probleem met de UcD180HG ?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

tbusquet

Bericht door tbusquet »

JeroenKV schreef:
Heeft die DC protection connectie van de voeding naar de + van de speaker nog ergens invloed op? (Op de stereo supply is dat J22)

(Ik heb ze nu niet aangesloten en gebruik een softstart module).

Ik heb hem gewoon aangesloten, en gelukkig maar, er is wel eens wat mis gegaan toen ik LM's op mijn ST's gezet had, toen klapte de protectie er steeds op. Eerst kreeg ik wel een harde brom te horen, de protectie van mijn luidsprekers ging ook meteen aan en de DC protect van de amp ook. Bleek dat een pootje van de LM niet genoeg contact maakte met de PCB. Dus ik zou hem persoonlijk voor de zekerheid wel aansluiten.

Maar ik zit nog steeds met het TIK probleem, misschien dat de VV het veroorzaakt, maar dat is toch ook niet de minste... (TAG Mclaren AV30R).
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

tbusquet schreef:
Maar ik zit nog steeds met het TIK probleem, misschien dat de VV het veroorzaakt, maar dat is toch ook niet de minste... (TAG Mclaren AV30R).
Kijk even welk kanaal het is en stuur de module naar Hypex. Bij mij is ook 1 unit stuk gegaan (kraakte eerst alleen, dus geen tikken, maar na een tijdje spelen deed hij niks meer). Er ligt nu een nieuwe voor mij klaar bij S&C. Ik begreep al dat er meer mensen met problemen zijn!
tbusquet

Bericht door tbusquet »

JeroenKV schreef:
tbusquet schreef:
Kijk even welk kanaal het is en stuur de module naar Hypex. Bij mij is ook 1 unit stuk gegaan (kraakte eerst alleen, dus geen tikken, maar na een tijdje spelen deed hij niks meer). Er ligt nu een nieuwe voor mij klaar bij S&C. Ik begreep al dat er meer mensen met problemen zijn!
Het gaat om beide modules, en het is niet zo dat ze defect zijn, ze pakken alleen heel erg veel storingen van het net op... iets wat de AD en ST modules niet lijken te doen.
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

tbusquet schreef:
JeroenKV schreef:
tbusquet schreef:
Het gaat om beide modules, en het is niet zo dat ze defect zijn, ze pakken alleen heel erg veel storingen van het net op... iets wat de AD en ST modules niet lijken te doen.
Aan de voeding ligt het niet, want dan zouden de AD en ST het ook hebben.

Mijn module was ook niet gelijk stuk, pas na een paar weken spelen. Wel hoorde ik zo nu en dan een krakend geluid. Het had iets te maken met de gebalanceerde ingang, dus ik zie wel raakvlakken met jouw probleem met de aansluiting van de TAG.

Mij lijkt het wel een probleem dat aandacht van Hypex verdient. Zeker omdat de AD en ST het niet hebben. (jij doet dus niks "fout"!!)
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

@tbusquet, ik begrijp niet goed waarom je niet gewoon contact opneemt met Hypex. Ze hebben uitstekende service en wellicht meer klanten die met dit probleem te maken hebben gehad.
tbusquet

Bericht door tbusquet »

jeroen_d schreef:
@tbusquet, ik begrijp niet goed waarom je niet gewoon contact opneemt met Hypex. Ze hebben uitstekende service en wellicht meer klanten die met dit probleem te maken hebben gehad.
Ik denk dat ik dat ook maar weer eens ga doen. Er is al een defecte ST bij ze voor reparatie, hoopte gewoon dat ik het probleem zelf op kon lossen, dat ik iets verkeerd deed.. en dat de oplossing makkelijk was. Zal mijn modules wel een tijdje kwijt zijn dan :(
tbusquet

Bericht door tbusquet »

Service van Hypex is idd weer erg goed..

Ik stuur een mailtje naar Jan-Peter om te vragen of hij naar dit topic wil kijken;

Krijg binnen een paar minuten reactie terug, hij zit nu in het vliegtuig naar Las Vegas voor de CES, en zelfs dan geeft hij antwoord!

Ik houd ervan, er wordt iig goed naar je geluisterd bij Hypex.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

tbusquet schreef:
Service van Hypex is idd weer erg goed..

