Tri-Nextel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

b_force schreef:
Sja

Ach, een beetje om de looks moet het ook wel gaan :P :D
En als je de toekomstig te gebruiken drivers niet mooi vind, kun je altijd nog een verwijderbaar frontje monteren als je thuis bent :D .
Of je monteert ze allemaal diep vezonken in de zijkant :lol: .

Persoonlijk vind ik de Refence Plus van Scan Speak een zeer fraaie, strakke en nette luidspreker van een erg mooie en statig formaat en afmetingen.
Ik vind de drivers van ScanSpeak ook erg mooi, heb ze zelf ook gehad :D

Heb je die kast al eens beluistert?

http://www.audiocomponents.nl/speakers/ ... efplus.htm

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op zo 30 dec 2007, 8:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Wowly schreef:
Zeer zeker geen bezem, NLMB geeft aan wat de redenen zijn, met vette smiley's erbij. Als je die juist interpreteerd zul je zien dat je het met een korreltje zout (wat zeg ik, een bus zout) moeten nemen.

Als er shit aan de knikker is hoor ik dat graag via PM, op deze manier voel ik me zo'n "op afroep" werkneemster zullen we maar zeggen :)

Dit is een forum, hier kun je tegengas verwachten, alsmede speldeprikjes :wink:

Wowly
Ok Wowly, het leek me een beetje uit de hand te lopen :oops: .
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

nlmb schreef:
Seas Excel is voor de bling bling generatie :twisted:
Dan maar bij de bling bling generation .... :D
Bijlagen
IMG_7461.jpg
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

anonamemouse schreef:
vigier is zo vriendelijk om verder te zoeken naar een koper voor de millennium tweeters. dus op het hoge tonen vlak staat de deur weer open. mocht iemand interesse hebben in twee hele goede nooit gebruikte tweeters...
Waarom ga je niet gewoon voor het complete aanbod van vigier? Dat is een erg mooie mid hoog combinatie waar je prima de W22 onder kunt zetten, ook voor het oog is dat mooi.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Heb ik hem ook al gezegd :P

De W22 is alleen als Nextel OF als wit te krijgen.

Weet niet of hij dat helemaal het einde vindt.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

De koperen plug van de W22EX001 staat mooi bij de millennium tweeter. En die M15CH001 heeft ook dat mooie plugje.
Bijlagen
SEASExcelM15CH001.jpg
SEASExcelM15CH001.jpg (7.27 KiB) 1533 keer bekeken
eseasExcelloud_250x187_1d82111b3e4bec1aa39617a107eb431c.jpg
eseasExcelloud_250x187_1d82111b3e4bec1aa39617a107eb431c.jpg (7.04 KiB) 1528 keer bekeken
Laatst gewijzigd door jeroen_d op zo 30 dec 2007, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Klopt, dat zeker, maar die W15 van vigier is zwart, dat past een beetje vreemd denk ik bij die witte W22....

Afbeelding

edit:

lol :lol: :lol: , dat waren dan weer genoeg plaatjes.

Nouja we horen nog van Menno :P
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Tja, dan kan je wellicht beter naar een andere volledig zwarte woofer zoeken.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

zoals ik al reeds zij, een leuke scanspeak ofzo ? :P

Of ergens de oude serie van W21EX001 op de kop te tikken.

Mar ik ben persoonlijk denk ik voor de scanspeak.
Hoewel ik de middentoners nogal "saai" vind klinken, (wat ik nu gehoord heb, Ed heeft belooft me te overtuigen :lol: :lol: ) vind ik de woofer wel goed klinken.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

b_force schreef:
Nouja we horen nog van Menno :P
Ik hoor ... helemaal niets meer :D .

De Revelator serie is wellicht een goed alternatief ?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ja de 22W/8851T00 of de 22W/8857T00 zijn leuke alternatieven.

Of de wat oudere serie, maar die kan wat minder hebben.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

b_force schreef:
Ja de 22W/8851T00 of de 22W/8857T00 zijn leuke alternatieven.

Of de wat oudere serie, maar die kan wat minder hebben.
De 25W8565-01 vind ik er ook erg robuust en stoer uitzien.
Klonk ook erg lekker, helaas verkocht.
Echter geen Revelator.
Bijlagen
SCAN-SPEAK 25W8565-01.jpg
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Klopt, de *inch versie heeft echter maar 6mm x-max dacht.
doet het een stuk beter als je er 2 gebruikt.

