LTP 3weg Dipool - 'Machistas'

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Zeeeer mooie dingen.

zien er o de foto van de fabrikant ietsjes eleganter uit.

Ben benieuwd wat je er van gaat vinden

:)


(geld over btw ? :lol: )
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Super onder de inruk van de dipools (de fotos dan)
Looks vind ik gewoon goed!
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Montana, ik zie ze graag tegemoet 8) . Ziet er erg goed uit!
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

een tip, wees er voorzichtig mee! Mundorf heeft aangekondigd ze niet meer te verkopen aan DHZ-ers, ze werden te veel opgeblazen door onkunde. In de nabije toekomst dus niet meer (makkelijk) te koop.

b_force, als je ze in handen hebt zijn ze indrukwekkender, ze zijn ook best zwaar.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

[-o< Per baffle is het al gauw een uur frezen en voorbereiden om het goed te krijgen. Nu weer verder!

Afbeelding

De eerste zit er inmiddels megastrak, perfect in! Nu vraag ik me alleen af of ik hem beter iets ruimer kan houden vanwege de werking van het hout. Heeft iemand daar een idee voor?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Daar wil je inderdaad geen fouten bij maken.............. :wink:
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

Ik zou zeggen... Geef hem 0,2mm de ruimte. Aangezien het hout de tendens heeft te wijken als het werkt (je krijgt immers barsten), zal het inbouwgat alleen maar ruimer worden als het hout werkt.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Even showen! 8)

Frezen ging goed! Op de foto lijkt het nu wel een beetje een bijeenraapsel van heftige merken! :lol: MIsshcien moet ik de mundorf matzwart spuiten..

Ik moet trouwens zeggen dat ik nog nooit zo een mooi afgewerkte tweeter als de Mundorf heb gezien. Alles is van de hoogste kwaliteit. Beetje sneu als ik de Neo ernaast leg, maar dat is wel een wolf in schaapskleren.

Afbeelding

Nu maar de dcx aanpassen op de Mundorf en hopelijk win ik iets ten opzichte van de Neo.. Denk het wel.. moet wel! :evil:

mvg,

Martijn
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

Waarom heb je dan geen zwarte Mundorf besteld?
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

nlmb schreef:
Waarom heb je dan geen zwarte Mundorf besteld?
Het oude model was wel zwart. Ik heb nooit info gevonden over een zwarte uitvoering van de nieuwste AMT. Is ook geen ramp opzich.

Ik heb het geheel nu spelend, maar heb op de amt een kleine notch op 1,5kHz gezet. Eerste fase blijft toch experimenteren. Wat ik meet komt erg overeen met de datasheet.. De AMT heeft een fractie hoger rendement dan de Neo, wat mooi meegenomen is in mijn setup.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Heb je al een eerste en dus misschien wat voorbarig oordeel over de klank? Zo ja, eerst posten en daarna pas naar de volgende link kijken :wink: !

http://news.yahoo.com/s/ap/20080114/ap_ ... tes_better

:lol:


EDIT: Mocht de pagina op yahoo ooit eens verdwijnen, dan staatie nog op de audisurfer.
Bijlagen
Raising prices enhances wine sales - Yahoo! News.txt
(5.96 KiB) 212 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Martijn M op za 19 jan 2008, 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Martijn M schreef:
Heb je al een eerste en dus misschien wat voorbarig oordeel over de klank? Zo ja, eerst posten en daarna pas naar de volgende link kijken :wink: !

http://news.yahoo.com/s/ap/20080114/ap_ ... tes_better

:lol:
Jahoor,

Het zal niet de beste keuze zijn als tweeter in een kast, maar voor dipool, waar de keuze beperkt is, sluit hij perfect aan op de Accuton. Ik denk dat de AMT gedetailleerder klinkt dan de Neo en ook iets minder fel, maar het is nog te vroeg om iets concluderends te zeggen. De speaker meet immers niet exact gelijk meer als de situatie met de Neo. Misschien was bijvoorbeeld het filter van de Neo niet 100%, waardoor de AMT beter lijkt.

