Elektuur Audio Special #2

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Wowly schreef:
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar wie is die vent eigenlijk???
In ieder geval iemand die goed op de hoogte is. Dat maakt zijn post des te opvallender. Ook opmerkelijk is dat het artikel van de mensen die betrokken zijn bij de audiofabriek wel gewaardeerd wordt. Heel vreemd allemaal.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Roland,
Dan moet je er wel eerlijk bijzeggen dat je een paar maal een topic buiten de sponsor thread is aangeboden om de HT sponsor zijn product te bekritiseren.
Dat maakt 't toch alleen maar zorgelijker? Immers dan kan de sponsor lekker z'n gang blijven gaan en wordt de discussie in een obscuur hoekje ergens op 't forum voortgezet, nee, da's weer puur in het belang van de sponsor, niet in het belang van de forumleden. Zo wordt zonneklaar waar de beweegredenen voor 't HTforum liggen en da's simpelweg een forum bieden waar de sponsoren naar klanten kunnen hengelen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

In ieder geval iemand die goed op de hoogte is. Dat maakt zijn post des te opvallender. Ook opmerkelijk is dat het artikel van de mensen die betrokken zijn bij de audiofabriek wel gewaardeerd wordt. Heel vreemd allemaal.
Inderdaad, erg vreemd allemaal, misschien een 'bekende' (winkelier, kleine zelfstandige, importeur, handelaar, etc) die jaloers is op het genomen initiatief? En/of op deze manier z'n gram probeert te halen?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Wellicht is het een idee om wat posts hier naar een appart topic af te splitsen :?

Ik denk ook dat deze persoon een bekende moet zijn. Een gering aantal posts, en toch weet hij duidelijk meer dan hij loslaat.

Anyway, ik hoop dat de special straks op de mat ligt, want ik ben zeer benieuwd :)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

HTForum schreef:
The topic or board you are looking for appears to be either missing
:roll:
Gebruikersavatar
4-weg
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 23:19

Bericht door 4-weg »

Roland schreef:
Sander,

Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar het thiel, eton ontwerp van de Heer ter veen in de audiospecial 2008.

Groet Roland
Off topic: ik heb de prototypes mogen beluisteren van de Master Audition speakers, voorzien van de Thiel tweeter en de Eton mid/laag.
Muziek werd gedraaid via de Spectral CD speler, Aesthetix voor- en Mimetism eindversterker.
Misschien dat ze in de basis al klaar waren, maar met muziek van oa. Yuri Honing Trio van de CD Star TRacks klonk het echt 3 dimensionaal, levendig en realistisch. Geen spoortje van rafeligheid in het hoog, ook niet bij hoge volumes. Het klappende publiek "zag" je als het ware voor je.
Ogen sluiten en het gevoel dat je erbij bent.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

4-weg,
wat wil je met bovenstaande post zeggen? Is Wim ter Veen iemand van Dynamic Solutions?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Volgens mij wil 4-weg er op wijzen dat er met Eton en Thiel drivers mooie speakers te bouwen zijn. Niks meer niks minder.

Erg raar dat het hele topic weg is gehaald....

Groet Roland
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Dus alleen met Eton en Thiel vallen goed presterende luidsprekers te bouwen? Da's een nogal generaliserende opmerking die geheel onjuist is, zowel Eton en Thiel maken nette chassis, maar d'r zijn nog zat andere fabrikanten die nette chassis maken. De drivers zijn slechts deel van de optelsom die een luidspreker is, ook met zeer goede chassis is een slecht klinkende luidspreker te bouwen en vice versa.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

SSassen schreef:
Dus alleen met Eton en Thiel vallen goed presterende luidsprekers te bouwen? Da's een nogal generaliserende opmerking die geheel onjuist is, zowel Eton en Thiel maken nette chassis, maar d'r zijn nog zat andere fabrikanten die nette chassis maken. De drivers zijn slechts deel van de optelsom die een luidspreker is, ook met zeer goede chassis is een slecht klinkende luidspreker te bouwen en vice versa.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
He toe even Sander. 4-weg plaats gewoon een off topic mening over een Thiel/Eton ontwerp wat ie gehoord heeft. Meer niet, niemand beweert hier dat een speaker zonder Thiel of Eton niks met niks kan zijn. Je reageert op een opmerking die niet geplaatst is...

Ik hoorde ergens dat je met Audio technology drivers ook best mooie dingen kunt maken :D . Dus het hoeft echt niet altijd Thiel / Eton te zijn.

