Ik kan voor een leuke prijs aan Siemens B41306-E8478-T Elco's komen (zie plaatje) Het zijn 4700 MicroFarad elco's van 63 volt. Ze hebben 4 pootjes dus ik neem aan dat het T-Netwerk condensatoren zijn. Helaas kan ik er niet zoveel over vinden verder.
Dit lijken me wel intressante condensatoren voor een versterkervoeding. Weet iemand misschien meer over dit type of waar ik meer info zou kunnen vinden?
Groetjes,
Mike
Siemens elco's
Moderator: Beheerdersteam
Bedankt voor je reactie Gert-jan, onderop staat bij 1 pin een minteken (-) bij de andere 3 pinnen 1, 2 en 3 kan je me misschien vertellen hoe deze dan aangesloten zouden moeten worden? En kan het echt kwaad dat ze van 1990 zijn? Ze zijn nog ongebruikt, het lijkt me dat dit voor goede kwaliteit elco's niet zo heel veel uit maakt? Of zit ik er helemaal naast?
Ook zou ik graag willen weten wat voor ESR deze elco's hebben. Als ieamand me dat zou kunnen vertellen zou ik erg dankbaar zijn.
Groetjes,
Mike
Ook zou ik graag willen weten wat voor ESR deze elco's hebben. Als ieamand me dat zou kunnen vertellen zou ik erg dankbaar zijn.
Groetjes,
Mike
Hallo Mike,
Googleen op siemens en typenummer levert http://www.datasheetarchive.com/preview/789334.html.
Hier vindt je de door jou gezochte gegevens.
groet Gert-Jan
Googleen op siemens en typenummer levert http://www.datasheetarchive.com/preview/789334.html.
Hier vindt je de door jou gezochte gegevens.
groet Gert-Jan
Bedankt dat je de moeite hebt genomen die specs te vinden Gert-jan, ik heb zelf ook gezocht maar had het helaas niet kunnen vinden. Van wat ik er uit op kan maken hebben de condensatoren een lage esr (27 mOhm). Ook zag ik dat de condensatoren bij 40 graden 250.000 uur mee zouden moeten gaan (dat is zon 28 jaar) ik neem aan dat als ze niet gebruikt zijn ze dan nog wel iets langer mee kunnen.
