Elektuur audio special 2
Moderator: Beheerdersteam
Elektuur audio special 2
Gisteren belde ik naar m’n onderdelenboer voor de Elektuur audio special deel 2. Het kon nog wel 3 tot 6 weken duren voordat het blad er is.
Arie
Arie
Oeps, heb ik even geluk dat ik een van de auteurs ben! Bij mij lag hij zaterdagochtend op de mat.Boppo84 schreef:ik heb m ook besteeld samen met nog iets anders. Dat heb ik wel thuisgekregen, maar met het bericht erbij dat de Audio Special 2 is uitverkocht, met een verwachte levertijd van 2 tot 6 weken.
Nog even geduld dus
Ik heb vandaag het blad bij een kiosk kunnen verkrijgen.
Even snel bekeken. Hmmm… wat is dat nou weer? Blz.74, gebalanceerde voorversterker wordt er naar foto 7 verwezen van een print. Of die is er niet of er wordt bedoelt de Relaixed voorversterker. Maar daar worden geen discrete onderdelen gebruik voor de voortrap.
Even snel bekeken. Hmmm… wat is dat nou weer? Blz.74, gebalanceerde voorversterker wordt er naar foto 7 verwezen van een print. Of die is er niet of er wordt bedoelt de Relaixed voorversterker. Maar daar worden geen discrete onderdelen gebruik voor de voortrap.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Arie,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
De print is te zien bovenaan de pagina, als illustratie. De auteur heeft geen printlayout beschikbaar gesteld helaas, alleen een foto van de opgebouwde print.Even snel bekeken. Hmmm… wat is dat nou weer? Blz.74, gebalanceerde voorversterker wordt er naar foto 7 verwezen van een print. Of die is er niet of er wordt bedoelt de Relaixed voorversterker. Maar daar worden geen discrete onderdelen gebruik voor de voortrap.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ook raar dat de auteur dan discrete onderdelen opneemt in zijn hele betoog en voor zichzelf een print maakt met opamps?
Weet je, Sander, ik heb nu er een beetje de smoor in dat ik twee printjes gekocht heb van Jos, eerder dit jaar. De RelaiXed volume regelaar en voorversterker ziet er uit als hebbe, hebbe, hebbe! Maar misschien wil je nog wel een print ontwikkelen waar alleen hiervan de voeding en voorversterker opzit. Dat zou mij en misschien ook anderen goed uitkomen. Het is dan wel met meer werk al die losse draadjes…
Arie
Weet je, Sander, ik heb nu er een beetje de smoor in dat ik twee printjes gekocht heb van Jos, eerder dit jaar. De RelaiXed volume regelaar en voorversterker ziet er uit als hebbe, hebbe, hebbe! Maar misschien wil je nog wel een print ontwikkelen waar alleen hiervan de voeding en voorversterker opzit. Dat zou mij en misschien ook anderen goed uitkomen. Het is dan wel met meer werk al die losse draadjes…
Arie
Arie_vK schreef:ik twee printjes gekocht heb van Jos, eerder dit jaar. De RelaiXed volume regelaar en voorversterker ziet er uit als hebbe, hebbe, hebbe! Maar misschien wil je nog wel een print ontwikkelen waar alleen hiervan de voeding en voorversterker opzit. Dat zou mij en misschien ook anderen goed uitkomen. Het is dan wel met meer werk al die losse draadjes…
Arie
Ik dacht precies hetzelfde, ik heb ok nog zo'n regelaar van Jos liggen
jan
Het gehele concept van de RelaiXed spreekt mij ook enorm aan. Het is goed en mooi doordacht.
Maar uuuh, ik durf het bijna niet te zeggen, het bijna op het ondankbare af.
Ik heb met de twee voorgaande posts gemeen dat ik bronkeuze en volume regeling ookal reeds geregeld heb. Als dat nog niet het geval zou zijn geweest zou ik meteen aan de RelaiXed zijn begonnen......
De buffer met bijbehorende voeding zou ik nu nog heel goed kunnen gebruiken.
Er zijn meerdere mogelijkheden dit te realiseren:
1) de schakeling op gaatjesbord na bouwen.
2) zelf goed leren etsen.
3) proberen de routing in een gerber te krijgen en dan print laten maken.
