probleem met de UcD180HG ?
Moderator: Beheerdersteam
probleem met de UcD180HG ?
Ik heb sinds kort een probleem met tikken/ploppen over mijn luidsprekers wanneer andere apparaten op het lichtnet aan of uitschakelen.
Meer is hier te lezen:
viewtopic.php?p=106207#106207
Ik ben er inmiddels achter dat het probleem pas is gekomen nadat ik de ST modules in mijn mono's vervangen heb door HG's. Met de ST's en AD's heb ik geen van dit soort problemen.
De voedingen zijn de ST's van Hypex zelf en de gebruikte trafo's komen ook van Hypex 160VA.
Iemand anders dit probleem tegengekomen met de nieuwe HG's ?
Meer is hier te lezen:
viewtopic.php?p=106207#106207
Ik ben er inmiddels achter dat het probleem pas is gekomen nadat ik de ST modules in mijn mono's vervangen heb door HG's. Met de ST's en AD's heb ik geen van dit soort problemen.
De voedingen zijn de ST's van Hypex zelf en de gebruikte trafo's komen ook van Hypex 160VA.
Iemand anders dit probleem tegengekomen met de nieuwe HG's ?
Ik heb even wat foto's gemaakt van de mono's zoals ze nu gebouwd zijn.

En zo zag mijn dual mono in 1 kast eruit voordat ik voor losse kastjes ging, daar was het allemaal veel minder netjes en zelfs toen heb ik nooit problemen gehad met de AD's.

Ik heb ook de AD die ik nog had liggen in 1 van de mono's gebouwd, het probleem lijkt dan weg ?

En zo zag mijn dual mono in 1 kast eruit voordat ik voor losse kastjes ging, daar was het allemaal veel minder netjes en zelfs toen heb ik nooit problemen gehad met de AD's.

