Ik heb hem in gebruik op dit moment, maar dan als middentoner in Thesis. Als woofertje kan hij ook wel, zeker als je niet te laag wil. Qua klank ben ik meer dan tevreden. Erg leuke unit die niet duur is.
zoals ik zei, hij moet de 80 Hz halen. Volgens een simpele berekening uit het boek van dicason haalt hij dat wel, de vraag is alleen of hij daar wel geschiktvoor is. Het mooie aan deze unit is dat hij maar zo'n klein kastje nodig heeft.
Met 2.5 mm Xmax zal ie geen basswonder zijn natuurlijk. voor 100 dB bij 100 Hz is het echter nog wel genoeg.
Ik zou dan kiezen voor 2 liter kast, getuned op 90 Hz. dat gaat misschien iets minder diep, maar de groep delay is wat beter en de rollof is wat softer.
Met 2.5 mm Xmax zal ie geen basswonder zijn natuurlijk. voor 100 dB bij 100 Hz is het echter nog wel genoeg.
Ik zou dan kiezen voor 2 liter kast, getuned op 90 Hz. dat gaat misschien iets minder diep, maar de groep delay is wat beter en de rollof is wat softer.
De exl versie is ook nog een optie, wel ietsje duurder. Ik heb verder nog weinig besloten.
De eis dat hij tot 80 Hz moet komen is wel hard, in die zin dat daar het x-over van de versterker zit (niet instelbaar).
De eis dat hij tot 80 Hz moet komen is wel hard, in die zin dat daar het x-over van de versterker zit (niet instelbaar).
met 2 liter@90 Hz haalt ie 85 Hz(-3), lijkt me dus niet zo'n probleem. Je krijgt sowiso een dubbele afval, ten eerste door de combo van unit en kast, en ten tweede door het actieve filter in je versterker.
met 2 liter@90 Hz haalt ie 85 Hz(-3), lijkt me dus niet zo'n probleem. Je krijgt sowiso een dubbele afval, ten eerste door de combo van unit en kast, en ten tweede door het actieve filter in je versterker.
met 2 liter kan ik wel een heel mooi klein kastje maken! En de prijs van de unit is heel redelijk. Stel nu dat ik er voor kies om een ppb versie te gebruiken, deze haalt ong 60 hz in een 5.6 liter kast (volgens mij was dat een QB3 afstemming). Stel dat ik nu die wil afstemmen op 80 Hz, hoe doe ik dat?