V is net wat te hoog voor een 41Hz amp Henkjan. Misschien is ie wel intern aan te passen voor 12V? Maar ja, gezien de status van jouw soldeerbout.... :P :evil:

Alternatief is om er een 3-poot 12V stabilisator IC achter te zetten. Hoef je je ook minder zorgen over "rommel" te maken.
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Het lijkt me sterk dat ik niet ergens nog een schakelende voeding heb liggen van 12V ca 3A ...of iets in die richting...effe zoeken..Ik weet namelijk dat er een serie monitoren met een externe voeding van 12V 3A gevoed werden...
Als die voeding met een plugje op spanning in te stellen is zit daar vermoedelijk niet veel meer in dan een weerstandje als referentie..

Kees
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
15V is net wat te hoog voor een 41Hz amp Henkjan. Misschien is ie wel intern aan te passen voor 12V? Maar ja, gezien de status van jouw soldeerbout....
en dan adviseert-ie een IC :?

't zo'n soort van pook:
Afbeelding
je weet wel, ook als schroevendraaier te gebruiken :lol:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ja, zo leer je dat solderen nooit hè :P :lol:

Heb even in de rommebak gegrasduind en daar een 12V @ 4.2A geschakeld voedinkje uit gevist. Als je doordeweeks overdag een keer in de buurt van Delft bent mag je hem gratis meenemen.

Datascheet: http://www.skynetusa.com/images/stories ... series.pdf
Bijlagen
sk2036.jpg
indoubt

Bericht door indoubt »

Ik heb een Amp3 van 41Hz draaien op een 15V 2A toschiba notebook voeding. Door middel van een extra diode is de spanning op de versterker 14,6 volt hetgeen precies voldoet aan de operating conditions.

Als ik me niet vergis heb je hem zelfs gehoord in Breda (de koperen mini versterker) of was je daar niet bij?

Klinkt als een klok, lees de reviews nog maar eens na

edit: niet alle schakelende voedingen zijn vrij van rommel maar sommige functioneren uitstekend. Zie ook de site van "Decibel Dungeon" die zowel gainclones als kleine tripaths op schakelende voedingen gebruikt.

Ik heb ook wel eens een schakelende voeding van 12V 60Va laten nameten. Dit was een voeding voor halogeen verlichting. Deze gaf zeer veel rommel en spikes op 30Khz met harmonische rommel alle kanten op
Plaats reactie