Ik stuur een mailtje naar Jan-Peter om te vragen of hij naar dit topic wil kijken;

Krijg binnen een paar minuten reactie terug, hij zit nu in het vliegtuig naar Las Vegas voor de CES, en zelfs dan geeft hij antwoord!

Ik houd ervan, er wordt iig goed naar je geluisterd bij Hypex.
Man man, wat is dat cool zeg!! Het is dat ze erg goede producten maken, maar zelfs al maakte ze slechte, dan nog gunde je hun dat ze succes hadden.

respect

Wowly
Pjotr

Bericht door Pjotr »

En? Wat veroorzaakte nu het probleem?
tbusquet

Bericht door tbusquet »

Pjotr schreef:
En? Wat veroorzaakte nu het probleem?

Eh, geen idee het is niet opgelost. Ik vond het alleen erg fijn dat ik een antwoord kreeg op de vraag of Jan Peter naar dit topic wilde kijken, en dat terwijl hij in het vliegtuig naar de VS zit.
tbusquet

Bericht door tbusquet »

Ik heb net enkele netfilters binnengekregen van Baco, nu een beetje een domme vraag, ik heb aan de ene kant van het filter 2 aansluitingen met NET erbij, en 3 aansluitingen aan de andere kant met LOAD erbij.

Klopt het als volgt: ?

- Aan de net kant hang ik de fase en de nul van de 230.

- Aan de load kant hang ik het apparaat, de aarde van de LOAD hang ik aan de aarde van de 230.

Heb ik het zo goed bedacht ?
cve

Bericht door cve »

Volgens mij moet je die aansluiten op de massa van je kast.

Co
tbusquet

Bericht door tbusquet »

cve schreef:
Volgens mij moet je die aansluiten op de massa van je kast.

Co
Hij komt niet in de kast te zitten, maar tussen een netsnoer.

Voor alsnog lijkt het helemaal niets te helpen :(
cve

Bericht door cve »

Voor alsnog lijkt het helemaal niets te helpen
Dat is mooi balen :? Nog niets gehoord van Hypex?

Co
tbusquet

Bericht door tbusquet »

cve schreef:
Voor alsnog lijkt het helemaal niets te helpen
Dat is mooi balen :? Nog niets gehoord van Hypex?

Co
Nee, helaas niet..

Ik ga eerdaags alle kabels in mijn set los halen en opnieuw netjes aansluiten, hopelijk kom ik dan ergens..
Jan-Peter
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

Hoi Thijs,

ik zie dat je niet alleen geswitch bent in modules maar ook in type kast en van symmetrische ingangen naar asymmetrische ingangen.

Met asymmetrische ingangen kan je het best symmetrisch van de UcD module naar de asymmetrische cinch gaan. Waarbij de symmetrische UcD kabel pas asymetrisch wordt gemaakt bij de cinch plug. Dan de ground van de cinch aan de kast monteren, en met dubbel geisoleerde trafo niet de randaarde aansluiten. Wil je dat wel dan moet je toch iets van een 10/100ohm bij de cinch GND naar de kast worden gemonteerd.

Uiteindelijk is het altijd het beste om symmetrische verbindingen te gebruiken, meer info hier: http://www.hypex.nl/docs/wiring.pdf en http://www.hypex.nl/docs/earth.pdf

Het heeft echt niks met het gebruik van een ST, AD of HG module!

Jan-Peter
tbusquet

Bericht door tbusquet »

Jan-Peter schreef:
Hoi Thijs,

ik zie dat je niet alleen geswitch bent in modules maar ook in type kast en van symmetrische ingangen naar asymmetrische ingangen.

Met asymmetrische ingangen kan je het best symmetrisch van de UcD module naar de asymmetrische cinch gaan. Waarbij de symmetrische UcD kabel pas asymetrisch wordt gemaakt bij de cinch plug. Dan de ground van de cinch aan de kast monteren, en met dubbel geisoleerde trafo niet de randaarde aansluiten. Wil je dat wel dan moet je toch iets van een 10/100ohm bij de cinch GND naar de kast worden gemonteerd.

Uiteindelijk is het altijd het beste om symmetrische verbindingen te gebruiken, meer info hier: http://www.hypex.nl/docs/wiring.pdf en http://www.hypex.nl/docs/earth.pdf

Het heeft echt niks met het gebruik van een ST, AD of HG module!