Groet Roland
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Roland,
He toe even Sander. 4-weg plaats gewoon een off topic mening over een Thiel/Eton ontwerp wat ie gehoord heeft. Meer niet, niemand beweert hier dat een speaker zonder Thiel of Eton niks met niks kan zijn. Je reageert op een opmerking die niet geplaatst is...
Mag ik ook even off-topic? Of ben je nu opeens part-time moderator oid? Ik probeer alvast een discussie in de kiem te smoren, want anders gaan we wel weer erg off-topic.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ja,

Waarom zou dat hele topic eigenlijk verdwenen zijn! Als de commercie bepaalt wat we te lezen krijgen en wat niet zijn we een goed eind van huis.

Maar is dat wel zo? Heeft er iemand een mail gestuurd naar de HTmods met de vraag waarom het hele topic verdwenen is? Mischien vondt men het audiospecial deel wel te commerciel worden?

Ik speel advocaat voor de duivel he. Ik zet het er maar even bij voor de zekerheid. Om nu een flame war tussen HT en ZBA te starten is ook niet echt constructief. Zonder dat we precies weten wat er aan de hand is.

Groet Roland
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Even voor iedereen.

Het is NIET de bedoeling dat er gaat worden gediscusieerd over wat er op het HTForum allemaal gebeurt. Roland is GEEN parttime moderator maar gewoon een lid wat ziet dat zaken verkeerd worden beoordeeld. Als 4-weg aangeeft dat ie heeft genoten van een eton thiel systeem en Sander maakt ervan dat 4-weg impliceert dat je alleen daarmee goede systemen kan bouwen is dat een volstrekt verkeerde manier van interpreteren. Dat Roland de boel probeert te nuanceren juich ik alleen maar toe.

Sander, probeer positief te blijven onder alle negatieve aandacht, de audiospecial is te belangrijk om te laten verpesten door een negatieve figuur op een ander forum. Dan heeft i nog zijn zin gekregen.

Dus, kappen deze discussie, nu over tot inhoudelijke commentaren over de special.......

Wowly

(en nu ga ik ook naar mijn werk waarbij ik op de heenweg ga proberen de special te bemachtigen :D )
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Ok, ik vind het weer een super uitgave! Weer heel veel interessant leesvoer. Keep up to good work. In Nederland is het nou eenmaal de gewoonte dat iedereen die z'n hoofd boven het maaiveld uitsteekt...

Nog een vraagje over de Minima versterker. Komt er evt. in een later stadium nog een pcb-layout beschikbaar?
Gebruikersavatar
4-weg
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 23:19

Bericht door 4-weg »

SSassen schreef:
Dus alleen met Eton en Thiel vallen goed presterende luidsprekers te bouwen? Da's een nogal generaliserende opmerking die geheel onjuist is, zowel Eton en Thiel maken nette chassis, maar d'r zijn nog zat andere fabrikanten die nette chassis maken. De drivers zijn slechts deel van de optelsom die een luidspreker is, ook met zeer goede chassis is een slecht klinkende luidspreker te bouwen en vice versa.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik ben bang dat je wat voorbarig gereageerd hebt, Sander.
1. ben ik begonnen met "off topic"
2. heb ik specifiek de quote van Roland erbij gehaald om aan te geven wat ik toevalligerwijze gehoord heb met deze drivers
3. waar ik wist dat Rick Paap met Thiel tweeters is gaan werken kon ik natuurlijk niet weten dat hij een match gemaakt had met een Eton driver
4. zullen er in de wereld wel meer ontwerpers een, persoonlijke dan wel ontwerptechnische, keuze gemaakt hebben voor deze drivers
5. is deze Wim, die ik niet ken, niet verbonden aan Rick
6. zijn er met andere drivers ook uitstekende ontwerpen te maken
7. vond ik het leuk om een, toevallige, ervaring te melden
8. ik mag veronderstellen dat jij, als redacteur van een blad, weet hoe belangrijk lezen is
9. ik er vanuit ga dat Sander iets te snel gelezen heeft
10. en we het hierbij maar moeten laten

