Elektuur audio special 2

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Arie_vK
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 dec 2006, 13:20
Locatie: Barendrecht

Elektuur audio special 2

Bericht door Arie_vK »

Gisteren belde ik naar m’n onderdelenboer voor de Elektuur audio special deel 2. Het kon nog wel 3 tot 6 weken duren voordat het blad er is.

Arie
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

De Elektor Audio Special 2 ligt vanaf dinsdag 18 december 2007 in de boekhandel en kiosk en kost 15,90 euro. Daarnaast is het te bestellen via de Elektor webshop
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

ik heb m ook besteeld samen met nog iets anders. Dat heb ik wel thuisgekregen, maar met het bericht erbij dat de Audio Special 2 is uitverkocht, met een verwachte levertijd van 2 tot 6 weken.
Nog even geduld dus :cry:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik koop hem wel als ik terug ben van vakantie, of hij moet toevallig in de schappen liggen voor as donderdag :D
riktw
Berichten: 209
Lid geworden op: wo 29 aug 2007, 14:36
Locatie: arnhem

Bericht door riktw »

van de week weer leuke zondagskrant kaartjes bezorgen en geld ophalen.
bestel ik meteen deel een erbij want die heb ik nog niet.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Boppo84 schreef:
ik heb m ook besteeld samen met nog iets anders. Dat heb ik wel thuisgekregen, maar met het bericht erbij dat de Audio Special 2 is uitverkocht, met een verwachte levertijd van 2 tot 6 weken.
Nog even geduld dus :cry:
Oeps, heb ik even geluk dat ik een van de auteurs ben! Bij mij lag hij zaterdagochtend op de mat.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

waar is de mijne dan? :twisted:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik zat al te denken, wie zal ik blij maken met het extra exemplaar dat ik gekregen heb?

Je mag hem hebben hoor! Het is tenslotte jouw fineerwerk dat er op de foto staat!
Arie_vK
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 dec 2006, 13:20
Locatie: Barendrecht

Bericht door Arie_vK »

Ik heb vandaag het blad bij een kiosk kunnen verkrijgen.

Even snel bekeken. Hmmm… wat is dat nou weer? Blz.74, gebalanceerde voorversterker wordt er naar foto 7 verwezen van een print. Of die is er niet of er wordt bedoelt de Relaixed voorversterker. Maar daar worden geen discrete onderdelen gebruik voor de voortrap.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Arie,
Even snel bekeken. Hmmm… wat is dat nou weer? Blz.74, gebalanceerde voorversterker wordt er naar foto 7 verwezen van een print. Of die is er niet of er wordt bedoelt de Relaixed voorversterker. Maar daar worden geen discrete onderdelen gebruik voor de voortrap.
De print is te zien bovenaan de pagina, als illustratie. De auteur heeft geen printlayout beschikbaar gesteld helaas, alleen een foto van de opgebouwde print.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Arie_vK
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 dec 2006, 13:20
Locatie: Barendrecht

Bericht door Arie_vK »

Ook raar dat de auteur dan discrete onderdelen opneemt in zijn hele betoog en voor zichzelf een print maakt met opamps?

Weet je, Sander, ik heb nu er een beetje de smoor in dat ik twee printjes gekocht heb van Jos, eerder dit jaar. De RelaiXed volume regelaar en voorversterker ziet er uit als hebbe, hebbe, hebbe! Maar misschien wil je nog wel een print ontwikkelen waar alleen hiervan de voeding en voorversterker opzit. Dat zou mij en misschien ook anderen goed uitkomen. Het is dan wel met meer werk al die losse draadjes…

Arie
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Arie_vK schreef:
ik twee printjes gekocht heb van Jos, eerder dit jaar. De RelaiXed volume regelaar en voorversterker ziet er uit als hebbe, hebbe, hebbe! Maar misschien wil je nog wel een print ontwikkelen waar alleen hiervan de voeding en voorversterker opzit. Dat zou mij en misschien ook anderen goed uitkomen. Het is dan wel met meer werk al die losse draadjes…

Arie
:D :D
Ik dacht precies hetzelfde, ik heb ok nog zo'n regelaar van Jos liggen :D

jan
gugi100
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 13:18
Locatie: IJsselstein

Bericht door gugi100 »

Het gehele concept van de RelaiXed spreekt mij ook enorm aan. Het is goed en mooi doordacht.

Maar uuuh, ik durf het bijna niet te zeggen, het bijna op het ondankbare af.
Ik heb met de twee voorgaande posts gemeen dat ik bronkeuze en volume regeling ookal reeds geregeld heb. Als dat nog niet het geval zou zijn geweest zou ik meteen aan de RelaiXed zijn begonnen......

De buffer met bijbehorende voeding zou ik nu nog heel goed kunnen gebruiken.

Er zijn meerdere mogelijkheden dit te realiseren:
1) de schakeling op gaatjesbord na bouwen.
2) zelf goed leren etsen.
3) proberen de routing in een gerber te krijgen en dan print laten maken.
4) de RelaiXed print kopen en dan alleen de buffer gebruiken
5) Sander helpt ons en doet de routing en laat (of laat ons) de print maken.