4) de RelaiXed print kopen en dan alleen de buffer gebruiken
5) Sander helpt ons en doet de routing en laat (of laat ons) de print maken.
1 heeft als nadeel dat je voordelen van een geoptimaliseerd PCB ontwerp mist. (en ziet er veel slechter uit)
2 als je nog nooit geëtst hebt maakt je niet zo een twee drie een goede print.
3) Je zelf aanleren om een goede routing te krijgen zwaar geïnspireerd op de routing van Sander is ook nog niet voor een ieder even eenvoudig.
En dan nog, geen idee hoe het met IP zit.
4) dit eigenlijk de makkelijkste oplossing. Alleen het buffer + voeding gedeelte gebruiken. Afhankelijk van de ruimt in de kast laat je dan de rest zitten of je zaagt zelfs de rest eraf (ook zonde).
5) Tsja dit is wel de meest aantrekkelijke optie....
Groet Gert-Jan Wijers
Maar uuuh, ik durf het bijna niet te zeggen, het bijna op het ondankbare af.
Ik heb met de twee voorgaande posts gemeen dat ik bronkeuze en volume regeling ookal reeds geregeld heb. Als dat nog niet het geval zou zijn geweest zou ik meteen aan de RelaiXed zijn begonnen......
De buffer met bijbehorende voeding zou ik nu nog heel goed kunnen gebruiken.
Er zijn meerdere mogelijkheden dit te realiseren:
1) de schakeling op gaatjesbord na bouwen.
2) zelf goed leren etsen.
3) proberen de routing in een gerber te krijgen en dan print laten maken.
4) de RelaiXed print kopen en dan alleen de buffer gebruiken
5) Sander helpt ons en doet de routing en laat (of laat ons) de print maken.
1 heeft als nadeel dat je voordelen van een geoptimaliseerd PCB ontwerp mist. (en ziet er veel slechter uit)
2 als je nog nooit geëtst hebt maakt je niet zo een twee drie een goede print.
3) Je zelf aanleren om een goede routing te krijgen zwaar geïnspireerd op de routing van Sander is ook nog niet voor een ieder even eenvoudig.
En dan nog, geen idee hoe het met IP zit.
4) dit eigenlijk de makkelijkste oplossing. Alleen het buffer + voeding gedeelte gebruiken. Afhankelijk van de ruimt in de kast laat je dan de rest zitten of je zaagt zelfs de rest eraf (ook zonde).
5) Tsja dit is wel de meest aantrekkelijke optie....
Groet Gert-Jan Wijers
Arme Sander......die is zijn MinimA PCB ontwerp ook al kwijt, moet die dat opnieuw maken..........
Ik weet niet of jullie enig idee hebben hoeveel werk het is om een goeie print te ontwerpen?
Als je het echt goed wilt doen, moet je voor veel onderdelen zelf de shape aanmaken omdat ze niet in de library staan (bij mijn ouwe Ultiboard althans).
Dat is al een barst werk waar je niet blij van wordt.
En vervolgens dan het routen. Ook al heb je daar ervaring mee, bij een beetje dubbelzijdige print ben je daar zo twee volle dagen mee bezig, als het niet meer is.
BTW wat is er mis met gaatjesprint?
Ik weet niet of jullie enig idee hebben hoeveel werk het is om een goeie print te ontwerpen?
Als je het echt goed wilt doen, moet je voor veel onderdelen zelf de shape aanmaken omdat ze niet in de library staan (bij mijn ouwe Ultiboard althans).
Dat is al een barst werk waar je niet blij van wordt.
En vervolgens dan het routen. Ook al heb je daar ervaring mee, bij een beetje dubbelzijdige print ben je daar zo twee volle dagen mee bezig, als het niet meer is.
BTW wat is er mis met gaatjesprint?
KT 88,
Ik heb zelf nog nooit iets gedaan betreffende het layouten voor een PCB. Ik zou me kunnen voorstellen als je het geheel toch al hebt, je redelijk gemakkelijk een nieuwe layout met alleen het buffer + voeding gedeelte kunt maken.
Maar nogmaals ik wordt hierin niet gehinderd door enige kennis.
Als het ook maar enigzins (teveel) werk is of welke andere reden (of geen reden dan ook), prima.
Gaatjes bord is inderdaad ook een optie.
