Daredevil B3S monitor woonkamer project

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Daredevil B3S monitor woonkamer project

Bericht door anonamemouse »

ik ben maar eens begonnen met het in elkaar sleutelen van mijn B3S kastjes. ik heb nog geen idee wat ik ermee ga doen als ze klaar zijn. wellicht een moederdag kadootje of zo, ze heeft nu twee plastic kubusjes met membraampjes erin. klinkt als bagger.

EDIT: om de een of andere reden gooit het forum mijn fotos er omgekeerd op, ongeacht hoe ik ze post. kijk dus effies naar de nummers voor de volgorde.
Bijlagen
een losse stapel plankjes
een losse stapel plankjes
zijkant en achterkant
zijkant en achterkant
boven en onderkant
boven en onderkant
voorste tunneldeel
voorste tunneldeel
nog wat tunneldelen
nog wat tunneldelen
zo ongeveer dus
zo ongeveer dus
los in en op elkaar
los in en op elkaar
IMG_4435.jpg
onderste helft van de baffle
onderste helft van de baffle
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

deel 2

Bericht door anonamemouse »

deel twee.

EDIT: ik heb hiervoor de fotos dus bewust omgekeerd geuploaderd in vergelijking met de eerste post.
iets werkt niet zoals ik het verwacht, en bovendien is het daar heel inconsequent in... :(
Bijlagen
close up van de ronde hoekjes
close up van de ronde hoekjes
IMG_4438.jpg
baffle nog los
baffle nog los
de eerste demping
de eerste demping
het meeste van de demping op zijn plek. er komt nog wat schaap in.
het meeste van de demping op zijn plek. er komt nog wat schaap in.
wachten op het drogen van de lijm
wachten op het drogen van de lijm
laatste wand demping op het zijpaneel
laatste wand demping op het zijpaneel
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

leuk man, ik ben zeer zeer benieuwd naar je bevindingen.

Heb je ze eerst gesimuleerd ?

(ik zou zowel 2-weg d'appolito, als 2,5 weg proberen)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

nope, zit nog steeds op mijn priveles te wachten :D

ik ben ze hiervan aan het bouwen. vraag me alleen af of ik het filter nog aan moet passen naar de dayton...
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

anonamemouse schreef:
Afbeelding

Zow, dat wordt polijsten :!:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

SARK schreef:

Zow, dat wordt polijsten :!:
Nope, lijkt erop dat dit typisch een zwarte plexiglas plaat is.


Leuk projectje Menno!!!

Geinige drivertjes, ze lijken op die van de Mordaunt Short's Avant 902i die ik ooit heb gehad en nu me vader heeft staan.

Kun je alvast een beetje oefenen :wink: .

Ben erg benieuwd hoe het eindresultaat / afwerking gaat worden.

Groet Marcus.
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op di 27 nov 2007, 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Hondasnl schreef:
Nope, lijkt erop dat dit typisch een zwarte plexiglas plaat is.
Bepaal jij hoe hij ze moet afwerken :?:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

SARK schreef:
Hondasnl schreef:
Nope, lijkt erop dat dit typisch een zwarte plexiglas plaat is.
Bepaal jij hoe hij ze moet afwerken :?:
Hoe lees jij dat??, Heb ik dat gezegd :?:
Hoe kom je daarbij :?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Hondasnl schreef:
SARK schreef:
Hondasnl schreef:
Nope, lijkt erop dat dit typisch een zwarte plexiglas plaat is.
Bepaal jij hoe hij ze moet afwerken :?:
Hoe lees jij dat??, Heb ik dat gezegd :?:
Hoe kom je daarbij :?
Never mind, ik las verkeerd :roll:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hee, mooie link! Ik moet voor mijn vader nog een surroundsetje maken, misschien kan dat wel met deze?

jan
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Dat ziet er inderdaad mooi uit. Jammer dat ik maar 2 B3Sjes heb (en dat die nog steeds op de plank staan :oops:)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

SARK schreef:
Zow, dat wordt polijsten :!:
dit is een metalen plaat (zoals je ook kunt lezen in de text :) ). ik maak de baffle gewoon van mdf. de mijne wordt vast niet zo mooi glimmend.

geen ruzie in mijn draadje. da's de vorige keer dat ik iets postte ook gebeurd, en dat vond ik niet tof.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

anonamemouse schreef:
SARK schreef:
Zow, dat wordt polijsten :!:
dit is een metalen plaat (zoals je ook kunt lezen in de text :) ). ik maak de baffle gewoon van mdf. de mijne wordt vast niet zo mooi glimmend.

Ik heb nog wel wat tips voor je :idea:
anonamemouse schreef:
geen ruzie in mijn draadje. da's de vorige keer dat ik iets postte ook gebeurd, en dat vond ik niet tof.
My bad :oops:

ps.

