Met paars en bruin zou je weer helemaal "IN " zijn... kleurt wel leuk bij versterkertjes van een forum-genoot.... snapte al nooit waarom hij zijn versterkers oranje maakte... maar 't gaat me duidelijk worden (....ooit)
Met paars en bruin zou je weer helemaal "IN " zijn... kleurt wel leuk bij versterkertjes van een forum-genoot.... snapte al nooit waarom hij zijn versterkers oranje maakte... maar 't gaat me duidelijk worden (....ooit)
Zonder gekheid: dit is het huis van een goeie bekende van mij . Ik vind het gedurfd, net als een setje oranje speakers. Ik zou het zelf nooit doen, maar het ziet er wel erg gaaf uit!
helemaal 100% is het helaas niet maar als je er niet op let valt het gelukkig niet op
Wat is er niet 100% aan dan
is op deze brakke foto (met zwak licht is die Ixus echt bagger) niet goed te zien maar precies op de hoeken, daar waar de naden van t MDF zitten (onder verstek gemaakt), zitten kleine scheurtjes in de lak. ik zal later wel ff een close-up plaatsen
ik kreeg overigens wel een veto om iets van deze kleur in de woonkamer te plaatsen
Ik krijg een stevige jaren '70 flashback, vroeger zag 't er bij m'n ouders ook zo uit. Een paarse koektrommel, guitig golvend bruin/beige/oranje behang en meubilair in bijpassende kleur, hoe ontzettend trendy.
(Porsche 911 GT3 RS oranje met bijpassende satijnzwarte voet
Leuk, maar eeeuuh, nou moeten ze nog in die Porche ?
Maar, ik verbaas me wel es over die berichten over die scheurtjes in de lak. Foute lak voor MDF? Ik zie bij mijn boxen ook wel es de lijmnaden en da's jammer dan, maar scheurtjes zie ik nog steeds niet.
Elastische lak gebruiken ze toch voor spoilers en side skirts voor auto's en dergelijke?
Orange is zeker cool!
Nee hoor, dat is dezelfde lak als waarmee de auto zelf gespoten wordt. Er zit wel een kunststofprimer op die deels elastisch is. De functie hiervan is ongeveer gelijk aan die van de speciale tape die je op naden aanbrengt waar je stucwerk overheen zet.
ja, maar door de lak wordt dan nog een speciaal component gedaan (naam ff kwijt, zal wel een soort van weekmaker zijn) dat duurder is dan goud zo ongeveer. ik kwam op t idee voor deze kleur omdat een vriend z'n auto heeft laten spuiten in die kleur, en ik de spuiter wel ken. hij liet me toen een stuk rubber zien dat onder de deur zit en dat hij ook in kleur heeft gespoten. 2 stukjes van 1m lang en 8cm hoog, de lak net zo flexibel als t rubber. materiaalkosten: 350 euro. en heel veel uren werk, want doordat de lak dunner wordt moest t er in 10 lagen op.....
denk combinatie, tijdens t spuiten is t toch wat gaan werken op de naden. maar om het nu goed te krijgen had ik het dus moeten schuren, dan met "staalplamuur" glad moeten maken, en dan nogmaals spuiten. en dat ging me te veel in de papieren lopen...
stofjes kun je er later prima uit polijsten/slijpen.
maar laat hem eerst maar even een maandje of 2 staan,dan kun je gelijk de kast polijsten,want je krijgt toch een aanslaglaag op de lak(uitdampen van oplosmiddelen)