Met andere woorden.
Een w22 met een w15 (of w12) is dezelfde goede optie

.
Nu nog verder brainstormen over de kast.
Naar mijn idee veel en veel te veel bracing. Onnodig veel volume gaat daar mee verloren.
Maak 1 of maybe 2 goede kruisen. Het hout is dik zat, dus zoveel zal het niet nodig hebben.
Overigens is 27cm ook vrij dik. Uit de datasheet kunnen we vinden dat we toch wel minimaal 18,7 cm nodig hebben om de woofer nog wat te laten ademen.
Tel hierbij de wanddikte bij op en je komt tussen de 25 en 24 cm breed.
Winnen we dus al wat dikte mee.
Overigens denk ik ook dat loodbitumen ook niet perse nodig is.
Het geeft de kast wat meer massa, en normaal dempt het wat in het midden.
Echter hebben we meer dan genoeg bracing en wanddikte EN gaat de woofer waarschijnlijk niet hoger spelen dan zo'n 300Hz oid.
Daar winnen we ook weer maybe 1 cm mee.
Allemaal in her voordeel van de midwoofer. (zoals Jeroen aangaf).
Als de kast nu ietsjes smaller wordt naar boven vanaf bv de voet, dan winnen we ook weer een paar cm.
(als de voet wat groter wordt gemaakt, kan tevens nog de hoek wat groter gemaakt worden en kan er nog meer gewonnen worden)
@ Jeroen
Dat over die Al130 heb ik uiteraard ook al tegen Menno gezegd

(en ook over de andere woofers)
Een optie is nog de W12, die breekt nog wat hoger op dan de W15.