Daredevil B3S monitor woonkamer project
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Daredevil B3S monitor woonkamer project
ik ben maar eens begonnen met het in elkaar sleutelen van mijn B3S kastjes. ik heb nog geen idee wat ik ermee ga doen als ze klaar zijn. wellicht een moederdag kadootje of zo, ze heeft nu twee plastic kubusjes met membraampjes erin. klinkt als bagger.
EDIT: om de een of andere reden gooit het forum mijn fotos er omgekeerd op, ongeacht hoe ik ze post. kijk dus effies naar de nummers voor de volgorde.
EDIT: om de een of andere reden gooit het forum mijn fotos er omgekeerd op, ongeacht hoe ik ze post. kijk dus effies naar de nummers voor de volgorde.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
deel 2
deel twee.
EDIT: ik heb hiervoor de fotos dus bewust omgekeerd geuploaderd in vergelijking met de eerste post.
iets werkt niet zoals ik het verwacht, en bovendien is het daar heel inconsequent in...
EDIT: ik heb hiervoor de fotos dus bewust omgekeerd geuploaderd in vergelijking met de eerste post.
iets werkt niet zoals ik het verwacht, en bovendien is het daar heel inconsequent in...
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
nope, zit nog steeds op mijn priveles te wachten
ik ben ze hiervan aan het bouwen. vraag me alleen af of ik het filter nog aan moet passen naar de dayton...
ik ben ze hiervan aan het bouwen. vraag me alleen af of ik het filter nog aan moet passen naar de dayton...
Nope, lijkt erop dat dit typisch een zwarte plexiglas plaat is.SARK schreef:
Zow, dat wordt polijsten
Leuk projectje Menno!!!
Geinige drivertjes, ze lijken op die van de Mordaunt Short's Avant 902i die ik ooit heb gehad en nu me vader heeft staan.
Kun je alvast een beetje oefenen
Ben erg benieuwd hoe het eindresultaat / afwerking gaat worden.
Groet Marcus.
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op di 27 nov 2007, 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
anonamemouse schreef:dit is een metalen plaat (zoals je ook kunt lezen in de textSARK schreef:Zow, dat wordt polijsten). ik maak de baffle gewoon van mdf. de mijne wordt vast niet zo mooi glimmend.
Ik heb nog wel wat tips voor je
My badanonamemouse schreef:geen ruzie in mijn draadje. da's de vorige keer dat ik iets postte ook gebeurd, en dat vond ik niet tof.
ps.

Ik zie 't, knap "staaltje" werk
Inderdaad Mennoanonamemouse schreef:dit is een metalen plaat (zoals je ook kunt lezen in de text). ik maak de baffle gewoon van mdf. de mijne wordt vast niet zo mooi glimmend.
さて、「どこで繋ぐか」です。D26NC-55のFsは1.5kHzなので3kHz以上で切りたいところです。4kHzくらいが妥当なところではないかと判断しました。そこそこ具合の良いネットワークを最小点数のパーツで組もうと努めた結果、次のようなネットワークとなりました。
Hahahaha daar moest ik ook meteen aan denken
Jan
PS± ik heb nog niet zo heel veel verstand van metingen, maar zoals het nu staat op het linkje meet ie helemaal niet zo denderend als het kastje eruit ziet. Zie een erg grillig faseverloop en en onevenwichtige spreiding van het frequentiedomein. Een grote gap bij een belangrijk laag gebied (200/500Hz) en een sterke berg bij het hoge gebied. Misschien dat de metalen frontplaat er wat mee van doen heeft, maar de Datyon meet beter
, misschien kom je er verder mee dan met de vifa
Jan
EDIT: die vifa is een stuk beter dan de dayton volgens Zaph, ik zit ernaast. maar als ik kijk naar die meting van de japanner zie ik toch een behoorlijke berg boven de 10 Khz. Zou hij hem gemeten hebben in de baffle? Maar goed, die heeft de dayton ook volgens zaph... Misschien dat een vilten bekleding naast de tweet er wat goeds mee doet?
Jan
PS± ik heb nog niet zo heel veel verstand van metingen, maar zoals het nu staat op het linkje meet ie helemaal niet zo denderend als het kastje eruit ziet. Zie een erg grillig faseverloop en en onevenwichtige spreiding van het frequentiedomein. Een grote gap bij een belangrijk laag gebied (200/500Hz) en een sterke berg bij het hoge gebied. Misschien dat de metalen frontplaat er wat mee van doen heeft, maar de Datyon meet beter
Jan
EDIT: die vifa is een stuk beter dan de dayton volgens Zaph, ik zit ernaast. maar als ik kijk naar die meting van de japanner zie ik toch een behoorlijke berg boven de 10 Khz. Zou hij hem gemeten hebben in de baffle? Maar goed, die heeft de dayton ook volgens zaph... Misschien dat een vilten bekleding naast de tweet er wat goeds mee doet?
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
met een woordenboek ben je er zo uit hoor, dat valt reuze mee...
tegen de tijd dat ik het spul met speakers en zo in elkaar heb zitten ga ik maar eens bij bart langs, beetje meten en zo, kijken wat het maximaal haalbare is. ik stel geen mega hoge eisen voor deze kastjes, het is gewoon een vingeroefeningetje voor het grote werk ergens begin volgend jaar.
helaas ligt mijn auto in puin en heeft die een beetje prioriteit.
geen wielen = geen werk = geen geld voor mij...
tegen de tijd dat ik het spul met speakers en zo in elkaar heb zitten ga ik maar eens bij bart langs, beetje meten en zo, kijken wat het maximaal haalbare is. ik stel geen mega hoge eisen voor deze kastjes, het is gewoon een vingeroefeningetje voor het grote werk ergens begin volgend jaar.
helaas ligt mijn auto in puin en heeft die een beetje prioriteit.
geen wielen = geen werk = geen geld voor mij...
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
ik denk niet dat ik dit ooit nog ga afmaken, en doe het hele project hierbij in de verkoop.
wat krijg je:
- twee bijna klare kasten (ruwbouw, niet afgewerkt dus), een zijkant moet er nog in, deze is nog los zodat je makkelijk met de bedrading kunt klooien en een filter vastplakken en zo.
- 4 x HIVI b3s speakers, die van de groupbuy van vorig jaar.
- 2 x Dayton ND16, ook die van de groupbuy van vorig jaar.
- een paar meter kabel.
- een handvol klemmetjes.
- misschien nog wat andere zooi die ik vergeten ben.
wat wil ik er voor hebben: 2 dingen.
- de "limited edition" van de laatste batman film (met heith ledger dus).
- dat ze afgemaakt worden, dus spelend met fatsoenlijk filter en zo.
verzenden gaat wel, weet alleen niet wat de kosten daarvan zullen zijn.
wat krijg je:
- twee bijna klare kasten (ruwbouw, niet afgewerkt dus), een zijkant moet er nog in, deze is nog los zodat je makkelijk met de bedrading kunt klooien en een filter vastplakken en zo.
- 4 x HIVI b3s speakers, die van de groupbuy van vorig jaar.
- 2 x Dayton ND16, ook die van de groupbuy van vorig jaar.
- een paar meter kabel.
- een handvol klemmetjes.
- misschien nog wat andere zooi die ik vergeten ben.
wat wil ik er voor hebben: 2 dingen.
- de "limited edition" van de laatste batman film (met heith ledger dus).
- dat ze afgemaakt worden, dus spelend met fatsoenlijk filter en zo.
verzenden gaat wel, weet alleen niet wat de kosten daarvan zullen zijn.