Ik heb ook de AD die ik nog had liggen in 1 van de mono's gebouwd, het probleem lijkt dan weg ?
Hmmm, de kasten hangen niet aan de randaarde van de 230 als je dat bedoelt. Aangezien ik ongebalanceerd de versterker in ga en geen groundloops wil krijgen.cve schreef:Met mijn UcD400HG heb ik geen enkel probleem. Sterker nog, met de Denon had ik juist wel last van allerlei inschakelgeluiden. Hoe heb je de massa verbinding gemaakt?
Groet, Co
Heb jij de audio massa van je xlr aan de randaarde hangen btw ?
Ik gebruik de versterker ook ongebalanceerd. De opbouw is dubbelgeisoleerd. Dus geen randaarde. De ingangen zijn niet hard aan de kast bevestigd maar door middel van een weerstand van 100 Ohm. Verder gebruik ik microfoonkabel waarbij de afscherming wel aan de massa van de cinchplug zit maar niet aan ingang van de versterker.Aangezien ik ongebalanceerd de versterker in ga en geen groundloops wil krijgen
Groet, Co
Eh bedoel je dit toevallig als oplossing voor mijn probleem ? Ik heb nl. geen weerstand ertussen ? En ik snap het eigenlijk niet helemaal..KT88 schreef:Waarom die weerstand van 100 ohm?
Een condensator (22 nF cer.) zou daar nuttiger zijn..........EMC gewijs dan.
Leg per monoblok de nul tussen de voedingselco's maar eens aan de kast vast (en haal die weerstanden even weg).
Voila!
- edit - even iets logischer opgeschreven.
Wat bedoel je met " waar heb jij de nulpunten liggen." ?KT88 schreef:Oeps, verkeerd gelezen! Sorry!
Waar heb jij je nulpunt liggen?
Ingangsplug geisoleerd van de kast?
En is de randaarde aangesloten?
De signaalingang (RCA) is idd geisoleerd van de kast.
De randaarde heb ik niet aangesloten.
Ik heb trouwens de LM's vandaag binnengekregen! (dank je wel).
De nul of ground van de voeding moet ergens aan de kast gelegd worden, doorgaans is een plek onder of dichtbij de voedingselco's daar wel geschikt voor.
Geen randaarde is prima, niet verplicht bij ringkernen van Amplimo en het kan alleen maar storingen veroorzaken.
Dan wel de goeie dikke rubber ringen gebruiken (onbeschadigd!).
Geen randaarde is prima, niet verplicht bij ringkernen van Amplimo en het kan alleen maar storingen veroorzaken.
KT88 schreef:De nul of ground van de voeding moet ergens aan de kast gelegd worden, doorgaans is een plek onder of dichtbij de voedingselco's daar wel geschikt voor.
Ow wacht even dat is nieuws voor mij
aan de DC kant zitten en tevens een GND, deze zitten allemaal ook verbonden op de juiste manier aan de UcD, jij zegt dus eigenlijk dat je de GND ook tevens aan het chassis van de kast moet hangen ? (heb net de manual van Hypex erop nageslagen, en ik zie dit ook nergens terug?)
De trafo's zitten netjes met de rubberringen aan de bodemplaat bevestigd.
Omdat ik dacht dat dat niet moest ? Hmm zit nu net nog even het pdfje van hypex te lezen over ongebalanceerd gebruik van de UcD, daar staat idd dat ik de cinch aan de kast moet hangen. Er staat ook dat ik in dat geval de randaarde van de 220 niet aan de kast moet hangen ivm. groundloops...cve schreef:Waarom heb je de massa van de cinchplug niet aan de kast gelegd?
Co
Ok, ik snap dus dat ik de plug aan de kast moet gaan hangen, moet ik dan ook nog de GND van de voeding aan de kast hangen, dan maak ik dus automatisch ook een verbinding tussen de GND van de voeding en die van de audio input...
Laatst gewijzigd door tbusquet op zo 06 jan 2008, 0:00, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.hypex.nl/docs/earth.pdf
Hierin wordt beschreven hoe het moet (of kan, je moet natuurlijk niets)
Groet, Co
Groet, Co
Ja, had ik gisteren toevallig nog zitten lezen.cve schreef:http://www.hypex.nl/docs/earth.pdf
Groet, Co
http://www.hypex.nl/docs/wiring.pdf heb ik net ook nog eens goed bekeken, blijk ik dus verkeerd geinterperteerd te hebben toen ik de mono's opbouwde :/ Ik dacht dat de massa van de cinch plug zelf bedoeld werd
Nou ik kan melden dat het probleem er nog steeds is
Ik begin een verband te vinden tussen de VV en de HG modules, de tikken zijn weg als ik de VV helemaal los haal en de mono's laat draaien met HG. Probleem lijkt ook weg als ik een ST of AD aan de VV hang.
Ik krijg als het goed is morgen of dinsdag de netfilters van Baco binnen, maar eens voor de VV en mono's hangen, kijken of het wat oplost..
Ik begin een verband te vinden tussen de VV en de HG modules, de tikken zijn weg als ik de VV helemaal los haal en de mono's laat draaien met HG. Probleem lijkt ook weg als ik een ST of AD aan de VV hang.
Ik krijg als het goed is morgen of dinsdag de netfilters van Baco binnen, maar eens voor de VV en mono's hangen, kijken of het wat oplost..
Ik heb ook een dergelijk "probleem" met de HG's. Ze maken heel zacht een brom geluid als ik ze aan mijn groundsound digitale filter hang (los hoor ik niks). Gek genoeg heeft mijn rechter speaker het niet, maar mijn linker wel (per speaker 2 HG 180's).......tbusquet schreef:Nou ik kan melden dat het probleem er nog steeds is![]()
Ik stuur ze gebalanceerd aan, maar ergens moet er dus nog wat geground worden!
JeroenKV schreef:Ik heb ook een dergelijk "probleem" met de HG's. Ze maken heel zacht een brom geluid als ik ze aan mijn groundsound digitale filter hang (los hoor ik niks). Gek genoeg heeft mijn rechter speaker het niet, maar mijn linker wel (per speaker 2 HG 180's).......tbusquet schreef:Nou ik kan melden dat het probleem er nog steeds is![]()
Ik krijg als het goed is morgen of dinsdag de netfilters van Baco binnen, maar eens voor de VV en mono's hangen, kijken of het wat oplost..![]()
Ik stuur ze gebalanceerd aan, maar ergens moet er dus nog wat geground worden!
Ja, ik begin er een beetje moe van te worden, kan moeilijk rustig luisteren, denk iedere keer, wanneer komt er weer een tik