Je hebt geen nieuwe berichten :^o

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
audiomanics
Contacteer:

Je hebt geen nieuwe berichten :^o

Bericht door audiomanics »

Is me al een paar keer opgevallen dat ik de melding zie dat ik geen nieuwe berichten heb. Open ik dan toch mijn inbox, dan zie ik daar vrolijk een aantal ongelezen, nieuwe berichten staan... Ik heb dit op meerdere computers gezien....
Een hick-Up in het systeem?? Ben ik de enige?

Kees
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb dat de laatste tijd ook wel eens. weet niet zo goed hoe het komt. Misschien dat de techneut van het forum Sander hier wat mee kan?

Jan
Sander
Voormalige hoster
Contacteer:

Bericht door Sander »

Ligt aan je pop-up killer, of i.i.g. iets client-side. Het forum kan niet ineens een enkele foutmelding bij een verdwaald iemand creeëren ....
audiomanics
Contacteer:

Sander schreef:
Ligt aan je pop-up killer, of i.i.g. iets client-side. Het forum kan niet ineens een enkele foutmelding bij een verdwaald iemand creeëren ....
Daarom vraag ik of er meerdere mensen last van hebben. Er valt mee te leven om toch even te kijken of er stiekum wel berichten in staan...
Aan al mijn computers is eigenlijk niets gewijzigd met uitzondering van updates van AVG..voor zover ik weet.

Kees
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Het is begrijpelijk dat niet het forum binnenstebuiten wordt gekeerd wegens een incorrecte vermelding bij slechts enkele leden, maar ergens klopt hier iets niet.

PhpBB toont bovenin het aantal nieuwe berichten zoals dat in de database is opgeslagen, en reset dat aantal zodra de inbox wordt bezocht. De client kan onmogelijk dat aantal veranderen zonder daadwerkelijk de inbox te benaderen. Gebeurt dit niet en wordt enkel de popupmelding genegeerd, dan blijft de vermelding er ongeveer zo uitzien:
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

Ik heb thuis ook AVG, ik log op meerdere computers in en ik heb er nooit last van (ik heb ook maar een paar berichten).

Misschien moet er een poll komen, dan kunnen we zien hoeveel % van de ZBA-forummers er last van heeft.

Ik heb veel vaker dat ik wel berichten heb en dat het er toch staat, maar dat ik dat niet merk.

Kan het zijn dat je dat bericht pas hebt ontvangen toen je op de link naar je inbox klikte?
audiomanics
Contacteer:

Het is ook lang niet altijd het geval... Sinds gisteren wordt het steeds weer correct aangegeven..

Kees
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

jup, ik had er net weer een. Ik kreeg via de mail bericht dat er een PB-tje was, vervolgens scroll ik naar boven en wat ziet mijn oog: geen nieuwe berichten.......

Ik klik op berichten en jawel, een nieuw bericht :D

jan
Nils_vn

Bericht door Nils_vn »

Wowly schreef:
jup, ik had er net weer een. Ik kreeg via de mail bericht dat er een PB-tje was, vervolgens scroll ik naar boven en wat ziet mijn oog: geen nieuwe berichten.......

Ik klik op berichten en jawel, een nieuw bericht :D

jan
Mocht je pagina toen al openstaan, is dat normaal (na een refresh niet meer natuurlijk :wink: )

Hier geen enkel probleem.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Misschien is dat het wel, het was van de pm van jou :D

je tweede pm ging wel goed!

jan
Nils_vn

Bericht door Nils_vn »

prima dan, tenslotte, je pagina word in je brower geladen, wat er vanaf dat moment aan veranderd, zie jij niet, jij hebt dan als het ware een 'oude' pagina, waarom jij geen nieuw bericht hebt....

Als je er zo over denkt...

we zitten hier met z'n allen in het verleden te staren :shock:
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Nils_vn schreef:
we zitten hier met z'n allen in het verleden te staren :shock:
Dat meen je niet? Als dat zo is, wacht ik in het vervolg maar even met mijn reactie. :lol:
Maarre... bij jou toch zeker niet, Kees? Of vergis ik me nou dat je IT'er bent?
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ja ik snapte de reactie ook niet helemaal, maar neem aan dat ie positief bedoeld is? :)

Jan
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Het is filosofisch bedoeld. Het forum zoals je dat in je browser bekijkt, is altijd een momentopname uit het verleden. Tot je op refresh klikt, dan krijg je even het heden te zien en dan wordt het onmiddelijk weer het verleden.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”