Menno maar eens vragen wat hij daar van vindt.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Jammer dat deze drivers, in mijn beleving, veel te veel laag weergeven en de muziek totaal uit verhouding trokken in mijn thuissituatie.
Te wijten aan een te kleine huiskamer?
Of een questi van goed filteren?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

moeilijk te zeggen, kan beiden zijn of een verkeerde afstemming.

Staande golven zijn ook vaak de boosdoener.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Helemaal zwart en toch Seas :wink:
Bijlagen
e_seas_prestige_loudspeaker_woofer_8%20inch_22cm_H1192_CD22RN4.jpg
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

is ook een goede optie.

Gingen geloof wat minder laag dan de excel en sowieso dan de scanspeak.

Als Menno het er voor over heeft zou ik persoonlijk een scanspeak nemen.
we moeten dan wel high-end blijven :lol: :lol:

Eton nog een optie ?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

b_force schreef:
is ook een goede optie.

Gingen geloof wat minder laag dan de excel en sowieso dan de scanspeak.

Als Menno het er voor over heeft zou ik persoonlijk een scanspeak nemen.
Nu moet je mij even vertellen waar je dat op baseert :?
W 22 Fs 25 Hz Aanbevolen 30-2000Hz
CD 22 Fs 20 Hz Aanbevolen 20-2500Hz

Of zie ik iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

simuleer het geheel eens :)

De H1192 (CD22 dus) kom ik op -3dB - ongeveer 40Hz in een 25L kist.
Group delay is een stuk slechter dan de Excel

De excel -3dB op ongeveer 33-34Hz in een 50Liter kist.
groupdelay verloopt een stuk rustiger.

Die aanbevolen frequenties snap ik dan ook echt totaal niet (ik heb ze ook al eerder gezien)
Laatst gewijzigd door b_force op zo 30 dec 2007, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

b_force schreef:
simuleer het geheel eens :)
Hoeveel scheelt het dan :wink:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Nou Menno, verander je Topic-naam maar alvast (als jij je er natuurlijk in kan vinden dan he :D ).
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

CarloPJB schreef:
b_force schreef:
simuleer het geheel eens :)
Hoeveel scheelt het dan :wink:
Zie post boven je :P

Degene die het best uit de bus komt, zijn de scanspeaks.
Maar ook een heel stuk prijziger.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

b_force schreef:
Mar ik ben persoonlijk denk ik voor de scanspeak.
Hoewel ik de middentoners nogal "saai" vind klinken, (wat ik nu gehoord heb, Ed heeft belooft me te overtuigen :lol: :lol: ) vind ik de woofer wel goed klinken.
Tjonge Bart, als ik bedenk dat je onlangs nog in een reactie op Scanspeak woofers liet ontvallen dat je ze "een beetje (erg) saai" vond, heb je je mening inmiddels behoorlijk bijgesteld. :D
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

haha, nou ik stel me wat voorzichtiger op :P

Anders krijgen we weer behoorlijke offtopic discussies :lol:
(zoals nu :lol: )

Ik blijf bij mijn mening, maar als iemand me weet te overdonderen, dan hoor ik dat zeer zeer zeer graag :D.

De tweeters en laag woofers vind ik van scanspeak best fijn. Enkel de rest (das alleen mid, haha :P ) wat minder.

Maargoed het is wachten op de reactie van menno.

alle voorstellen op een rijtje.

- Gaan voor dus de nieuwe Excel drivers, de Magnesium serie
- Kompleet andere systeem met de Nextel serie (ook andere tweeter)
- Nextel serie met Millenium tweeter
- De mid van viger overnemen en een geschkte woofer er bij zoeken
(scanspeak, excel, eton, seas)
- Echt totaal iets anders uitzoeken, wat wellicht minder high-end is, maar wel het beste van alles.

Zo zie je maar dat je met brainstormen nogal van het pad afgaat :P

Inmiddels ben ik weer kwijt waarom we niet meer verder gingen met de Magnesium serie, behalve dan dat de Nextel wat beter presteert.
:lol:
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Wat betreft vervorming zijn de woofers van Scanspeak haast niet te kloppen. Met name de mid van Vigier vind ik een heel mooi ding. In combinatie met de Millennium en een Scanspeak woofer kun je m.i. een heel goed systeem bouwen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”