Tri-Nextel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Menno, wil je GOOD LOOKS of GOOD SOUND :D
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Hondasnl schreef:
Jeetje Menno, laat je niet gek maken, ik weet precies hoe je je voelt :shock:
Gewoon op je eigen gevoel afgaan, laat die kerels maar lullen :D
Bizar, ik heb van schrik maar een rumcola genomen.
ik ook. maar de cola was op...
gelukkig komen de alternatieven nu los, en niet als ik het ding in mekaar heb zitten. de nextel serie is in veel opzichten een beter alternatief, muv de looks. maar daar kan ik nog wel overheen komen...
zit ik alleen met de millenniums... :(
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

anonamemouse schreef:
zit ik alleen met de millenniums... :(
Shit, wordt het toch nog een duur kasje zonder de LOOKS :D
En ik kan die T.... tekening weer aanpassen :lol:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

anonamemouse schreef:
Hondasnl schreef:
Jeetje Menno, laat je niet gek maken, ik weet precies hoe je je voelt :shock:
Gewoon op je eigen gevoel afgaan, laat die kerels maar lullen :D
Bizar, ik heb van schrik maar een rumcola genomen.
ik ook. maar de cola was op...
gelukkig komen de alternatieven nu los, en niet als ik het ding in mekaar heb zitten. de nextel serie is in veel opzichten een beter alternatief, muv de looks. maar daar kan ik nog wel overheen komen...
zit ik alleen met de millenniums... :(

Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak.

Ik persoonlijk vindt de Nextel serie niet alleen mooier om te zien maar ook om te horen.Wil niet zeggen dat de Magnesium serie `n straf is om naar te luisteren.

Als je wilt kun je hier wel eens komen luisteren.

En als ik me niet vergis is Marcus al `n kast aan het bouwen waar jouw Millenniums mooi in kunnen.Dus die ben je zo kwijt :twisted:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

CarloPJB schreef:
En als ik me niet vergis is Marcus al `n kast aan het bouwen waar jouw Millenniums mooi in kunnen.Dus die ben je zo kwijt :twisted:
Klopt Carlo, helemaal gelijk, smaken verschillen.
Persoonlijk vind ik die Nextel ook mooier!

Betreffende de toekomstige kasten, die zijn voor m'n huidige drivers en filters bedoeld :D .
Puur een kastproject.

Heb geen geldboom in de tuin.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Jeeezzzzz, m'n mailbox loopt vol :shock: .

Als dit zo door gaat zeg ik m'n abbonement op bij je! :D

*********************************************

Edit: totale freq.verloop added.

Toch begrijp ik de curve van Seas dan niet helemaal, worden we hier voor de gek gehouden?
Ik zie toch duidelijk een relatief vlak verloop over het geheel.
Geen flinke uitschieters omhoog.
Of is dat kleine bergje op 3,8k het probleem?

PS:
Dit is wellicht ook een idee?
http://www.troelsgravesen.dk/TJL3W.htm
Bijlagen
Clipboard01.jpg
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op za 29 dec 2007, 8:21, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ga slapen jôh
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Hondasnl schreef:
Jeeezzzzz, m'n mailbox loopt vol :shock: .

Als dit zo door gaat zeg ik m'n abbonement op bij je! :D
hehehe... ik ken het probleem :)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Is er nog winst te boeken door de M15CH002 te nemen ipv de W15LY001 ?

Mmm, ik ben even verder aan het brainstormen.

En ik kom met de grote vraag...
Waarom eigenlijk excel drivers ?

De tweeter s een zeer goede.

Als we daarbij nu een zeer goede mid- en laag woofer bij zoeken, hebben we denk ik al misschien wat beters.

De AL130 is dan een goede optie. vind je die niet mooi ? Neem dan de Vifa XG18 als mid, die heeft ook ziek lage vervorming.

Ik zit dan als bas driver aan een scanspeak te denken.
(de 22W/8857T00 ofzo)
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

b_force schreef:


Waarom eigenlijk excel drivers ?
Jeroen_D schreef:
Een droomcombinatie van SEAS, voor de echte high end, zou voor mij zijn: W26FX002, W15LY001 en T29CF002 (of T29CF001 voor dezelfde performance maar lagere prijs en wat minder high end looks).
Daarom? :wink:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

b_force schreef:
Waarom eigenlijk excel drivers ?
Bestaan er dan toch domme vragen? :D
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Haha, nou we waren al eerder met Excel drivers begonnen.

volgens Jeroen voldoet bv een Peerless of een AL130 ook prima als high-end.

Menno wil het beste uit de kan hebben, met andere woorden, waarom zoeken we in g*dsnaam niet verder dan excel ?

