ofc foiliekabel van capsandcoils.com

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

ofc foiliekabel van capsandcoils.com

Bericht door Paul »

Heeft iemand een (geniaal) idee hoe je deze netjes in een terminal / banaanstekker krijgt?

http://www.capsandcoils.com/shop/index. ... cts_id=399

bvd Paul
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik zou soldeer spades gebruiken,en de kabel een paar keer opvouwen.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Met zon hele eenvoudige banana plug moet het zeker lukken.
http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?Tab ... &doy=27m12

Beetje rondvouwen aan het uiteinde en dan valt ie makkelijk te solderen. Ik zal er eens achteraan dat ik de foliekabel terminated ga leveren / dit type banaan in mijn assortiment krijg. Ik heb wel banaan pluggen in mijn assortiment maar die zijn van voor dat er foliekabel van Jantzen beschikbaar was en alleen goed geschikt voor gewone kabel.

Groet Roland
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

iets meer werk maar erg mooi.
Je neemt een paar standaard, knappe, vergulde banaanstekers, een paar stukjes zilverdraad van 30mm lengte en ca 2mm dik. Daar rol je het uiteinde van de foil een keer omheen, Soldeer de folie aan het zilverdraadje. Steek het 5mm overgebleven zilverdraadje in de banaanplug en soldeer dit vast. Rol de foil nog een keer om het draadje. Nu staat de foil haaks op de plug en zal mooi afhangen als je de plug in de bus steekt.
Neem een mooi rond hardhouten klosje (bijv 15mm rond lengte ca 35mm) met een gat van ca 4-5mm over de lengte door het midden. Maak met een zaag een gleuf over de lengte en schuif het klosje over het gesoldeerde eind van de plug. verlijm de zaak met een goede tweecomponentenlijm en sluit het open eind van het klosje af met een paar druppels carroseriekit, rode voor de plus en de zwarte voor de min.

Kees
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Ik heb om te beginnen maar eens een 16tal banaanachtige stekkertjes besteld, kan ik er een paar verprutsen :D

http://cgi.ebay.de/Hohlbanana-vergoldet ... dZViewItem


Als ik straks (9 jan) terugkom van vakantie en de stekkertjes er zijn gaat er een mailtje naar C&C achteraan :D

@Audiomanics, ik ga het proberen maar heb zo mijn twijfels of het met mijn 2 linkerhanden zo fraai uitpakt :oops:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

heeee, je hebt ze gevonden. ik was de link kwijt! Ik heb dze ook gekocht, werkt fabelhaft!!

Wowly
Gebruikersavatar
MidiMaze
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Hebben die dingen veel voordelen ten opzichte van goed rondom klemmende banaan stekkers? Of maakt het allemaal geen moer uit?
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Ik kan me niet voorstellen dat ze duidelijke voordelen hebben, bij mij komt de vorm toevallig goed uit voor m'n toepassing...
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Even een plaatje getekend voor de duidelijkheid....

Kees
Bijlagen
plugje.jpg
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Erg fraaie oplossing Kees!

Groet Roland
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Als Kees ze nu maakt en jij ze bij 10 mtr van die mooie kabel mee laat komen...... :twisted:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

CarloPJB schreef:
Als Kees ze nu maakt
Heeee! ZELFBOUW-audioforum hier hoor!! :lol:

Kees
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Die holle dingen zijn erg fraai af te werken met krimpkous en zeer makkelijk in gebruik. Zien er profi uit zullen we maar zeggen 8)

Wowly
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

20m kabel is ondertussen gearriveerd, de banaantjes zijn bij m'n ouders afgeleverd vanwege een oud adres in m'n paypal account, die komen donderdag als 't goed is...

Kan het op enige wijze kwaad om de plus en min per luidsprekers op elkaar te leggen en dan van een fraai hoesje te voorzien?
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Je kan ook vorkjes gebruiken.

En dan wel de versie die je dicht kan knijpen. Als je het nou anders om doet.
Dus i.p.v. naar binnen naar buiten buigen en mooi plat maken, dan heb je een mooi oppervlak om de kabel aan de solderen.
Plaats reactie