zoeken
Moderator: Beheerdersteam
zoeken
Ik heb net weer eens gebruik gemaakt van de zoekfunctie en moet constateren dat het zoekwoord tijdens het scrollen bijna niet opvalt.
Volgens mij komt dit omdat het ge-highlighte ( wow ! ) woord in wit weergegeven wordt tegen een grijze achtergrond. Ik denk dat hier beter een andere kleur voor gebruikt kan worden.
Mischien geel of groen ?
Groet Max
Volgens mij komt dit omdat het ge-highlighte ( wow ! ) woord in wit weergegeven wordt tegen een grijze achtergrond. Ik denk dat hier beter een andere kleur voor gebruikt kan worden.
Mischien geel of groen ?
Groet Max
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
trouwens, over zoeken gesproken,
Je kan volgens mij ook niet zoeken op topic starter.
(dus zoeken op de nickname/auteur)
Dus stel, ik zoek op m'n eigen nickname, dan krijg ik ook allemaal topics waar ik ooit in gepost heb, terwijl ik alleen de topics wil vinden waar ik de topic starter van ben.
overigens heeft het woord wat je zoekt nu helemaal geen kleur meer.
Is geel geen optie ?
Je kan volgens mij ook niet zoeken op topic starter.
(dus zoeken op de nickname/auteur)
Dus stel, ik zoek op m'n eigen nickname, dan krijg ik ook allemaal topics waar ik ooit in gepost heb, terwijl ik alleen de topics wil vinden waar ik de topic starter van ben.
overigens heeft het woord wat je zoekt nu helemaal geen kleur meer.
Is geel geen optie ?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Dat werkt nog altijd feilloos hoor.b_force schreef:trouwens, over zoeken gesproken,
Je kan volgens mij ook niet zoeken op topic starter.
(behalve bij deze gebruiker, maar "L" kan je ook geen fatsoenlijke username noemen)
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Ja dat bedoel ik. Gewoon de username invullen achter 'Zoek op Auteur:' en al zijn berichten worden getoond. Niets meer en niets minder dan dat. De enige situatie waarin dit niet werkt, is wanneer de username slechts 1 of 2 karakters lang is.
Aan de forumzijde werkt het naar behoren, dus misschien helpt het als je de cache van je browser eens leegmaakt en/of de browser opnieuw opstart.
Edit: accent aangebracht
Aan de forumzijde werkt het naar behoren, dus misschien helpt het als je de cache van je browser eens leegmaakt en/of de browser opnieuw opstart.
Edit: accent aangebracht
Laatst gewijzigd door Marp op za 18 aug 2007, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste moderators.. indertijd geopperd om het zoekwoord in een andere
duidelijke kleur gehighlight te zien.
zou het nog steeds graag veranderd zien.. je moet elke keer bij
langere teksten de hele tekst bestuderen voordat je het woord vind ..
aub het kan nooit veel moeite zijn om dit even aan te passen
( doordat het zoeken prettiger wordt is de verleiding ook minder groot om
een topic te starten over een onderwerp dat al een paar keer besproken is )
duidelijke kleur gehighlight te zien.
zou het nog steeds graag veranderd zien.. je moet elke keer bij
langere teksten de hele tekst bestuderen voordat je het woord vind ..
aub het kan nooit veel moeite zijn om dit even aan te passen
( doordat het zoeken prettiger wordt is de verleiding ook minder groot om
een topic te starten over een onderwerp dat al een paar keer besproken is )
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
helaas. de php geeft gewoon een string terug waarin wordt bepaald dat het gezochte woord (in dit geval "zoeken") op een bepaalde manier aangevuld wordt met wat html, in dit geval dus metmipo schreef:Lastig.. wordt het niet in afzonderlijke css sheets gedefinieeerd wat de stijl is voor voor tekst op balk/titel en tekst in highlight ?
CODE: Selecteer alles
over <b style="color:#FFFFFF">zoeken</b> gesproken- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
php is niet zo heel vreselijk moeilijk.
de php krijgt als het ware het commando "zoek en vervang", dus als het woord "zoeken" wordt gezocht, dat wordt elke keer dat het woord "zoeken" wordt gevonden dit vervangen door een stukje html voor de kleur en het bold, het woord "zoeken" en de afsluiting van de html.
de zoekpagina kan opgesplitst zijn in een heleboel kleine stukjes (dat is het mooie van php, het is modulair), het is dus de kunst om het juiste stuk te vinden. en daar dan nog wat zinnigs mee te doen.
de php krijgt als het ware het commando "zoek en vervang", dus als het woord "zoeken" wordt gezocht, dat wordt elke keer dat het woord "zoeken" wordt gevonden dit vervangen door een stukje html voor de kleur en het bold, het woord "zoeken" en de afsluiting van de html.
de zoekpagina kan opgesplitst zijn in een heleboel kleine stukjes (dat is het mooie van php, het is modulair), het is dus de kunst om het juiste stuk te vinden. en daar dan nog wat zinnigs mee te doen.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Omdat de witte highlights de gemoederen nogal blijven bezighouden, heb ik tijdens het eten net even PhpBB gedownload en bekeken.
