Siemens elco's

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
renderman
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 23 dec 2007, 11:49
Locatie: Het zonnige zuiden

Siemens elco's

Bericht door renderman »

Ik kan voor een leuke prijs aan Siemens B41306-E8478-T Elco's komen (zie plaatje) Het zijn 4700 MicroFarad elco's van 63 volt. Ze hebben 4 pootjes dus ik neem aan dat het T-Netwerk condensatoren zijn. Helaas kan ik er niet zoveel over vinden verder.

Dit lijken me wel intressante condensatoren voor een versterkervoeding. Weet iemand misschien meer over dit type of waar ik meer info zou kunnen vinden?

Groetjes,

Mike
Bijlagen
Siemens Elco
Siemens Elco
gugi100
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 13:18
Locatie: IJsselstein

Bericht door gugi100 »

Hallo Mike,

Het zijn zeer waarschijnlijk geen T-network achtige elko's. er zijn heel veel "gewone" elko's met vier pinnen. Let ook even op de vermoedelijke datum code, 09.90 (maand 9 jaar 1990) , ze zijn niet bepaald nieuw meer...... Ik zou ze niet zo snel gebruiken.

groet Gert-Jan
Gebruikersavatar
renderman
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 23 dec 2007, 11:49
Locatie: Het zonnige zuiden

Bericht door renderman »

Bedankt voor je reactie Gert-jan, onderop staat bij 1 pin een minteken (-) bij de andere 3 pinnen 1, 2 en 3 kan je me misschien vertellen hoe deze dan aangesloten zouden moeten worden? En kan het echt kwaad dat ze van 1990 zijn? Ze zijn nog ongebruikt, het lijkt me dat dit voor goede kwaliteit elco's niet zo heel veel uit maakt? Of zit ik er helemaal naast?

Ook zou ik graag willen weten wat voor ESR deze elco's hebben. Als ieamand me dat zou kunnen vertellen zou ik erg dankbaar zijn.

Groetjes,

Mike
gugi100
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 13:18
Locatie: IJsselstein

Bericht door gugi100 »

Hallo Mike,

Googleen op siemens en typenummer levert http://www.datasheetarchive.com/preview/789334.html.



Hier vindt je de door jou gezochte gegevens.

groet Gert-Jan
Gebruikersavatar
renderman
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 23 dec 2007, 11:49
Locatie: Het zonnige zuiden

Bericht door renderman »

Bedankt dat je de moeite hebt genomen die specs te vinden Gert-jan, ik heb zelf ook gezocht maar had het helaas niet kunnen vinden. Van wat ik er uit op kan maken hebben de condensatoren een lage esr (27 mOhm). Ook zag ik dat de condensatoren bij 40 graden 250.000 uur mee zouden moeten gaan (dat is zon 28 jaar) ik neem aan dat als ze niet gebruikt zijn ze dan nog wel iets langer mee kunnen.
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

het zou mss goed zijn de elco's te formeren dit is met een hoogochmige weerstand op de spanning zetten en ze zo langzaam te laten opladen
blijkt een oudere elco deugd te doen
mvg
audioot
Gebruikersavatar
renderman
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 23 dec 2007, 11:49
Locatie: Het zonnige zuiden

Bericht door renderman »

Bedankt audioot, ik had daar inmiddels zelf ook iets over gevonden. Inmiddels heb ik de elco's binnen en nagemeten. Ze blijken het prima te doen :D Iemand anders toevallig intresse in deze elco's? Ik heb er behoorlijk wat.
Plaats reactie