1 heeft als nadeel dat je voordelen van een geoptimaliseerd PCB ontwerp mist. (en ziet er veel slechter uit)
2 als je nog nooit geëtst hebt maakt je niet zo een twee drie een goede print.
3) Je zelf aanleren om een goede routing te krijgen zwaar geïnspireerd op de routing van Sander is ook nog niet voor een ieder even eenvoudig.
En dan nog, geen idee hoe het met IP zit.
4) dit eigenlijk de makkelijkste oplossing. Alleen het buffer + voeding gedeelte gebruiken. Afhankelijk van de ruimt in de kast laat je dan de rest zitten of je zaagt zelfs de rest eraf (ook zonde).
5) Tsja dit is wel de meest aantrekkelijke optie....

Groet Gert-Jan Wijers
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Arme Sander......die is zijn MinimA PCB ontwerp ook al kwijt, moet die dat opnieuw maken..........

Ik weet niet of jullie enig idee hebben hoeveel werk het is om een goeie print te ontwerpen?
Als je het echt goed wilt doen, moet je voor veel onderdelen zelf de shape aanmaken omdat ze niet in de library staan (bij mijn ouwe Ultiboard althans).
Dat is al een barst werk waar je niet blij van wordt.

En vervolgens dan het routen. Ook al heb je daar ervaring mee, bij een beetje dubbelzijdige print ben je daar zo twee volle dagen mee bezig, als het niet meer is.


BTW wat is er mis met gaatjesprint? 8)
gugi100
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 13:18
Locatie: IJsselstein

Bericht door gugi100 »

KT 88,

Ik heb zelf nog nooit iets gedaan betreffende het layouten voor een PCB. Ik zou me kunnen voorstellen als je het geheel toch al hebt, je redelijk gemakkelijk een nieuwe layout met alleen het buffer + voeding gedeelte kunt maken.
Maar nogmaals ik wordt hierin niet gehinderd door enige kennis.

Als het ook maar enigzins (teveel) werk is of welke andere reden (of geen reden dan ook), prima.

Gaatjes bord is inderdaad ook een optie.

Groet Gert-Jan
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik zie mezelf niet op korte termijn een stel PCB's voor alleen de buffer en voeding tekenen, ook omdat er een aantal opties niet één op één overeen komen, zoals bv. het muten van 't relais by schakelen naar een andere bron en zo nog wat andere zaken.

Aan de andere kant kun je natuurlijk wel de relais e.d. van de oudere volumeregeling hergebruiken, dus 't kost je dan alleen een set printen en nieuwe geprogrammeerde PIC processors.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

SSassen schreef:
Aan de andere kant kun je natuurlijk wel de relais e.d. van de oudere volumeregeling hergebruiken, dus 't kost je dan alleen een set printen en nieuwe geprogrammeerde PIC processors.
Haha! dát is pas een intelligente oplossing!!! Wel een avondje desolderen/solderen, maar dan heb je ook wat!

Snader, weet je al wat de printjes los gaan kosten?? :D

Jan

(ik voel een projectje opkomen....)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

SSassen schreef:
Aan de andere kant kun je natuurlijk wel de relais e.d. van de oudere volumeregeling hergebruiken, dus 't kost je dan alleen een set printen en nieuwe geprogrammeerde PIC processors.
Haha! dát is pas een intelligente oplossing!!! Wel een avondje desolderen/solderen, maar dan heb je ook wat!

Sander, weet je al wat de printjes los gaan kosten?? :D

Jan

(ik voel een projectje opkomen....)
gugi100
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 13:18
Locatie: IJsselstein

Bericht door gugi100 »

Hallo Wowly,

Kijk maar eens op de site van Jos van Eindhoven (volgens mij € 65)

De relais omsolderen is voor mij niet mogelijk. De relais zijn niet pin compatibel (en 5V).

Ik denk er hard over de print maar gewoon te kopen. Het is een heel mooi en goed doordacht werkstuk.
Misschien dat ik dan voorlopig alleen maar de buffer gebruik.

groet Gert-Jan
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik had he al gezien net. Idd, omsolderen is misschien niet verstandig. Al met al wordt het dan toch een kostbaar projectje als alles in een kast enzo is gezet. En in principe doet mijn UcD het ook met de pasieve versie.

Had me zo leuk geleken als "universele" voorversterker.

Jan
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Iemand attendeerde me er al op (waarvoor dank) dat onze "terveenstra" (WTF???) :D :D weer met de copy/paste functie heeft gestoeid in het HTForum. Ik heb hem stuitend positief benaderd hahahahaha!!

Moet nu denken aan die figuur van vroeger, die racist Jan Maat (of janmaat?) Die was zo achterlijk eenzijdig dat het een hilarisch figuur is geworden. "Hij begon altijd met "waawde landgenowten" (kon de R niet uitspreken). Hihihihahaha.

Ik hoop dat ze de reactie van mister WTF laten staan. Goed voor de lachspieren :D

Jan
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Daarom wil ik me aansluiten bij terveenstra: Tot volgend jaar!!!

Wowly
Jan, je bent onverbeterlijk, meesterlijk antwoord 8) Ik denk niet dat hij hem snapt maar dat kan mij dan natuurlijk weer niets schelen :D Mijn exemplaar ligt nog steeds onder de kerstboom en ik moet dus tot dinsdag wachten om te weten of Sander echt IR is. :lol:
Ondertussen heb ik wel alvast de voorversterker besteld bij Jos. Ga ik in de UcD knutselen voor de ongelukkige Primare bezitter.

Co
Plaats reactie