Jan-Peter
Hallo Jan-Peter,

De kasten heb ik een poos geleden al veranderd, eerst hebben hier zonder problemen AD's in gedraaid en later ST's met LM's. De oude kast heb ik al voorbeeld neergezet, ik had hier idd XLR chassis delen in hangen, maar had de interlink ongebalanceerd gemaakt. De cinch hangt aan het chassis van de kast en voor de zekerheid heb ik ook nog de GND van de supply aan de kast gemaakt.

Helaas heeft mijn TAG voorversterker geen gebalanceerde uitgangen.

De kast hangen niet aan de randaarde van de 230, omdat dit ook afgeraden wordt ivm. aardlussen.

Zoals gezegd heb ik met exact dezelfde kast en opbouw AD's en ST's in de kasten gehad zonder enkel probleem, het probleem is pas begonnen toen ik de HG's gemonteerd heb. Ik vind het zelf ook heel erg raar, maar ik kan zo snel niets anders bedenken.

Beide PDF's heb ik grondig doorgespit en ik heb me gehouden aan het aansluit advies.
Jan-Peter
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

Ok, maar het tikken en/of brom komt echt niet doordat je een andere module hebt gebruikt.
De cinch hangt aan het chassis van de kast en voor de zekerheid heb ik ook nog de GND van de supply aan de kast gemaakt.
Dit moet je zeker NIET doen, nu heb je het aan twee kanten aan de kast gemonteerd. Gewoon alleen bij de cinch de GND aan de kast hangen.

Jan-Peter
cve

Bericht door cve »

Zo ongeveer. Is muisstijl.

Co
Bijlagen
P1000931.JPG
Jan-Peter
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

cve schreef:
Zo ongeveer. Is muisstil.

Co
Inderdaad maar als je de randaarde los haalt zou ik domweg alles keihard aan de kast monteren....

Je hebt 8 UcD modules in één kast gemonteerd??

Jan-Peter
hybride

Bericht door hybride »

ik heb ook last van tikken na het wisselen van 180AD>180HG!

Ik heb verder niets veranderd aan voeding, aarding of wat dan ook. Gewoon af en toe een scherpe tik uit de speakers. Met de AD versie had ik dat niet.
tbusquet

Bericht door tbusquet »

hybride schreef:
ik heb ook last van tikken na het wisselen van 180AD>180HG!

Ik heb verder niets veranderd aan voeding, aarding of wat dan ook. Gewoon af en toe een scherpe tik uit de speakers. Met de AD versie had ik dat niet.
Pfff, "fijn" om iemand te hebben die hetzelfde heeft, ben blij dat ik niet alleen sta...

Nu nog een oplossing vinden, hoelang heb je de modules nu ? Kun jij alsjeblieft ook omschrijven wanneer het probleem optreedt ?
Jan-Peter
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

Kunnen jullie twee dingen doen?

Ingang open laten zonder kabel en dan weer kijken of je 'tikken' hoort. Ik neem aan dat het tikken komt van het aan/uit zetten van een lichtschakelaar?

En de tweede waarbij je de ingang kortgesloten hebt?

Jan-Peter
tbusquet

Bericht door tbusquet »

Jan-Peter schreef:
Kunnen jullie twee dingen doen?

Ingang open laten zonder kabel en dan weer kijken of je 'tikken' hoort. Ik neem aan dat het tikken komt van het aan/uit zetten van een lichtschakelaar?

En de tweede waarbij je de ingang kortgesloten hebt?

Jan-Peter
Ja, tikken komt van schakelaar of bijv. koelkast die aan of uit gaat.

Als ik geen kabel aansluit is het tikken weg... En de ingang kortsluiten? Is dat veilig ?
Jan-Peter
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

tbusquet schreef:
Ja, tikken komt van schakelaar of bijv. koelkast die aan of uit gaat.
Als ik geen kabel aansluit is het tikken weg...
Dan komt het toch wel van je bron.... ;)
Al een andere bron geprobeerd? Het mooist is een losse MP3 speler aangezien die batterij gevoed is.
En de ingang kortsluiten? Is dat veilig ?
Ingang kan je altijd kortsluiten!
Plaats reactie