Het was zegmaar een retorische vraag :D :lol: 8)
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Tja, je kunt ook nog aan Audiotechnology denken...maar wat mij betreft zelfde laken een pak als scanspeak. Prima drivers dus, maar net weer wat andere looks. Volgens mij klinkt een millennium tweeter boven een ss 15W bloedmooi :)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Dan moet ik (en vooral Menno, want het wordt zijn systeem) toch geloven aan een Scanspeak :p

Ik zie dat bij Menno sowieso niet gebeuren denk ik :P

Anders dus een AL130 of XG18 als alternatief ?
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

jeroen_d schreef:
Tja, je kunt ook nog aan Audiotechnology denken...maar wat mij betreft zelfde laken een pak als scanspeak. Prima drivers dus, maar net weer wat andere looks. Volgens mij klinkt een millennium tweeter boven een ss 15W bloedmooi :)
Scanspeak en Audiotechnology klinken niet hetzelfde... Ook is de combo 15W en Seas mil. niet zo geslaagd als jij hier doet voorstellen :) Zelf zou ik eerder de Scanspeak 6600/ 7000 nemen, maar ik begrijp dat de tweeter al vast staat. Dan zou ik toch bij Seas/ Dayton RS/ Visaton gaan shoppen.

Hondasnl -> domme antwoorden bestaan ook :) Seas Excel is voor de bling bling generatie :twisted:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

nlmb schreef:
...................... Seas Excel is voor de bling bling generatie :twisted:
:?: :?: :?:

Volgens mij bestaat de Excel serie al langer dan het Bling Bling fenomeen :?
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

CarloPJB schreef:
nlmb schreef:
...................... Seas Excel is voor de bling bling generatie :twisted:
:?: :?: :?:

Volgens mij bestaat de Excel serie al langer dan het Bling Bling fenomeen :?
dat snap ik weer niet, goud bestaat toch ook al een tijdje :?: :?: Overigens wil ik wel zeggen dat de magnesium woofers erg goed klinken maar ik vind ze er niet zo mooi uit zien. De nextel woofers zien er iig een stuk minder opzichtig uit.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Moderator ...... bezem :?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Zeer zeker geen bezem, NLMB geeft aan wat de redenen zijn, met vette smiley's erbij. Als je die juist interpreteerd zul je zien dat je het met een korreltje zout (wat zeg ik, een bus zout) moeten nemen.

Als er shit aan de knikker is hoor ik dat graag via PM, op deze manier voel ik me zo'n "op afroep" werkneemster zullen we maar zeggen :)

Dit is een forum, hier kun je tegengas verwachten, alsmede speldeprikjes :wink:

Wowly
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

CarloPJB schreef:
b_force schreef:


Waarom eigenlijk excel drivers ?
Jeroen_D schreef:
Een droomcombinatie van SEAS, voor de echte high end, zou voor mij zijn: W26FX002, W15LY001 en T29CF002 (of T29CF001 voor dezelfde performance maar lagere prijs en wat minder high end looks).
Daarom? :wink:
is op zich inderdaad wel een vrij aardige reden. eentje die van jeroen voor mij heel goed werkt.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

vigier is zo vriendelijk om verder te zoeken naar een koper voor de millennium tweeters. dus op het hoge tonen vlak staat de deur weer open. mocht iemand interesse hebben in twee hele goede nooit gebruikte tweeters...
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

anonamemouse schreef:
vigier is zo vriendelijk om verder te zoeken naar een koper voor de millennium tweeters. dus op het hoge tonen vlak staat de deur weer open. mocht iemand interesse hebben in twee hele goede nooit gebruikte tweeters...

Dat is erg aardig van Vigier!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Sja de vraag blijft altijd of je het beste uit de kan wilt halen, of een set wat 100% op elkaar past.

Geef mij altijd maar optie nummer 1.

Ik denk gewoon dat het voor minder nog zo goed (of misschien zelfs wel beter) kan.
Maar dat heb ik Menno ook al volgens mij eens gezegd :P

Ach, een beetje om de looks moet het ook wel gaan :P :D
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

En optie 1 is?

Het ultieme setje van Jeroen? Vervolgens in een mooie kharma of avalon kast bouwen zodat je woofer wel voorin kan, en de ruimtelijkheid toch niet verloren gaat :D
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

lees mijn bericht nog eens :P
Sja de vraag blijft altijd of je het beste uit de kan wilt halen, of een set wat 100% op elkaar past.
Dus een set dat optimaal presteert en dus misschien wat minder mooi (voor het oog) bij elkaar past.

Dat is voor iedereen anders.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”