Groet Gert-Jan
Ik heb zelf nog nooit iets gedaan betreffende het layouten voor een PCB. Ik zou me kunnen voorstellen als je het geheel toch al hebt, je redelijk gemakkelijk een nieuwe layout met alleen het buffer + voeding gedeelte kunt maken.
Maar nogmaals ik wordt hierin niet gehinderd door enige kennis.
Als het ook maar enigzins (teveel) werk is of welke andere reden (of geen reden dan ook), prima.
Gaatjes bord is inderdaad ook een optie.
Groet Gert-Jan
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ik zie mezelf niet op korte termijn een stel PCB's voor alleen de buffer en voeding tekenen, ook omdat er een aantal opties niet één op één overeen komen, zoals bv. het muten van 't relais by schakelen naar een andere bron en zo nog wat andere zaken.
Aan de andere kant kun je natuurlijk wel de relais e.d. van de oudere volumeregeling hergebruiken, dus 't kost je dan alleen een set printen en nieuwe geprogrammeerde PIC processors.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Aan de andere kant kun je natuurlijk wel de relais e.d. van de oudere volumeregeling hergebruiken, dus 't kost je dan alleen een set printen en nieuwe geprogrammeerde PIC processors.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Haha! dát is pas een intelligente oplossing!!! Wel een avondje desolderen/solderen, maar dan heb je ook wat!SSassen schreef:Aan de andere kant kun je natuurlijk wel de relais e.d. van de oudere volumeregeling hergebruiken, dus 't kost je dan alleen een set printen en nieuwe geprogrammeerde PIC processors.
Snader, weet je al wat de printjes los gaan kosten??
Jan
(ik voel een projectje opkomen....)
Haha! dát is pas een intelligente oplossing!!! Wel een avondje desolderen/solderen, maar dan heb je ook wat!SSassen schreef:Aan de andere kant kun je natuurlijk wel de relais e.d. van de oudere volumeregeling hergebruiken, dus 't kost je dan alleen een set printen en nieuwe geprogrammeerde PIC processors.
Sander, weet je al wat de printjes los gaan kosten??
Jan
(ik voel een projectje opkomen....)
Hallo Wowly,
Kijk maar eens op de site van Jos van Eindhoven (volgens mij € 65)
De relais omsolderen is voor mij niet mogelijk. De relais zijn niet pin compatibel (en 5V).
Ik denk er hard over de print maar gewoon te kopen. Het is een heel mooi en goed doordacht werkstuk.
Misschien dat ik dan voorlopig alleen maar de buffer gebruik.
groet Gert-Jan
Kijk maar eens op de site van Jos van Eindhoven (volgens mij € 65)
De relais omsolderen is voor mij niet mogelijk. De relais zijn niet pin compatibel (en 5V).
Ik denk er hard over de print maar gewoon te kopen. Het is een heel mooi en goed doordacht werkstuk.
Misschien dat ik dan voorlopig alleen maar de buffer gebruik.
groet Gert-Jan
Iemand attendeerde me er al op (waarvoor dank) dat onze "terveenstra" (WTF???)
weer met de copy/paste functie heeft gestoeid in het HTForum. Ik heb hem stuitend positief benaderd hahahahaha!!
Moet nu denken aan die figuur van vroeger, die racist Jan Maat (of janmaat?) Die was zo achterlijk eenzijdig dat het een hilarisch figuur is geworden. "Hij begon altijd met "waawde landgenowten" (kon de R niet uitspreken). Hihihihahaha.
Ik hoop dat ze de reactie van mister WTF laten staan. Goed voor de lachspieren
Jan
Moet nu denken aan die figuur van vroeger, die racist Jan Maat (of janmaat?) Die was zo achterlijk eenzijdig dat het een hilarisch figuur is geworden. "Hij begon altijd met "waawde landgenowten" (kon de R niet uitspreken). Hihihihahaha.
Ik hoop dat ze de reactie van mister WTF laten staan. Goed voor de lachspieren
Jan
Jan, je bent onverbeterlijk, meesterlijk antwoordDaarom wil ik me aansluiten bij terveenstra: Tot volgend jaar!!!
Wowly
Ondertussen heb ik wel alvast de voorversterker besteld bij Jos. Ga ik in de UcD knutselen voor de ongelukkige Primare bezitter.
Co