De speaker lijkt helemaal geen eigenklank meer te hebben. Je hoort puur muziek!

Ik drink geen wijn! :wink:

mvg,

Martijn
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Ik heb geen flauw idee wat de mundorfs kosten dus de opmerking; enkel voor de looks zijn ze het geld al waard is nogal gevaarlijk :D

Goede kans dat de voordelen tov de NEO door de DCX2496 nog niet helemaal uit de verf zullen komen?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Martijn M schreef:
Heb je al een eerste en dus misschien wat voorbarig oordeel over de klank? Zo ja, eerst posten en daarna pas naar de volgende link kijken :wink: !

http://news.yahoo.com/s/ap/20080114/ap_ ... tes_better

:lol:
Uit het hart gegrepen, ik citeer even mezelf.
jeroen_d schreef:
Ik denk soms wel eens dat mensen bij speakers hetzelfde te werk gaan als met de andere componenten: als het vertrouwen goed is in de techniek/prijs combinatie (buizenbak, klasse A, dure CD-speler), dan klinkt het ook beter.
Maar de reden dat ik mee heb gedaan met Montana met aanschaf van deze tweeter is dat hij gewoon ook stukken beter meet. Hij legt de vervorming daadwerkelijk op een niveau dat het niet meer hoorbaar zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Leuke driver, maar een belachelijke prijs, pakweg 400-euro vind ik toch echt teveel van 't goede.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Hij was toch ergens voor rond de 300 euro te krijgen ?

Niet veel duurder dan een paar Scan Speaks
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Het goedkoopste adres is 327 euro. Als je dan 4 tegelijk besteld willen ze vaak wel wat korting geven.

Ik vind het wel waar voor het geld. De bouw is heel erg mooi en hij oogt zeer "high end" Maar vervorming is toch wat telt en dat kost voor de laatste beetjes lagere vervorming dan relatief veel geld. Als ze 350 per stuk zouden zijn had ik ze trouwens ook gekocht.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Montana schreef:
Het goedkoopste adres is 327 euro. Als je dan 4 tegelijk besteld willen ze vaak wel wat korting geven.

Ik vind het wel waar voor het geld. De bouw is heel erg mooi en hij oogt zeer "high end" Maar vervorming is toch wat telt en dat kost voor de laatste beetjes lagere vervorming dan relatief veel geld.
Zoals ik al hier boven zei, een duurdere Scan Speak is vaak net zo duur per tweeter.

Ik denk dat deze daar zich met gemak mee kan vergelijken.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Bart,

De prijs is per stuk (toch?) dus daarmee staat deze driver wel op eenzame hoogte wat prijs betreft.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Mja, ik ben andere prijzen gewend, maar koop dan ook meestal in 't buitenland. Overigens vind ik die tweeters voor de prijs geen meerwaarde hebben, een H1212 is vergelijkbaar.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Welke AMT is dit nu precies?

Btw, Eton heeft nu ook een heel mooie betaalbare (iets boven de 100 euro) ceramische sandwitch tweeter.
Laatst gewijzigd door voodooless op di 22 jan 2008, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

De AMT2340, zie hieronder voor wat documentatie van de fabrikant:

http://www.mundorf.com/english/speakers ... former.pdf

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

De 2340 :)

De ESS Ribbons zijn trouwens NOG veel duurder.

@Sander, ik ben het met je eens over de H1212, enkel lastig te gebruiken in een dipole.

En wat ik al eerder heb gezegd, ik vind het wel humor, zeker bij Jeroen, dat alle driver nieuw rond de 70 euro kosten en de tweeter nu opeens 300 euro is :P

Maargoed, das dan wel best of the best.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

De 2340 is ook nog de goedkoopste van het stel zeker ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”