Buiten de kleuren voor links en standaard tekst werkt PhpBB met 3 extra fontcolors, welke via stylemanagement zowel in een css-stylesheet als in de thematabel van de database worden opgeslagen. Fontcolor 3 is bestemd voor de kleur van de tableheaders (de tekst in de bruine balken), maar de makers hebben de kleur van alle afwijkende teksttypen aan deze 3 instellingen gehangen. De kleur van highlights blijkt gekoppeld te zijn aan die van de tableheaders.
--
Ps: wat een ongelooflijk lastige kleurencombinatie heeft het forum. Persoonlijk vind ik #FF8C00 ("darkorange") een van de weinige kleuren die enigzins combineert en daarnaast overal leesbaar blijft: zie voorbeeld.
Buiten de kleuren voor links en standaard tekst werkt PhpBB met 3 extra fontcolors, welke via stylemanagement zowel in een css-stylesheet als in de thematabel van de database worden opgeslagen. Fontcolor 3 is bestemd voor de kleur van de tableheaders (de tekst in de bruine balken), maar de makers hebben de kleur van alle afwijkende teksttypen aan deze 3 instellingen gehangen. De kleur van highlights blijkt gekoppeld te zijn aan die van de tableheaders.
--
Ps: wat een ongelooflijk lastige kleurencombinatie heeft het forum. Persoonlijk vind ik #FF8C00 ("darkorange") een van de weinige kleuren die enigzins combineert en daarnaast overal leesbaar blijft: zie voorbeeld.
Maar is er iets aan te doen? Ik wil niemand opjagen, maar het is niet echt gemakkelijk zoeken zo. Je moet echt een ´gat´ in de tekst zoeken om je zoekargument te vinden.
Daarbij heb ik nog een 2e vraag: Is het mogelijk om bij het zoeken als resultaat te krijgen de post waarin het zoekargument staat en niet het hele topic? Ik denk dat er dan nog meer gebruik gemaakt zou worden van de zoekfunctie. Als ik bijvoorbeeld iets zoek, zal ik eerder een topic kiezen om te gaan lezen dat uit 2 pagina´s bestaat als eentje die uit 65 pagina´s bestaat (proficiat Ed)
. Als een resultaat uit de zoekfunctie meteen naar de desbetreffende post zou lijden, zou dat het zoeken zeer bespoedigen, zeker als de kleur van het argument aangepast kan worden, want je moet een pagina toch best nauwkeurig lezen om het eruit te pikken.
Ik wil niemand opjagen, maar ik denk (weet bijna zeker) dat veel mensen zeer veel profijt zullen hebben van deze 2 functies, waarbij ik niet eens weet of de 2e wel mogelijk is.
Groeten,
Mischa
Daarbij heb ik nog een 2e vraag: Is het mogelijk om bij het zoeken als resultaat te krijgen de post waarin het zoekargument staat en niet het hele topic? Ik denk dat er dan nog meer gebruik gemaakt zou worden van de zoekfunctie. Als ik bijvoorbeeld iets zoek, zal ik eerder een topic kiezen om te gaan lezen dat uit 2 pagina´s bestaat als eentje die uit 65 pagina´s bestaat (proficiat Ed)
Ik wil niemand opjagen, maar ik denk (weet bijna zeker) dat veel mensen zeer veel profijt zullen hebben van deze 2 functies, waarbij ik niet eens weet of de 2e wel mogelijk is.
Groeten,
Mischa
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
mischa72 schreef:
Daarbij heb ik nog een 2e vraag: Is het mogelijk om bij het zoeken als resultaat te krijgen de post waarin het zoekargument staat en niet het hele topic? Ik denk dat er dan nog meer gebruik gemaakt zou worden van de zoekfunctie. Als ik bijvoorbeeld iets zoek, zal ik eerder een topic kiezen om te gaan lezen dat uit 2 pagina´s bestaat als eentje die uit 65 pagina´s bestaat (proficiat Ed). Als een resultaat uit de zoekfunctie meteen naar de desbetreffende post zou lijden, zou dat het zoeken zeer bespoedigen, zeker als de kleur van het argument aangepast kan worden, want je moet een pagina toch best nauwkeurig lezen om het eruit te pikken.
Ik wil niemand opjagen, maar ik denk (weet bijna zeker) dat veel mensen zeer veel profijt zullen hebben van deze 2 functies, waarbij ik niet eens weet of de 2e wel mogelijk is.
Groeten,
Mischa
Uhm, zoekresultaten weergeven als bericht? Is een standaard functie die ingebakken zit. De optie zit er ook overduidelijk zichtbaar.....
