ofc foiliekabel van capsandcoils.com
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
ofc foiliekabel van capsandcoils.com
Heeft iemand een (geniaal) idee hoe je deze netjes in een terminal / banaanstekker krijgt?
http://www.capsandcoils.com/shop/index. ... cts_id=399
bvd Paul
http://www.capsandcoils.com/shop/index. ... cts_id=399
bvd Paul
Hoi,
Met zon hele eenvoudige banana plug moet het zeker lukken.
http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?Tab ... &doy=27m12
Beetje rondvouwen aan het uiteinde en dan valt ie makkelijk te solderen. Ik zal er eens achteraan dat ik de foliekabel terminated ga leveren / dit type banaan in mijn assortiment krijg. Ik heb wel banaan pluggen in mijn assortiment maar die zijn van voor dat er foliekabel van Jantzen beschikbaar was en alleen goed geschikt voor gewone kabel.
Groet Roland
Met zon hele eenvoudige banana plug moet het zeker lukken.
http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?Tab ... &doy=27m12
Beetje rondvouwen aan het uiteinde en dan valt ie makkelijk te solderen. Ik zal er eens achteraan dat ik de foliekabel terminated ga leveren / dit type banaan in mijn assortiment krijg. Ik heb wel banaan pluggen in mijn assortiment maar die zijn van voor dat er foliekabel van Jantzen beschikbaar was en alleen goed geschikt voor gewone kabel.
Groet Roland
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
iets meer werk maar erg mooi.
Je neemt een paar standaard, knappe, vergulde banaanstekers, een paar stukjes zilverdraad van 30mm lengte en ca 2mm dik. Daar rol je het uiteinde van de foil een keer omheen, Soldeer de folie aan het zilverdraadje. Steek het 5mm overgebleven zilverdraadje in de banaanplug en soldeer dit vast. Rol de foil nog een keer om het draadje. Nu staat de foil haaks op de plug en zal mooi afhangen als je de plug in de bus steekt.
Neem een mooi rond hardhouten klosje (bijv 15mm rond lengte ca 35mm) met een gat van ca 4-5mm over de lengte door het midden. Maak met een zaag een gleuf over de lengte en schuif het klosje over het gesoldeerde eind van de plug. verlijm de zaak met een goede tweecomponentenlijm en sluit het open eind van het klosje af met een paar druppels carroseriekit, rode voor de plus en de zwarte voor de min.
Kees
Je neemt een paar standaard, knappe, vergulde banaanstekers, een paar stukjes zilverdraad van 30mm lengte en ca 2mm dik. Daar rol je het uiteinde van de foil een keer omheen, Soldeer de folie aan het zilverdraadje. Steek het 5mm overgebleven zilverdraadje in de banaanplug en soldeer dit vast. Rol de foil nog een keer om het draadje. Nu staat de foil haaks op de plug en zal mooi afhangen als je de plug in de bus steekt.
Neem een mooi rond hardhouten klosje (bijv 15mm rond lengte ca 35mm) met een gat van ca 4-5mm over de lengte door het midden. Maak met een zaag een gleuf over de lengte en schuif het klosje over het gesoldeerde eind van de plug. verlijm de zaak met een goede tweecomponentenlijm en sluit het open eind van het klosje af met een paar druppels carroseriekit, rode voor de plus en de zwarte voor de min.
Kees
Ik heb om te beginnen maar eens een 16tal banaanachtige stekkertjes besteld, kan ik er een paar verprutsen
http://cgi.ebay.de/Hohlbanana-vergoldet ... dZViewItem
Als ik straks (9 jan) terugkom van vakantie en de stekkertjes er zijn gaat er een mailtje naar C&C achteraan
@Audiomanics, ik ga het proberen maar heb zo mijn twijfels of het met mijn 2 linkerhanden zo fraai uitpakt
http://cgi.ebay.de/Hohlbanana-vergoldet ... dZViewItem
Als ik straks (9 jan) terugkom van vakantie en de stekkertjes er zijn gaat er een mailtje naar C&C achteraan
@Audiomanics, ik ga het proberen maar heb zo mijn twijfels of het met mijn 2 linkerhanden zo fraai uitpakt
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