Afbeelding

Ik zie 't, knap "staaltje" werk :wink:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

anonamemouse schreef:
dit is een metalen plaat (zoals je ook kunt lezen in de text :) ). ik maak de baffle gewoon van mdf. de mijne wordt vast niet zo mooi glimmend.
Inderdaad Menno :lol: :lol: :lol: , hier staat het:

さて、「どこで繋ぐか」です。D26NC-55のFsは1.5kHzなので3kHz以上で切りたいところです。4kHzくらいが妥当なところではないかと判断しました。そこそこ具合の良いネットワークを最小点数のパーツで組もうと努めた結果、次のようなネットワークとなりました。
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

LOL, mijn Chinees is een beetje roestig :lol:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hahahaha daar moest ik ook meteen aan denken :D

Jan

PS± ik heb nog niet zo heel veel verstand van metingen, maar zoals het nu staat op het linkje meet ie helemaal niet zo denderend als het kastje eruit ziet. Zie een erg grillig faseverloop en en onevenwichtige spreiding van het frequentiedomein. Een grote gap bij een belangrijk laag gebied (200/500Hz) en een sterke berg bij het hoge gebied. Misschien dat de metalen frontplaat er wat mee van doen heeft, maar de Datyon meet beter 8) , misschien kom je er verder mee dan met de vifa

Jan

EDIT: die vifa is een stuk beter dan de dayton volgens Zaph, ik zit ernaast. maar als ik kijk naar die meting van de japanner zie ik toch een behoorlijke berg boven de 10 Khz. Zou hij hem gemeten hebben in de baffle? Maar goed, die heeft de dayton ook volgens zaph... Misschien dat een vilten bekleding naast de tweet er wat goeds mee doet?
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

met een woordenboek ben je er zo uit hoor, dat valt reuze mee... :D :shock:

tegen de tijd dat ik het spul met speakers en zo in elkaar heb zitten ga ik maar eens bij bart langs, beetje meten en zo, kijken wat het maximaal haalbare is. ik stel geen mega hoge eisen voor deze kastjes, het is gewoon een vingeroefeningetje voor het grote werk ergens begin volgend jaar.

helaas ligt mijn auto in puin en heeft die een beetje prioriteit.
geen wielen = geen werk = geen geld voor mij...
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

heb mezelf maar eens een paar schoppen gegeven vandaag en ben wezen shoppen.
misschien gebeurt er binnenkort dan wel weer wat :oops:
Bijlagen
kabelklemmen, ook el cheapo versie
kabelklemmen, ook el cheapo versie
kabel, el cheapo versie
kabel, el cheapo versie
boodschappentas
boodschappentas
de huidige stand van zaken
de huidige stand van zaken
de baffle vastlijmen
de baffle vastlijmen
birdseye view
birdseye view
onderaanzicht van de units
onderaanzicht van de units
alle demping geplakt, op het schaap na. of dat er daadwerkelijk ingaat gaat later bepaald worden als ze gemeten worden. ook zitten de gaten voor de speakers er in.
alle demping geplakt, op het schaap na. of dat er daadwerkelijk ingaat gaat later bepaald worden als ze gemeten worden. ook zitten de gaten voor de speakers er in.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ff checken, maar die kabelklemmen zijn volgens mij bedoeld voor de versterkerzijde. Deze zijn namelijk vaak niet luchtdicht.

oja, vergeet niet de achterzijde van de hivi's goed uit te frezen/vijlen, zodat de woof vrij kan ademen...

blijft verder en gaaf kastje!!

Jan
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

er zit een laagje schuimrubber op de achterkant van die klem dingen, dus luchtdicht is geen probleem. bovendien is het een open kastje, dus het hoeft niet perfect luchtdicht te zijn.

ik heb de achterkanten flink ruim uitgefreest. de "woofer" heeft de ruimte! :lol: :wink:
Bijlagen
let vooral niet op mijn munchables.
let vooral niet op mijn munchables.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Hondasnl schreef:
hier staat het:

さて、「どこで繋ぐか」です。D26NC-55のFsは1.5kHzなので3kHz以上で切りたいところです。4kHzくらいが妥当なところではないかと判断しました。そこそこ具合の良いネットワークを最小点数のパーツで組もうと努めた結果、次のようなネットワークとなりました。
Heb je het toch verkeerd gelezen... er staat namelijk helemaal niets over enig metaal in die zin..

Kees
Gebruikersavatar
Triple_A
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:51

Bericht door Triple_A »

Ziet er mooi uit!
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Shoppen is altijd erg leuk, zeker als je een S&C binnenloopt :wink: .
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

ik denk niet dat ik dit ooit nog ga afmaken, en doe het hele project hierbij in de verkoop.

wat krijg je:
- twee bijna klare kasten (ruwbouw, niet afgewerkt dus), een zijkant moet er nog in, deze is nog los zodat je makkelijk met de bedrading kunt klooien en een filter vastplakken en zo.
- 4 x HIVI b3s speakers, die van de groupbuy van vorig jaar.
- 2 x Dayton ND16, ook die van de groupbuy van vorig jaar.
- een paar meter kabel.
- een handvol klemmetjes.
- misschien nog wat andere zooi die ik vergeten ben.

wat wil ik er voor hebben: 2 dingen.
- de "limited edition" van de laatste batman film (met heith ledger dus).
- dat ze afgemaakt worden, dus spelend met fatsoenlijk filter en zo.

verzenden gaat wel, weet alleen niet wat de kosten daarvan zullen zijn.
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Bericht door gervenja »

anonamemouse schreef:
- de "limited edition" van de laatste batman film (met heith ledger dus).
Zou graag de deal maken, het probleem is dat de dvd pas 10-12-2008 uit gaat komen (volgens bol.com)
Gesloten