Vriendelijke groet,
Maarten
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Peter,
Nog een vraagje over de Minima versterker. Komt er evt. in een later stadium nog een pcb-layout beschikbaar?
Niet op korte termijn, de PCB leverancier heeft 't voor elkaar gekregen om én de gerber bestanden én de PCB's zoek te maken. Ik heb in de tussentijd, in een vlaag van verstandsverbijstering, m'n PC opnieuw geinstalleerd en ben vergeten juist die directory met deze bestanden aan de backup toe te voegen. Ik zal dus de gehele PCB opnieuw moeten tekenen adhv. 't prototype. Op termijn, en bij voldoende belangstelling, zal ik dus wel de PCB's in de verkoop aanbieden, netzoals nu de PCB's voor de ExtremA.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Maarten,

Geen probleem, ik reageerde wellicht wat té voorbarig, zand erover wat mij betreft.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Peter,
Ok, ik vind het weer een super uitgave! Weer heel veel interessant leesvoer. Keep up to good work. In Nederland is het nou eenmaal de gewoonte dat iedereen die z'n hoofd boven het maaiveld uitsteekt...
Dank je, d'r zit netzoals de vorige keer weer erg veel werk in, van mijzelf, maar uiteraard ook van de auteurs. Zoals bijvoorbeeld onze eigen Jeroen Dezaire en Roland Breteler die beide een bijdrage hebben gedaan aan deze tweede Audio Special.

Ps. mochten er mensen zijn die graag een bijdrage doen, mijn inbox is geduldig en ik bijt niet :)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Dat is jammer Sander. Ik denk namelijk dat ik nog op zoek ben naar 4 amps op de middenlange termijn en de Minima staat zeker hoog op het lijstje (met nog een paar anderen, zoals de Twistedpear TXO bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Dank je, d'r zit netzoals de vorige keer weer erg veel werk in, van mijzelf, maar uiteraard ook van de auteurs.
Complimenten zijn bedoeld voor het hele team. :wink:
Niet op korte termijn, de PCB leverancier heeft 't voor elkaar gekregen om én de gerber bestanden én de PCB's zoek te maken.
Werkt er bij die PCB leverancier een zekere Wim? :mrgreen:
Jammer van het verloren gegane werk. :cry:
Laatst gewijzigd door knuisje op do 20 dec 2007, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Christiaan,

Geduld, ik moet gewoon even ergens een middag over hebben, dan teken ik die PCB opnieuw en dan heb ik met een dag of tien de printen in huis.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Geduld heb ik zeker. 'T is meer dat ik het zo zonde vind van de tijd dat de originele prints weg zijn.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Kheb net gelezen, en vond het een mooie uitgave!

Vind die buizendingen altijd erg gaaf, vooral die ene waarbij je met een potmeter de terugkoppeling kunt varieren is erg gaaf. Kun je je eigen geluid afstellen :P

Vond de kast van de Woof van Roland heel erg mooi, ben ook erg beieuwd naar die plateamp eigenlijk. Als er een komt met minder vermogen en (nog) kleiner prijsje ga ik zekers zo'n ding aanschaffen!

Vanavond leker verder lezen 8)

Jan
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Wowly schreef:
Vond de kast van de Woof van Roland heel erg mooi, ben ook erg beieuwd naar die plateamp eigenlijk. Als er een komt met minder vermogen en (nog) kleiner prijsje ga ik zekers zo'n ding aanschaffen!

Vanavond leker verder lezen 8)

Jan
Dank je voor het compliment.

Er zijn wat problemen met die plate amp. Daarom is ie nog niet op voorraad. Ik heb een sample van deze plate amp door KT88 laten martelen. De opgegeven spec's haalt ie ruim en hij heeft een hele nacht op 90 % van zijn vermogen staan te blazen. Dat ging goed hij werd alleen wel wat warm.

De leverancier van deze amps heeft nu problemen met de warmte afvoer. En kan ze daarom niet leveren. Erg vervelend! Want ik wil net deze plate amp inkopen & verkopen. Hij is zo mooi compact. En meet en klinkt prima.

Het subwoofer ontwerp zelf doet het trouwens ook prima met een Conrad of Hypex plate amp. Zolang er maar geen ingebouwde boost opzit en het stukje kast waar de plate amp in zit wat langer gemaakt wordt.

Groet Roland
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Roland,
De leverancier van deze amps heeft nu problemen met de warmte afvoer. En kan ze daarom niet leveren. Erg vervelend! Want ik wil net deze plate amp inkopen & verkopen. Hij is zo mooi compact. En meet en klinkt prima.
Ik ken iemand die de dead-time gerelateerde warmte problemen prima kan kwantificeren en daar een passend advies cq. oplossing aan vast kan plakken :wink:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Plaats reactie